7 Reacties
4 maanden geleden
Poe.. op dit moment heel herkenbaar. Weten ook beide soms gewoon even niet wat te zeggen. ALLES wordt gegooid, het maakt niet uit of je hoog of laag springt. Het maakt niet uit of je uitlegt, rustig blijft of streng probeert te zijn. Het gebeurt toch. En ook veel slaan hier op kinderen, ons en alles wat je maar kunt verzinnen. Veel frustratie. Dus...
4 maanden geleden
Hahaha die titel 🤣 Ik dacht eerst dat het over oorbellen ofzo zou gaan 🤣
Maar hier ook sier oren soms. En vooral driftbuien als hij iets niet mag zoals hij het wil.. Ik probeer zoveel mogelijk met rust en humor op te lossen. Deed ik bij de oudste ook en dan was de lol er snel af. Die pakte bijvoorbeeld continu de drinkbak van de hond. Dan ging ik er bij zitten en als hij er bijna was sleepte ik hem er weer lachend vandaan extra overdreven "boos" reagerend. Dat deed hij dan hooguit 5x en lach dan zo in een deuk dat hij niet meer vooruit kwam en na het lachen iets anders ging doen.
Ik was het beu om heel de dag als politie agent rond te lopen en zo hebben we er allebei de meeste lol van en leert hij toch dat hij niet aan die drinkbak mag zitten 😁
Hij is ondertussen 4 jaar en is helemaal goed gekomen, haha 😆
4 maanden geleden
Reactie op Bootje23
Poe.. op dit moment heel herkenbaar. Weten ook beide soms gewoon even niet ...
Dat gooien ja.. vreselijk 🙈 ik leg dan meestal ballen binnen handbereik en zeg dat hij daarmee mag gooien en niet met ander speelgoed en leg de rest weg. Dan gaat hij met de bal gooien en ga ik juichen 😁
Wij hebben helaas een bijter als hij moe is. In ons, de bank, stoelen.. Ik heb nu allerlei speelgoed bij de hand liggen, voor die momenten, waar hij in mag bijten (tandenborstel, pop-it, bijtring), werkt goed tot nu toe!
4 maanden geleden
Reactie op Annemiek1990
Dat gooien ja.. vreselijk 🙈 ik leg dan meestal ballen binnen handbereik en ...
Ooh goeie met ballen en dingen om in te bijten! Hier ook een bijter (en slaan) maar niet alleen als ie moe is… ook als ie z’n zin niet krijgt of gefrustreerd is.. doet echt pijn soms zeg 😖.
4 maanden geleden
Reactie op Ross11
Ooh goeie met ballen en dingen om in te bijten! Hier ook een bijter (en sla ...
Ik probeer mezelf altijd voor te houden dat ze nog niet weten hoe alles werkt. Dat bijten alleen in eten mag en er met ballen gegooid mag worden.
Dit leg ik dan ook uit. Tenzij hij heel boos is, dan leg ik de ballen gewoon weg 🤣
4 maanden geleden
Reactie op Annemiek1990
Dat gooien ja.. vreselijk 🙈 ik leg dan meestal ballen binnen handbereik en ...
Ooh ja dat is wel een goeie met die ballen.
Hier bijt hij ook, maar periodes. Nu even een poos niet gedaan en gister begon hij opeens weer. En slaan, schoppen ook maar dat is meer omdat hij gewoon wild doet. Het slaan is wel echt bewust. Mega pijnlijk en ook wel een beetje vernederend, helemaal als hij in mn gezicht slaat.
Kan heel vaak wel rustig blijven want he ze moeten het inderdaad allemaal nog leren, weten niet wat ze doen etc. Maar ooeeh wat haalt hij het bloed soms onder mn nagels vandaar.
Helemaal als hij me dan ook nog eens zo triomfantelijk aan zit te kijken, soms ook uitdagend. Dan kan ik hem wel achter het behang plakken.
Nu ook nog een dochtertje van 3 maanden erbij dus hij moet ook leren dat nu niet alle aandacht naar hem kan gaan. Maar hij eist het wel op. Pffff
4 maanden geleden
Reactie op DinM34
Ooh ja dat is wel een goeie met die ballen.
Hier bijt hij ook, maar perio ...
Ahh ja dat aandacht delen is een dingetje voor de oudste hè 🙈 Ik las eens de vergelijking dat je partner op een dag thuis zou komen met nog een vrouw en jij dus de aandacht moet delen met die andere vrouw 😁 zo zien die oudste het. Voor de jongste is de oudste er altijd al geweest, maar voor de oudste is het echt een omschakeling.
Wat betreft het gezicht slaan heb ik eens gelezen om dan het handje te pakken en jouw gezicht te aaien "aaaaai". Zodat ze leren dat ze wel jouw gezicht mogen aaien, maar niet slaan.
En soms is de koek op en reageer je misschien wat minder pedagogisch (wie niet 🙈).. Dan leg je dat daarna uit en maak je het weer goed en kun je alsnog uitleggen wat de bedoeling is.
Ik had gisteren zo'n dag. Heeeeel de dag mama mama mama mama. Ik kon nog niet naar de wc zonder 2 kinderen en een hond naast me die aandacht wilde. Ik schoot gigantisch uit mn slof tegen de oudste bij de 1000000x mama 🙈 en ben maar even de gang op gegaan "ik moet even afkoelen". Daar paar keer diep adem gehaald en terug gegaan om uit te leggen dat ik het fijn zou vinden als hij eventjes zelf zou spelen zodat ik kon gaan koken en we lekker konden gaan eten. Geen kind meer aan gehad 😁
Maar onze oudste is al 4 jaar. Daar kun je net wat meer aan uitleggen 😁