3 Reacties

2 maanden geleden

Als hij dit thuis niet doet is daar weinig in aan te pakken thuis denk ik. Zoals je zelf al zegt hij is waarschijnlijk de "oudste" in zijn groep nu en misschien vind hij dit frustrerend/niet leuk en doet hij daarom zo? Geen idee of er misschien ook zicht is op of een ander kindje misschien niet ook al iets deed waar hij op reageert of gedrag na-aapt? Vaak komt dit gedrag wel echt met een reden ergens vandaan en als dit thuis niet het geval is moet het "probleem" op de opvang zitten. Ik zou inderdaad in gesprek gaan met de leidsters en misschien vragen of ze dit niet ergens anders vandaan zien komen(ander kindje). En misschien vragen of hij eventueel niet al over mag omdat jij denkt dat hij zich (verveelt) niet fijn meer voelt in de groep?

2 maanden geleden

Reactie op Melaniem93

Als hij dit thuis niet doet is daar weinig in aan te pakken thuis denk ik. ...
Eens, is er iets veranderd in de groep? Groter geworden? Bijv baby’s erbij die veel aandacht van de leidsters vragen waardoor hij misschien op een negatieve manier om aandacht gaat vragen?

2 maanden geleden

Bij ons vind onze dame van bijna 2 jaar het ook wat lastiger in de baby groep. Ik krijg vaak te horen de laatste tijd dat ze haar draai niet vind of zo. Ze gaat straks naar de groep van haar zus eind november. Dus ze hoeft nog maar 3 weken want we gaan ook nog op vakantie een weekje. Ik vind het wel goed en laat het even langs me heen gaan. Denk voor jou dat een gesprek wel zin heeft, alleen denk ik niet zo gauw dat ze hem naar eerder naar die groep doen. Dat heeft te maken met bezetting en te korten. Super irritant.