19 Reacties

één jaar geleden

Hier hebben ze dat nooit gedaan .. wij hebben werkschema’s omgegooid zodat ze altijd uiterlijk tussen 16:30-17:00u opgehaald wordt.. ik liep er dus ook tegenaan zonder oplossing te hebben.

één jaar geleden

Thuis warm eten ? Wij eten ook altijd laat door werk. Zorgen dat je iets klaar hebt. Ze passen zich vanzelf aan.. bij erge honger zou je t flesje ook voor t eten kunnen doen.

één jaar geleden

Wij geven op dit soort dagen toch wel dan om half 7 nog warm eten, anders krijgt hij geen groentes en andere voedingsstoffen daarvan binnen. Is het een mogelijkheid dat ze haar einde van de middag nog even laten slapen zodat ze het wat langer volhoudt 's avonds? Onze opvang gaat om 18 uur dicht, dus meestal eten wij al wel rond 18.15 uur maar soms ook pas 18.30 uur en dan gaat hij daarna meteen naar bed

één jaar geleden

Oh jeetje dat is vervelend zeg.. ik vind het nog al wat zo'n nieuwe regel! Gaat het echt om een warme maaltijd of gaat het om het moment? Want anders zou je nog rauwkost met koude pasta ofzo kunnen meegeven. Willen ze wel brood geven in de avond? Misschien warm eten in de middag of is dat dan ook geen optie? Gaat ze vaak naar de opvang? 1x een avond brood lijkt me niet erg maar 3x per week dan weer wel bijv. Bij onze opvang mogen ze de gehele 4 jaar warme maaltijd daar eten.

één jaar geleden

Wat is de reden dat ze het niet doen? Bij onze opvang doen ze het geloof ik ook niet, alleen haal ik onze kindjes al rond half 6 op, dus weet het niet meer zeker. Ik meende namelijk dat ze het bij ons ook niet meer deden omdat tussen 5 en 6 gewoon veel kindjes opgehaald worden, dus dat ze om die reden dan niet de tijd hebben. Als dat bij jullie bijv ook de reden is dan zou je ook kunnen vragen of ze wellicht op een ander moment het warme eten kunnen geven wanneer het hun wel past?

één jaar geleden

Bij ons doen ze het ook opeens niet meer. Nu kan ik mijn zoon om 17:15 ophalen en zijn we 17:30 meestal thuis. Hij gaat dan direct aan tafel. Wij eten dan daarna als ik nog voor ons moet koken of wel samen als ik voor 2 dagen gekookt heb. Was eerst drama want ze deden laatste snackje om 14:15 al en tegen de tijd dat kind aan tafel kwam verging hij vd honger. Tot krijzen en overstuur aan toe. Toen ik dat aangaf dat het zo’n drama was geven ze nu sinds kort gelukkig tegen 16:30 nog even een soepstengel, of 2. Dan red hij het gelukkig wel want daardoor is de ergste honger er net af. Maar het blijft haasten want ook hier wil ik hem wel tussen half 7/7 uur naar bed hebben met een flesje melk.

één jaar geleden

Wij eten dan vaak ook wat later hoor. Ik heb dan eten klaar staan. En ze gaan evengoed hier om 19.00 uur naar bed.

één jaar geleden

Ja herken het. Bij ons kdv is de regel: zodra ze 1 jaar zijn geen warme hap meer. Dat moet thuis. Hierdoor eet ze nu later. Ze moet er vroeg of laat toch aan wennen. Ik kan haar zelden voor half 6 ophalen.

één jaar geleden

Gaat dat dan om aan het eind van de opvangdag geen warme hap meer? Mijn kind krijgt dat bij de lunch, echt ideaal want dan kan ze s avonds een boterham eten als we geen tijd/zin hebben om gelijk te gaan koken zodat zij mee kan eten. Bij ons krijgen ze wel aan het eind van de dag nog een cracotte met zuivelspread en hoorde ergens anders dat ze rauwkost geven rond 5 uur. Misschien kan je dat voorstellen aan de opvang? En bij ons stopt altijd een van ons eerder met werk zodat we rond half 6 bij de opvang kunnen zijn en kind 6 uur/kwart over 6 aan tafel. Degene die haar haalt begint dan s ochtends vroeger, dus de ander brengt dan.

één jaar geleden

Nog even los van de tijd qua opvang, ik werk met kindjes met eetproblemen en ik adviseer ook wel altijd om het avondeten als gezin samen te doen. Dit omdat kinderen vanaf 1 jaar veel leren vanuit imitatie en ze je na kunnen gaan doen met het eten. Nu is het soms natuurlijk een uitzondering als je het qua tijd niet haalt door de opvang, maar misschien wel een idee om toch snel met elkaar om 18.15 uur samen iets makkelijks te eten wat je alleen hoeft op te warmen

één jaar geleden

Hier eten ze op de opvang om 09:00 fruit en om 11:30 warm. Om 14:30 snack groente en om 16:30 brood. Ik ben er gelukkig mee als ik dit zo lees.

één jaar geleden

Reactie op Marleen1987

Ja herken het. Bij ons kdv is de regel: zodra ze 1 jaar zijn geen warme hap ...
Bij ons ook zo. Ik haal haar altijd om 17:00 op en mijn man is om 17:30 thuis, laat dan de hond uit terwijl ik kook en rond 18:00 eten we met het gezin samen.

één jaar geleden

Bij ons op de opvang is het op de groep nog wel warme hap rond 16.30. Ik haal hem vaak om 16.50 a 17.00 op. Op de dreumesgroep doen ze alleen warme hap bij kinderen die pas na 18u worden opgehaald

één jaar geleden

In mijn zwangerschap heel bewust gekozen voor een ‘saaie kantoorbaan met fantastische voorwaarden’. Ik ervaar dit probleem niet omdat ik om 5 uur altijd thuis ben, maar hoorde dit laatst wel ook bij een vriendin die ook een dreumes heeft. Is wat hè!

één jaar geleden

Onze opvang heeft de regel bij kindjes vanaf 1 jaar en die voor 18:00 worden opgehaald geen warme hap meer krijgen. Nu ben ik geswitcht van werk dus is dit voor ons geen probleem meer en eet ze zelf rond 17:00/17:30 en dan eet ik rond 18:00 met mijn partner en heel soms eet ze dan nog paar happen met ons mee. Maar meestal is ze dan te moe of heeft dan teveel honger dat dit geen succes is als ik haar pas 18:00/18:15 mee laat eten.

één jaar geleden

Ik zou toch proberen om bij thuiskomst iets warms te voorzien. Hele dagen geen groentes eten, dan mist ze wel wat vitamines. Wij eten tweemaal per dag warm, maar hebben ook onze dochter bij ons thuis/in de zaak. Je zou eventueel ‘s avonds wat warme groentjes kunnen geven, je kan deze gerust de avond voordien maken (nadat ze slaapt) en de volgende dag even gauw opwarmen.

één jaar geleden

Ik zorg altijd dat ik een maaltijd heb klaarstaan die ik alleen nog even hoef op te warmen (meestal van de dag ervoor). Werkt hier prima! Ze gaan vaak idd wel iets later naar bed op deze dagen, omdat we gewoon niet eerder klaar zijn.

één jaar geleden

Bij ons krijgen ze om half 5 nog een groeten ronden dan komt er een schal met allenmaal groeten en dan mogen ze paar stukjes uit kiezen En dan krijg die om 18 uur gewoon ze warme eten thuis

één jaar geleden

Gelukkig verzorgd onze opvang zelf warm eten voor alle kinderen t/m 4 jaar. Ik besef mij wel dat dit een enorme luxe is. Al ik wil kan ik zelfs nog brood laten aanbieden om 5 uur. Maar onze dochter eet gewoon in de avond met ons mee. Ze krijgt daar aan het einde vd dag nog een soepstengel. Rond 15:00 uur krijgen vanaf 8 maanden yoghurt of nog een fles aangeboden.