7 Reacties
15 dagen geleden
Heel herkenbaar 🙈 zo vermoeiend 😴 helaas geen tips we zitten met de zelfde kuren bij onze dochter.. tegenspreken en nee roepen kan ze heel goed 🙄 wij weten er ons ook geen raad mee, het enige wat ik kan zeggen is wat je ook doet altijd doen wat jou het beste lijkt en waar jij je het beste bij voelt. Hopelijk snel uit die fase
15 dagen geleden
Qua eten; ik maak vaak pompoen en wortel pannekoeken.. recept, alles op gevoel haha; ei, banaan, havermout, havermout, pompoen stukje of wortel stukjes, gewoon rauw, mixen in de blender en dan bakken in de pan op laag vuur.. Je kan hier bijvoorbeeld nog lijnzaad o.i.d. aan toevoegen voor extra omega 3. Ik bak dit vaak 1x per 1 a 2 weken en vries alles in.. Dit gast er super goed in en op die manier toch wat extra groente.. Voeg aan je banaan smoothie ook verborgen groente toe zoals bloemkool bijvoorbeeld, dit geeft geen kleur aan je smoothie en toch weer groente..
Qua het altijd nee zeggen zijn wij sinds deze week begonnen met het spelletje; neeee, niet je bord leeg eten, nee nee niet doen! Hoppaaa, alles gaat er volledig in. Dit doen we momenteel met veel. 🤭🤭 Nee, nee, niet mama helpen, nee niet zelf je jas aan doen etc. 😁
Dan als laatste merk ik dat het hier heel goed helpt als ze zelf dingen mag doen.. dus ik vraag of ze me wil helpen en geef haar vaak 2 opties. Wil je laarzen aan of schoenen? Doe je dit dan zelf of zal ik je helpen..
Ik kreeg trouwens vorige week ook nog de tip om te zeggen als ze boos zijn of huilen; ik snap dat je verdrietig bent omdat je geen koekje mag. Je mag hier even om huilen, ik ga even (bijvoorbeeld) een kopje koffie halen en als ik terug kom stop je met huilen. Dit hebben we gelukkig maar 1x hoeven doen deze week en het werkte wel..
En gewoon af en toe ouderwets in de hoek werkt ook gewoon! 🤭🤭
15 dagen geleden
Hier een hele pittige tante die al vroeg begon met driftig worden en een eigen willetje, dus inmiddels al geruime tijd ervaring. Wat helpt is veel autonomie geven, maar wel binnen kaders. Dus inderdaad keuzes geven. Wil je deze aan of die aan, wil je dit doen of dat doen. Alternatieven bieden werkt ook goed. Dus in plaats van nee dit mag niet. 'Hey heb je dit al geprobeerd?' Dus bijvoorbeeld vandaag had ze twee plastic kerstborden gepakt en was ze rond aan het schaatsen op die borden en ging ze bijna steeds onderuit. 'Hey weet je wat ook leuk is als je je speelgoedknuffel rondduwt op de borden.' Nou was dus een succes. Een tatrum voorkomen is altijd makkelijker dan er een genezen. Voel je dat er een aankomt. Afleiden met iets, humor helpt ook. Dus bijvoorbeeld ze wil boos om iets. 'Zo zie je die grote vogel in de lucht? Waar zou hij naartoe gaan? Etc' en heeeel veel zelf laten doen en geduld hebben. Mijn dochter wilde vandaag haar eigen veters strikken. Ze is 2 haha. Kan ze dus helemaal niet. We hadden gelukkig geen haast🤣. Duurde 20 minuten voordat k mocht helpen. Ook prima. En ja soms kan het niet anders en is een tantrum niet te voorkomen. Als ze een tantrum heeft wil ze niet aangeraakt worden, dus Ik zeg dan meestal nou mama zit hier en als je een knuffel wilt dan kun je naar mama toekomen. Vaak komt ze dan na een paar minuten naar me toe, maar ze heeft ook weleeens een tantrum van een uur gehad🤣 oke toen werd ik ook gillend gek...
Qua eten werkt hier ook het beste zelf eten en alles zelf doen. Zit alles wel onder, maarja is maar zo. Ze pelt nu bijvoorbeeld ook zelf haar mandarijntjes. Ik maak dan alleen een beginnetje. Vind ze heel leuk en dan is het eten ook veel leuker. Of ze helpt met het wassen van de komkommers etc. Hoop dat je er wat aan hebt
hebt. Mijn dochter slaapt overigens ook maar 10 uur snachts en dan 2 overdag. Ze heeft nooit heel veel geslapen. Kinderen van 2 hebben gemiddeld 13 uur per dag nodig. Zij heeft er altijd een beetje onder gezeten.
5 dagen geleden
Herkenbaar!! Hier lijkt veel minder schermtijd heel erg te helpen. Hij keek eerst heel vaak met luier verschonen of eind van de middag naar de tv. Nu alleen nog s ochtend n kwartiertje/ max half uurtje en hij lijkt veel lekkerder in z'n vel te zitten.