8 Reacties

één jaar geleden

Weet je 100% zeker dat je moet stoppen? Huisartsen/artsen in het algemeen hebben héél weinig geleerd over de combi van medicijnen en borstvoeding dus er wordt heel snel gezegd dat je moet stoppen terwijl dat niet het geval is. Heeft de arts de database van het Lareb gecontroleerd? Lareb heeft een hele grote database met daarin bijna alle medicijnen en dan erbij of het veilig kan met borstvoeding of niet. Als je het nog niet hebt gedaan zou ik het voorleggen aan een IBCLC lactatiekundige. Sowieso kun je denk ik niet in 1 klap stoppen denk ik (tenzij je nog maar 1 voeding per dag gaf of minder) dus denk je eraan om te kolven en zo af te bouwen? Anders zit je straks nog met een borstontsteking erbij ook..

één jaar geleden

Reactie op runbabyrun

Weet je 100% zeker dat je moet stoppen? Huisartsen/artsen in het algemeen h ...
Heb zelf nog even gekeken, als je echt een heel hoge dosis krijgt wordt het idd afgeraden. Is het nog een idee om tijdens de kuur te kolven en dat weg te gooien totdat je vitamine d weer wat gestegen is en je medicatie qua dosering weer wat omlaag kan? Vergt wel wat investering maar als je liever nog niet wil stoppen is het wel een optie denk ik…

één jaar geleden

Reactie op runbabyrun

Weet je 100% zeker dat je moet stoppen? Huisartsen/artsen in het algemeen h ...
De huisarts en de apothekersasisstent hebben allebei gecheckt wat wel zou mogen. Daar kwam een hele lage dosering uit. Helaas is mijn waarde zodanig laag (16) dat die lage dosering mijn klachten niet zal wegnemen en de waarde niet zal laten stijgen. Ook in de bijsluiter (d cura) staat vermeld dat het niet gebruikt mag worden als je borstvoeding geeft. Helaas. Zoonlief kreeg nog 3 voedingen over de dag heen. Ik ga het inderdaad afkolven als ik merk dat het gaat stuwen.

één jaar geleden

Dit is wat het farmacotherapeutisch kompas (zeg maar de medicatie bijbel) erover zegt. Je kan dus veilig tot 10x de dagdosering vitamine D slikken. Ik weet niet of je veel onderliggende problemen hebt maar een mega snelle stijging van je vitamine D is meestal ook weer niet nodig. Als je echt graag nog door wilt gaan met de borstvoeding kan je het beste met je arts overleggen of je niet gewoon ietsje minder snel kan suppleren en dan wel veilig door kan gaan met voeden.

één jaar geleden

Bij mij duurde de postweaning depression zo’n ruim twee weken. Enorm veel gehuild ook. Elke dag is er een, beetje bij beetje word je weer de oude jij, wees trots op je mijlpaal mama 🍀❤️🙏.

één jaar geleden

Och wat verdrietig! Ik heb er geen ervaring mee maar wil je veel liefs en sterkte wensen ❤️😔. Ik geef ook al zo lang BV en zou ook echt heel verdrietig zijn. Gelukkig hebben jullie zo lang die fijne momenten gehad en heb je hem dit kunnen geven. Zo sneu als hij thuis komt en het dan niet kan. Ik hoop dat het meeviel en dat dit een beetje goed is gegaan.

één jaar geleden

Ach vervelend zeg voor jou! Snap dat dat heel moeilijk is.. wat merkte je aan het feit dat je vit D zo laag is? Welke klachten heb je?

één jaar geleden

Kun je niet tijdelijk kolven en weggooien en zo overbruggen tot je wel weer borstvoeding kunt geven?