14 Reacties

5 dagen geleden

Slaapt ze in een ledilkant? Wat als je haar in een peuterbed doet? Of bijv een avond proberen door haar matras op de grond te gooien en eens kijken hoe dat gaat? Eventueel een 2 persoonsmatras en bij haar liggen als het nodig is.

5 dagen geleden

Wij hebben ook zo'n fase gehad. Ik voelde me een mega slechte ouder omdat ik van alle kanten hoorde dat je je kind nooit bij jou in bed moet nemen, want dan kom er niet meer vanaf. Dus ik heb er erg veel stress van gehad. Toch deed ik het wel weer iedere avond, want onze dochter had alleen rust als ze op of tegen mij aan lag. We bleven haar wel elke avond in eigen bed leggen, soms.voor een kwartier, soms ging ze slapen en begon de heisa om 22:00 uur. Uiteindelijk, na een week of 6 ging het weer over en ging ze weer gewoon doorslapen in haar eigen bed. Ik deelde ons verhaal op mn werk, dat onze dochter dus regelmatig bij ons slaapt en toen durfde een collega op te biechten dat zij dus met een matras van 160cm en daarnaast 90cm een extra groot bed hebben gemaakt ons samen te slapen (met 2 kindjes, 2 en 4 jaar). Stiekem hielp dat wel, ik had er wel snel vrede mee. Onze dochter is goed gehecht en wordt rustig van tegen mama aan liggen, dat is dan maar zo. Op de opvang zei een leidster tegen me, dat doen ze niet meer als ze 18 zijn. Dat hielp ook wel 😊 Dus geen goede tips van mij, maar die vooral dat wat ervoor zorgt dat jullie allemaal slapen. Want als jullie allemaal lekker slapen, kun je alles stress overdag ook wat beter aan. En als dat bij jullie is en dat later terugtillen, dan zou ik daar rust in proberen te vinden.

5 dagen geleden

Reactie op Jessica-LK

Wij hebben ook zo'n fase gehad. Ik voelde me een mega slechte ouder omdat i ...
Dank voor je berichtje, het helpt indd om het vanuit een ander perspectief te bekijken. ❤️

5 dagen geleden

Reactie op Bediha

Slaapt ze in een ledilkant? Wat als je haar in een peuterbed doet? Of bijv ...
Ze slaapt indd in een ledikantje, een peuter bed hebben we overwogen maar we denken dat ze hier nog niet klaar voor is. We hebben al een aantal nachten geprobeerd te laten slapen op het matrasje op de grond maar ze blijft hysterisch en driftig.

5 dagen geleden

Hier exact hetzelfde verhaal! Wij geven ook al een tijdje toe en laten ze eerst slapen in ons bed en tillen ze daarna over in haar bedje. We blijven wel steeds proberen in haar eigen bed, zijn al overgestapt op een peuter bed, erbij zitten, op de grond liggen, matras op de grond voor haar. Echt niks helpt 🤷🏼‍♀️ dus dan maar op deze manier, eerst in ons bed en dan over leggen. Niet ideaal maar we krijgen iig allemaal wat meer slaap, en dat is voor iedereen fijner 🤣 maar ik volg even mocht er echt iemand dé tip hebben!

4 dagen geleden

Reactie op F&M

Hier exact hetzelfde verhaal! Wij geven ook al een tijdje toe en laten ze e ...
Ah zo pittig. Hoe lang is dit al gaande bij jullie? En sliep ze eerst wel goed? Bij ons is het echt in een keer omgeslagen.

4 dagen geleden

Reactie op LZZYY

Ah zo pittig. Hoe lang is dit al gaande bij jullie? En sliep ze eerst wel g ...
Ja pittig idd! Hier is het al een tijd gaande, het eerste jaar sliep ze perfect maar rond haar eerste verjaardag veranderde het slaapgedrag en moesten we er steeds meer bij gaan zitten. Dan ging het vervolgens weer een maanden beter of zelfs goed maar zodra ze ziek, verkouden, koortsig is oid begint het hele verhaal weer opnieuw. Nu blijven we er een beetje in hangen helaas en is dit nu een manier om ze iig in slaap te krijgen. Doodmoe word je ervan maar het is wat het is en ze doet het er niet om denk ik dan maar 🙈

4 dagen geleden

Oh wij hier PRECIES hetzelfde verhaal. Gaat zo lief slapen in de middag maar in de avond net zo lang krijsen en hysterisch doen tot een van ons met hem in het grote bed eindigt. Toch maar een keer gebeld met een slaapcoach en zij zeiden je moet er toch doorheen duurt hooguit 4 dagen. Dag 1 - 1,5 uur huilen, werd wel steeds minder. Constant rondom de kamer gerommeld en blijven herhalen “mama is hier de was aan het doen, ga maar lekker slapen”. Dag 2 duurde het 10 minuten en werd elke dag korter. Nu gaat hij heerlijk slapen. Had dit van tevoren echt niet geloofd want dit duurde bij ons al maanden

4 dagen geleden

Reactie op Karindevries1

Oh wij hier PRECIES hetzelfde verhaal. Gaat zo lief slapen in de middag maa ...
Ah heel erg dank voor het delen! Ik ga dit proberen vanavond, het voelt zo tegenstrijdig om haar lang te laten huilen maar toch moeten we er even doorheen.

4 dagen geleden

Reactie op LZZYY

Ah heel erg dank voor het delen! Ik ga dit proberen vanavond, het voelt zo ...
Ik ben erg benieuwd hoe dat gaat! Ik heb het ook al eens geprobeerd maar kon het echt niet handelen dus hier ligt ze weer in ons bed te slapen 🙈

4 dagen geleden

Ik zou dr lekker bij je in bed nemen hoor, dat blijft ze echt niet willen. Mijn zoontje heeft dit ook in fases. Slaapt een stuk fijner als ik er gewoon in mee beweeg 😁

3 dagen geleden

Reactie op F&M

Ik ben erg benieuwd hoe dat gaat! Ik heb het ook al eens geprobeerd maar ko ...
Ja de ene avond heb je er meer geduld voor dan de andere! Ze heeft in haar eigen bedje geslapen :) mijn vriend is naast haar gaan zitten totdat ze rustig in slaap viel. Ze is om 02:00 en 04:00 eventjes wakker geworden. Lijkt ook een beetje een mix van verlatingsangst want zodra ze voelde dat we in de buurt waren sliep ze weer. Benieuwd naar vanavond 🤞🏽

3 dagen geleden

Ik heb heel veel gehad aan het boek Slaap van Suzanne Willekens. Legt vooral de theorie uit over de waarom vraag. Dan de methode aanhouden wat niet om huilen draait.

3 dagen geleden

Reactie op Eppetie

Ik heb heel veel gehad aan het boek Slaap van Suzanne Willekens. Legt voora ...
Hoooo, te snel. Anderhalf jaar gebroken heftige nachten, en in een paar weken bijna helemaal eraf 😍