16 Reacties

één jaar geleden

Hoi hier ook sinds september bezig voor een 2e. Ook een onregelmatige cyclus, lange cyclussen en een korte lf, maar dat had ik voor de eerste zwangerschap ook Vandaag weer mijn piek gevonden en NOD op 29-12, spannend weer 🍀🤞🏼

één jaar geleden

Bij onze 1e was het bij de 2e keer raak. Toen zij anderhalf was in december waren we al 7 maand bezig toen ik een missed abortion had. Na de MA ben ik in februari in verwachting geraakt. Het heeft dus sinds we begonnen ongeveer zo'n 10 maand geduurd. Globaal gezien nog niet lang, maar wel 5 keer zo lang als het bij de 1e duurde. Zenuwslopend was dat 🙈 Veel succes (en plezier niet te vergeten 😜) grote kans dat het snel raak is!

één jaar geleden

Hoi, hier precies hetzelfde. Voorheen had ik een hele regelmatige cyclus maar sinds de bevalling maar 3x ongesteld geweest. Blijven hopen en veel succes!🍀

één jaar geleden

Wij zijn alweer sinds februari bezig. Helaas heb ik pcos en ben ik bang dat ik weer naar de fertiliteit moet 🙈

één jaar geleden

Hoe onregelmatig is je cyclus? Heb je er ook heel lange cyclussen tussen zitten ? En gebruik je ovulatietesten?

één jaar geleden

Reactie op runbabyrun

Hoe onregelmatig is je cyclus? Heb je er ook heel lange cyclussen tussen zi ...
Dit zijn de enige sinds na m'n bevalling. Super onregelmatig dus. Bij die van 64 dagen, heeft mijn lichaam september overgeslagen qua menstruatie. Ik gebruik geen ovulatietesten, geen idee hoe dat precies werkt..

één jaar geleden

Ik zou dan toch adviseren om ovulatietesten te gaan gebruiken. Dan weet je wanneer je eisprong is en wanneer je dus aan de bak moet en krijg je meer inzicht in je cyclus.

één jaar geleden

Reactie op priscillaj

Dit zijn de enige sinds na m'n bevalling. Super onregelmatig dus. Bij die v ...
Ohja, dit gaat nog alle kanten op. Ik zou als ik jou was je ook gaan inlezen op hoe ovulatietesten werken. Hier ook een heel onregelmatige cyclus (tussen 28 en 52 dagen) maar 2 keer snel zwanger geraakt omdat ik met ovulatietesten wist wanneer ik een eisprong had. Heel kort: ovulatietesten meten het LH hormoon, dat piekt namelijk zo’n 24-48 uur voor je eisprong. Dus als je een positieve test hebt , hoef je niet binnen een minuut seks te hebben, maar idealiter wel dezelfde dag nog. Gemiddeld worden vrouwen dan 15-16 dagen ná de positieve ovulatietest ongesteld (maar hopelijk niet natuurlijk😜) Bijkomend voordeel is dat je daardoor ook meteen weet wanneer je ongesteld moet worden. Nu schrijf je dat je vorige week zaterdag ongesteld had moeten worden maar op basis waarvan heb je dat bepaald? Met zo’n onregelmatige cyclus is dat, zonder dat je weet wanneer je ovulatie was, echt niet te zeggen. Voor hetzelfde geld is je eisprong vandaag en heb je over twee weken een positieve test.

één jaar geleden

Sinds september is toch niet lang? Al is wachten op een zwangerschap altijd vervelend als je het zo graag wil. Zou ook ovulatietesten gaan doen om je cyclus in kaart brengen. Succes 🍀

één jaar geleden

Ik snap dat het vervelend is als het de vorige keer zo snel ging, maar september is pas 3 maanden geleden he. Maar 3 van de 10 vrouwen zijn binnen 3 maanden zwanger, 7 van de 10 binnen een half jaar en 8 van de 10 binnen een jaar. Geef eerst je lichaam eens de tijd om weer tot een regelmatige cyclus te komen na de vorige zwangerschap en borstvoeding 💓 Ik vond ovulatietesten echt stress geven en vond het zelf fijner om eerst mijn cyclus in kaart te brengen. Clue is daar een fijne app voor.

10 maanden geleden

Lieve dames. Ik ben nu bijna 9 weken zwanger 😊! Ik had het even losgelaten en zo spontaan zwanger geworden. Nog bedankt voor al jullie reacties!

10 maanden geleden

Reactie op priscillaj

Lieve dames. Ik ben nu bijna 9 weken zwanger 😊! Ik had het even losgelaten ...
Wat een heerlijk nieuws, van harte gefeliciteerd!

10 maanden geleden

Reactie op Kaasje21

Oh en: hoe voel je je?

10 maanden geleden

Reactie op Kaasje21

Dankjewel 💕!

10 maanden geleden

Reactie op Kaasje21

Oh en: hoe voel je je?
Wel 'goed', maar last van misselijkheid en weinig eetlust 🤧

10 maanden geleden

Reactie op priscillaj

Lieve dames. Ik ben nu bijna 9 weken zwanger 😊! Ik had het even losgelaten ...
Leuk leuk leuk,, gefeliciteerd 🥰🥰 ik ben morgen 10 weken!