5 Reacties

2 weken geleden

Uit ervaring weet ik dat het automatisch gaat vanuit de opvang naar de belastingdienst

2 weken geleden

Ben je van NL? Wat bedoel je precies en waarvoor? Heb je een contract van je opvang? Bij mijn staan daar de uren per maand op verwerkt. Het is iedere maand hetzelfde omdat we wekelijks hetzelfde aantal uren afnemen. Als je al die maanden bij elkaar op zou tellen dan weet je hoeveel uur je op jaarbasis afneemt en vice versa. Voorafgaand aan start nieuw kalenderjaar (dus nu) moet je voor het ontvangen van toeslag je uren per maand doorgeven (en gedurende het jaar aanpassen indien die wisselen per maand ivm anders teveel / te weinig toeslag) en het bedrag wat opvang per uur kost. Aan het einde van het jaar geeft het kdv wel door aan de belastingdienst wat er is afgenomen maar voorafgaand aan start nieuwe jaar moet je dit dus zelf doorgeven om de juiste toeslag te kunnen ontvangen.

2 weken geleden

Wij hebben een flexibel contract. Waardoor de uren per maand wisselt

2 weken geleden

Reactie op Middel96

Wij hebben een flexibel contract. Waardoor de uren per maand wisselt
Oei, dan zou ik het niet weten!

vorige week

Het KDV doet aan het einde van het jaar je daadwerkelijk afgenomen uren en tarief doorgeven aan de belastingdienst. En adhv maken ze dus je uiteindelijke toeslag berekend. Als je vanaf het begin van het jaar je toeslag maandelijks wilt hebben, bereken je dus je gemiddelde van die 12 maanden uit en geef je die door. Houdt danwel rekening mee dat je aan het einde van het jaar nog terug kan krijgen, of zelfs terug moet betalen omdat je teveel maandelijks krijg. Als je flexibel contract hebt, zou ik uitgaan van je minimale uren die je per maand afneemt. Dan heb je aan het einde van jaar een financiële mazzel.