6 Reacties

8 maanden geleden

Heel herkenbaar, mijn zoontje kan ook flink boos worden als hij iets niet mag. Ik vind het dat toch lastig om bij mijn standpunt te blijven. Ik denk (en hoop) dat het nu vooral ook lastig voor hem is omdat hij mij nog niet duidelijk kan maken wat hij wilt.

8 maanden geleden

Ahh, ja helaas komt het ouderschap niet met een handleiding. Je zoontje is nog jong heeft te maken met emoties die hij nog niet kan reguleren en er dan dus moeten. Die mogen er best zijn. Zolang je niet toegeeft na slaan/driftbuien etc zal het waarschijnlijk vanzelf wat uitdoven. Je kan je aandacht richten op alles wat goed gaat, het positieve. Maar ik moet zeggen dat onze jongste van 18 maanden dit ook veel meer deed dan z'n broer. Iets met een heftiger sterrenbeeld???🤣

8 maanden geleden

Ja het kan soms best heftig zijn. Hier een dochtertje met een hele sterke wil en mening. Het lukt regelmatig om driftbuien te voorkomen door bijvoorbeeld verwondering te creëren. Dus bijvoorbeeld we lopen buiten met de kinderwagen en ze wil naar links ipv naar rechts. Zodra ik haar al hoor mopperen wijs is naar een kat die voorbij komt: 'kijk, een poes! Waar gaat hij naartoe?' Etc. Werkt in veel gevallen wel. Als we naar de supermarkt gaan laat ik haar iets dragen, dan voelt ze zich nuttig. Thuis laat ik haar veel helpen, dat werkt goed. En als het echt niet meer te doen is, gaan we naar buiten. Dat verandert soms de hele mood. Toch voorkom je niet alle driftbuien. Luier verschonen, aankleden, tanden poetsen, haren kammen, het is regelmatig een hele strijd... het boek jagen, verzamelen, opvoeden heeft trouwens wel hele goed tips en perspectieven. Als je zoekende bent, raad ik je echt aan die te lezen. Verder probeer ik zoveel mogelijk kindvriendelijke activiteiten te doen. Je weet wat je kind leuk vindt en goed kan en waar ze minder goed mee uit de voeten kan. Uiteten gaan heb ik bijvoorbeeld al in geen tijden gedaan, omdat dat echt een hel is met mijn dochter. Feestjes vindt ze dan weer geweldig.

8 maanden geleden

Hier ook zo een. Ik merk dat ie de laatste weken weer iets rustiger is. We proberen vooral heel consequent te zijn, je merkt dat dat goed helpt. Ik vind het best gezellig als ie in t weekend een keer op schoot een broodje eet masr vervolgens was ik weer drie dagen in gevecht voor de boterham in de kinderstoel. Nu dus weer alles in de kinderstoel en niks meer aan de hand...

7 maanden geleden

Hier precies hetzelfde.. lijkt wel alsof je over mijn zoontje spreekt.. ik zit hier met mijn handen in het haar, of ik nu thuis ben met hem of buiten, drama drama en nog eens drama. Daarbij ook nog eens heletijd commentaar van mijn man die 6/7 werkt en enkel ik avond en zondag thuis is. Is gemakkelijk he de kleine ‘s avonds een uurtje max 2 uur zien en zondag om dan commentaar te geven… ik zie het allemaal even niet meer zitten en heb de kleine bij hem gelaten en lig nu in bad met magnesium vlokjes om te ontspannen ! 😄

7 maanden geleden

Hier ook Hoor! Een pittig ventje met een eigen wil en veel drift. Ik blijf erg consequent maar laat hem wel z’n woede en frustratie uiten. Uit eindelijk neemt z’n woede dan af en komt hij een knuffel brengen. Hoe frustrerend het ook is die strijd en vermoeiend bedenk ik me dat het ook mooie eigenschappen kunnen zijn. Hij heeft een sterke wil, laat de kaas niet van z’n brood eten en is standvastig. Klinkt misschien gek maar dat helpt mij soms om zo te denken. Ik mag ook niet klagen want zoonlief heeft mijn karakter en ik ben ook niet de aller makkelijkste haha. Maar hierdoor kan ik me wel in hem verplaatsen