24 Reacties

3 jaar geleden

Ik heb mijn paarden aan huis en blijf gewoon rijden tot dat het niet meer gaat. Springen zal straks zo wie zo wat minder worden maar als ik er last van ga krijgen doe ik eerst nog een band om die mijn buik ondersteund. En als dat echt niet meer gaat word het alleen nog stappen longeren en vrij. Maar bij ons zal ik de stallen ook gewoon blijven doen tot dat het niet meer gaat. Je lichaam is het wel gewend het rijden en het sjouwen.

3 jaar geleden

Ik ben nu 7.4 weken.

3 jaar geleden

Hoii ik had t zelfde met hockey, kwam er ook met 5 weken achter, mijn vriend wilde ook dat ik stopte en ik zag er geen kwaad in, ben toch maar gestopt aangezien 'ALS' het fout gaat dan wil ik mezelf niet voor me kop moeten slaan omdat ik zo nodig wilde blijven hockeyen.. Ookal weet ik dat het wss geen kwaad kan. Een kindje krijgen is heel bijzonder, dat je dit berichtje plaats geeft al aan dat er twijfel is.. waarom toch het risico nemen? Als je het niet doet weet je zeker dat er niks fout kan gaan (door het paardrijden)

3 jaar geleden

Ik vind een sport waar je zelf de “volledige” controle hebt toch iets anders dan wanneer je op een dier zit. Je zal er maar vanaf kletteren.. hoe goed je je paard ook kent er kan altijd iets onverwachts gebeuren. Ik zou het risico niet nemen maar dat moet iedereen voor zichzelf bepalen. Succes met je keuze iig🙏🏼❤️

3 jaar geleden

Ik heb zelf ook een paard en blijf ook rijden totdat het kan. Ook de verloskundige geeft aan dat het geen kwaad kan!

3 jaar geleden

Ik rij normaal 2 keer per week paard en ben hier ook meteen na mijn positieve test mee gestopt. Stel het gaat mis, dan wil ik niet achteraf mezelf gek maken met de vraag of het komt door het paardrijden/een val van het paard

3 jaar geleden

Ik rijd nog elke dag. Ook jonge paarden.En spring nog gewoon een parcours rond.Nog nergens last van tijdens het rijden.

3 jaar geleden

Reactie op ellenk91

Ik heb mijn paarden aan huis en blijf gewoon rijden tot dat het niet meer g ...
Wat voor band bedoeld u? Ben benieuwd,wil zelf ook zo lang mogelijk blijven rijden

3 jaar geleden

Ik heb een eigen paard en rij nu gemiddeld 3 dagen per week. Dit ben ik van plan te blijven doen tot het niet meer gaat. Ik reed eerst meer maar ik merk dat ik ook sneller buiten adem ben en het best intensief is ineens. Mijn acupuncturist heeft wel geadviseerd om wat rustiger aan te doen omdat je lichaam hard aan t werk is.

3 jaar geleden

Ik heb ook een eigen paard waar ik driemaal per week op rijdt. Vind het nu wel lastig worden met de misselijkheid. Wat mij altijd vertelt werd is er tot 14 weken sowieso geen risico met vallen omdat je baarmoeder dan nog beschermd ligt. Verder is je lichaam het gewend dus zal het qua sporten geen probleem moeten zijn. Ik zal waarschijnlijk stoppen rond de 14 weken. Dit komt vooral doordat mijn man het daarna geen prettig idee meer vind. Ikzelf zou wel langer willen rijden tot mijn buik echt in de weg zit. Deze begon bij mijn vorige zwangerschappen pas met 23 weken iets vorm te krijgen.

3 jaar geleden

Ik ben nog maar net zwanger van de 4e en krijg er enorm buikpijn van. Als ik eenmaal aan het rijden ben vergeet ik het om kalm aan te doen, en als ik er dan af stap heb ik spijt. Hopelijk wordt dat nog wat beter. Moet er wel bij zeggen dat ik wel betrouwbare paarden heb waar ik in geen jaren vanaf gevallen ben. Risico's zou ik ook niet opzoeken.

3 jaar geleden

Reactie op Chimy

Wat voor band bedoeld u? Ben benieuwd,wil zelf ook zo lang mogelijk blijven ...
Bekijk Zwangerschapssteunband - Bekkenbrace - Buikband voor zwangere vrouwen - Zwangerschapsband - Zwangerschapsbrace - Steunband - Zwangerschap Ondersteuning - Zwangerschap Gordel - Bekkenband op: https://www.bol.com/nl/p/zwangerschapssteunband-bekkenbrace-buikband-voor-zwangere-vrouwen-zwangerschapsband-zwangerschapsbrace-steunband-zwangerschap-ondersteuning-zwangerschap-gordel-bekkenband/9200000115913939?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp

3 jaar geleden

Ik rij fanatiek paard, circa 5-6x per week en wedstrijden etc. Toevallig paar weken terug m’n voet gebroken, dus rijden nu op een lager pitje. Maar als het weer kan, dan ga ik dat zeker normaal oppakken, tot het niet meer gaat. Doe alleen springen niet meer denk ik. Maar dat gaat voorlopig toch nog niet met m’n voet

3 jaar geleden

Hoi hoi, zijn er dames die nog rijden? Ik ben nu 31+5, maar merk nu wel dat het echt pittiger wordt. Na de les stijf in de rug en dat houdt in de nacht aan. Mijn paard is wel super voorzichtig met me en het is een vlotte draver, dat is wel heel leuk om te merken. Ik houd er een beetje rekening mee dat ik na dinsdag (rij 1x per week) stop op 32 weken. Bij de eerste moest ik al heel vroeg in de zwangerschap stoppen, dus vind het wel tof dat het nu zo lang gelukt is!

3 jaar geleden

Hey Ik dee het tot me 3 maand en daarna gestop het begon pijn tedoen ook tijdens mijn les

3 jaar geleden

Reactie op Masjah

Hoi hoi, zijn er dames die nog rijden? Ik ben nu 31+5, maar merk nu wel dat ...
Ik doe enkel nog alleen stap ritjes. En af en toe draaf ik een rondje maar dan ben ik echt bek af😂 Echt rijden ging vanaf 20 weken niet meer helaas. Mn paard is ook super lief voor me gelukkig, moet zeggen dat ik ook niet zo snel op een ander zou stappen nu dan mn eigen.

3 jaar geleden

Fysiek zou rijden me nu (36 weken) nog wel lukken denk ik (hoewel buik wel echt goed in de weg zit, dus misschien valt dat ook wel tegen 😂🙈), maar met een westernzadel (buik tegen knop) en snel gespannen paardje vind ik het al langere tijd te link als bosruiter. Met 28 weken nog wel een keertje even zonder zadel door de bak gehobbeld, dat was heel fijn. Ben nu vooral ook heel benieuwd hoe snel na de bevalling we er weer op zitten! 😊

3 jaar geleden

Ik rij ook alleen nog in stap (34 weken), maar dan wel redelijk fanatiek dressuur (in stap dus). Schouderbinnenwaarts, wijken, appuyementen, kan ook allemaal in stap. Nu nog max 2x per week, want ik heb nu ook 2 bijrijders 😄 Heb wel sinds kort moeite om af te stappen, dan zit die buik echt in de weg 😅

3 jaar geleden

Mijn vorige zwangerschap heb ik fanatiek gereden tot 38 weken. Dat was vorig jaar. Inmiddels ben ik alweer 31 weken zwanger van nummer 2. Met 26 weken ben ik van het paard gevallen. Echt super knullig. Nu heb ik last van mijn bekken. Daarom 2 weken geleden besloten te stoppen met rijden. Mijn 3 paarden staan nu lekker te genieten van een welverdiende vakantie.

3 jaar geleden

Reactie op Mar12312

Ik rij ook alleen nog in stap (34 weken), maar dan wel redelijk fanatiek dr ...
Precies dit doe ik ook😂 op die manier zet ik hem toch nog aan t werk. Verder rijd mn zusje en vriendin hem momenteel bij. Dus inderdaad ook 2 bijrijders, heel fijn!