12 Reacties

één jaar geleden

Ik zou toch 120 geven, ons dochtertje geef ik ook alleen die 120 mg zetpillen nog aangezien ze 7,9 kg weegt, minder gewicht is ook dat ze minder nodig hebben ervan. Dus om overdosis te voorkomen zou ik geen 240 geven. Ik heb wel is een 240 (van ons zoontje) door de helft gesneden (kontje eraf) om zo die 120 te geven als ik die niet in huis had om 1 of andere reden

één jaar geleden

Mijn dochter had enige tijd geleden een flinke oorontsteking. Ze woog 9.2 kilo en was nog geen 1 jaar. Op advies van de huisarts mochten wij haar elke 8 uur 240 mg paracetamol geven. Ik zou even met je huisarts of de huisartsenpost bellen om te overleggen.

één jaar geleden

Wat mij is geleerd is dat de vuistregel is dat ze 60mg per kg per 24 uur mogen. Dus met 9,5kg mag ze in totaal ongeveer 570mg per 24 uur. Met 120mg kan je haar dus vaker een pil geven dan met 240mg. Dan kan je zelf kijken wat je prettiger vind qua verdeling over de dag.

één jaar geleden

Eerste 3 dagen 90mg per kg over de gehele dag. Daarna 60mg per kilo. Dat is wat onze huisarts zei. Maar let op, ik ben geen arts. Bel de huisarts of hap voor advies

één jaar geleden

Als ik jouw was, had ik hem gewoon gegeven die van 240mg. Maar als je zeker wil weten dan bel je de dokterdienst..

één jaar geleden

Bedankt voor jullie advies.. ik heb toch maar even snel 120 ml gehaald

één jaar geleden

Reactie op mom-2b

Bedankt voor jullie advies.. ik heb toch maar even snel 120 ml gehaald
Mg*

één jaar geleden

Toen mijn zoontje rond de 8 kg woog mocht hij van de kinderarts al 3 maal daags 240 mg.

één jaar geleden

Dit kom ik net tegen bij de huisarts. Misschien heb je er iets aan!

één jaar geleden

In het ziekenhuis geven ze kleintjes ook meer dan wat geadviseerd is als ze denken dat het nodig is. Daar zijn ze natuurlijk wel onder deskundig toezicht. Zelf zou ik het niet doen, ik zou me er niet goed bij voelen en ze kunnen er ook ziek van worden

één jaar geleden

Reactie op Chantalld

Dit kom ik net tegen bij de huisarts. Misschien heb je er iets aan!
Dit is echt een toptabel en adviseer die echt aan iedereen, geld voor de eerste 3 dagen dat je de maximale hoeveelheid kan geven. 240 is dus een prima dosering! (Boekje is ook online te vinden op thuisarts mijn kind heeft koorts, te downloaden als PDF) echt handig om ergens op te slaan want gewicht van je kind wisselt dus👏