17 Reacties

3 jaar geleden

Ben pas met broekjes begonnen toen m’n kinderen niet meer stil bleven liggen. Lijkt mij juist heel vervelend nu broekjes aangezien ik dan de broek van baby uit moet doen. Nu houdt hij z’n sokjes en broek aan als ik hem verschoon. Veel sneller 😄

3 jaar geleden

Reactie op Amber_87

Ben pas met broekjes begonnen toen m’n kinderen niet meer stil bleven ligge ...
Broekjes kan je wel losscheuren langs de naad aan de zijkant. Ten minste ik had in Indonesie broekjes en daar kon dat. Werkte prima.

3 jaar geleden

Broekjes zijn alleen handig als je ze zindelijk wilt maken. Gewone luier is makkelijker want je hoeft alleen de broek naar beneden te trekken en aan te doen. Bij een broekje moet je alles uit doen.

3 jaar geleden

Reactie op sweijsters

Broekjes kan je wel losscheuren langs de naad aan de zijkant. Ten minste ik ...
Losscheuren kan wel, maar als je een nieuwe aan wilt doen moet toch echt de broek uit.

3 jaar geleden

Reactie op sweijsters

Ja dat klopt maar als je ze aandoet kan dat natuurlijk niet :-)

3 jaar geleden

Reactie op sweijsters

Maar met de nieuwe aan doen moet dan toch als nog de broek uit? Want met aan doen kan je niet scheuren natuurlijk... Hier zijn we ook pas met broekjes begonnen met het zindelijk maken. Inderdaad omdat 'een normale' luier makkelijker aan en uit gaat. Maar ieder zijn/haar ding natuurlijk.

3 jaar geleden

Reactie op Amber_87

Ben pas met broekjes begonnen toen m’n kinderen niet meer stil bleven ligge ...
Ik doe nu ook alles uit beneden (broek, sokjes) telkens in zijn pamper ververs. Met de broek en sokken aan lukt me niet, heb het al geprobeerd maar dan hangt alles vol als hij grote boodschap heeft gedaan. 😆

3 jaar geleden

Ik werk zelf in de kinderopvang en ik ben zelf ook tegen broekjes voor dat ze zindelijk zijn. Ik vind het niet handig met het verschonen. Wat hier boven al benoemd is is dat je iig een broekspijp uit moet doen om de luier aan te doen.

3 jaar geleden

Reactie op Stephanie850922

Ik doe nu ook alles uit beneden (broek, sokjes) telkens in zijn pamper verv ...
Oefenen! 😁 Het is m’n 3e dus heb al heel wat luiers verschoond 😊

3 jaar geleden

Reactie op NSL

Losscheuren kan wel, maar als je een nieuwe aan wilt doen moet toch echt de ...
Heb je gelijk in. Besef me nu dat ik daar de broek wel altijd uitdeed.

3 jaar geleden

Reactie op PaulienKlaassen

Maar met de nieuwe aan doen moet dan toch als nog de broek uit? Want met aa ...

3 jaar geleden

Reactie op Amber_87

Ja dat klopt maar als je ze aandoet kan dat natuurlijk niet :-)

3 jaar geleden

Ik zie nog niet echt het nut er van om nu al broekjes te doen.. je betaald er extra voor en het heeft nog totaal geen meerwaarde voor zo’n kleintje. Bij ons zoontje gebruiken we voornamelijk broekjes op vakantie ( bijv na het zwemmen en hij dan staand een schone luier aan kan krijgen) Voor wat betreft de kwaliteit. Met broekjes vind ik pampers veel beter dan Kruidvat. De Kruidvatbroekjes vind ik bij de billen nogal smal, met dus idd als resultaat dat je snel last hebt van lekken en dan voornamelijk met poep. Qua hoeveelheid verschilt het.. we hebben ons zoontje ook een periode gehad dat we overdag gewone luiers deden en dan ‘s nachts een broekje omdat er meer in kon..

3 jaar geleden

Ik heb meerdere pakken baby dry pants van pampers gehad en ik moet zeggen dat ik ze veel fijner vindt dan gewone luiers. Met luiers verschonen scheur je gewoon de zijkanten. En ik heb het gevoel dat dit minder knelt bij zijn beentjes. Tot nu toe (3 weken gebruik) nog geen lekkages gehad. En wel met gewone luiers (bij de opvang). Ik zie reacties dat je broekjes helemaal uit moet doen met het verschonen. Klopt, maar dat deed ik sowieso al dus hier geen verschil met verschonen. Ik vind het vooral fijn dat dit comfortabeler lijkt te zitten bij mijn baby. Als mijn pakken op zijn koop ik weer nieuwe!

3 jaar geleden

Reactie op Marianne213

Ik zie nog niet echt het nut er van om nu al broekjes te doen.. je betaald ...
Als ik op de luiersite kijk vind je maat 3 pamper baby dry pants aan 0,20€/stuk. Zelfde als de gewone pampers baby dry. Harmonie 0,21€/stuk en premium protect 0,24€/stuk. ☺️ Vandaar dat ik eens zou proberen.

3 jaar geleden

De broekjes kan je aan de zijkanten losscheuren maar ik vind t echt niet handig ik heb al heel lang bij m’n dochter baby dry (nu 18 maanden) en nog steeds super tevreden over