14 Reacties
3 jaar geleden
Sterkte! Hopelijk verminderd de pijn of verdwijnt het zelfs.
Ik heb bij beide zwangerschappen rond de 22 weken nierstuwing gehad. Hele heftige pijn idd. Ik moest ook overgeven van de pijn.
Ben de eerste keer naar de dokterswacht geweest en daarna doorgestuurd naar het ziekenhuis en hier een aantal dagen geslapen.
Ze konden niet veel doen dan via infuus paracetamol geven. Toen ik de boel weer wat binnen kon houden, zijn we maar naar huis gegaan. Liever thuis dan in ziekenhuis aan eigenlijk alleen paracetamol. Verder kunnen ze ook niet veel doen ivm de baby.
Thuis is het wonderbaarlijk naar een paar dagen vanzelf verdwenen en hoefde ik niet tot eind zwangerschap. Hopelijk heb jij ook wat geluk.
Nogmaals sterkte!
3 jaar geleden
Aan welke nier heb je het ? Ik had het rechts zagen ze op de echo dus links liggen (voor weken lang) hielp wel een beetje. Het kwam echt omdat de baby er tegen aan trapte. Maar in het ziekenhuis konden ze alleen maar medicatie geven, 1 x morfine rest tramadol en paracetamol. Dat kreeg ik na 4 dagen mee naar huis.
3 jaar geleden
Ik ben toevallig 2 weken geleden opgenomen geweest met ook nierstuwing en de nodige koliek pijn. Gevalletje ik ga liever bevallen. Dat doet minder pijn😅. Ik zit nu nog aan de pijnstillers en heb zetpillen die de boel ontspannen. Hier is het redelijk mee te doen. Ben nu ook onder controle van de gynaecoloog in het ziekenhuis en mag aanstaande vrijdag naar de uroloog. Veel kunnen ze mij ook niet vertellen. Behalve dat het blijkbaar veel bij zwangere dames voorkomt en weer vanzelf zou moeten verdwijnen. Ik weet wel dat het het laatste stukje zwangerschap zo niet leuk maakt en ik echt de boel aan het aftellen ben.
3 jaar geleden
Reactie op LisaJimmyNoxRowen
Ik ben toevallig 2 weken geleden opgenomen geweest met ook nierstuwing en d ...
Ja er werd me hier ook verteld dat het nóg pijnlijker is dan bevallen. En dat hoop ik dan effectief, anders sterf ik tijdens de bevalling denk ik 😅 nog nooit meegemaakt dit. Ook veel beterschap voor jou!
3 jaar geleden
Ik heb dit ook gehad en het deed super veel pijn. De uroloog zei dat als het weer erger wordt, dat ze dan een dubbel J katheter moeten plaatsen om de gestuwde nier te openen. Dit zou dan wel risico’s met zich meebrengen ook voor de baby. Dus ik hoop dat de pijn niet weer zo heftig zal worden..