13 Reacties

7 dagen geleden

Misschien een gastouder met kindjes van verschillende leeftijden? Huislijke setting en minder prikkels?

7 dagen geleden

Reactie op PittigeVlot555682

Misschien een gastouder met kindjes van verschillende leeftijden? Huislijke ...
Ik ben volledig thuis dus voor opvang hoeft het niet ze willen puur dat ze gaat voor haar taal ontwikkeling

7 dagen geleden

Ik ben ook volledig thuis. Onze dochter gaat 2 keer in de week naar de gastouder. Daar zijn kinderen van verschillende leeftijden en er word veel gepraat. Dit stimuleert ook in de taal ontwikkeling. Stel het is autisme kan het misschien ook zijn dat ze gewoon overprikkeld raakt?

7 dagen geleden

Gewoon even doorzetten.. ik weet dat het moeilijk voor jou is.. maar voor haar is het beste.. Mijn oudste zoontje hong letterlijk aan mijn been.. ik ben wel eens zelf huilends gegaan.. Paar keer zo geweest en daarna was het klaar.. nu is hij inmiddels 3.5 jaar en kijkt uit naar zijn ochtenden om heen te gaan.. Helaas stoppen de peuterspeelzalen bij ons in de regio. En heeft hij morgen zijn alle laatste dag.. Ik weet nu al dat hij ontzettend verdrietig zou zijn..

7 dagen geleden

Reactie op PittigeVlot555682

Ik ben ook volledig thuis. Onze dochter gaat 2 keer in de week naar de gast ...
Ik zal er eens naar gaan kijken

7 dagen geleden

Reactie op Manu26

Gewoon even doorzetten.. ik weet dat het moeilijk voor jou is.. maar voor ...
Het is niet alleen huilen wanneer ik haar wegbreng , haar gedrag veranderd thuis door te huilen wanneer ze aangekleed word, in de auto gaat ze meteen huilen en nu zelfs als we haar naar haar tante brengen waar ze regelmatig een paar uurtjes is

7 dagen geleden

Reactie op 2dochters

Het is niet alleen huilen wanneer ik haar wegbreng , haar gedrag veranderd ...
Ja klopt dat was bij ons eerste tijd ook zo..

6 dagen geleden

Ik zou doorzetten. Ze is erg veel met jou. Dat voelt veilig en vertrouwd en dat is heel goed, maar op een gegeven moment zal ze doorkrijgen dat je haar altijd weer komt ophalen. De psz is nieuw voor haar, de mensen daar zijn nieuw, de kinderen zijn nieuw, allemaal nieuwe prikkels en als ze misschien autisme heeft is het nog lastiger om te wennen aan dit soort situaties. Het is volledig buiten haar comfortzone en haar steun en toeverlaat (mama) is er niet. Dus het is ook allemaal eng en spannend, maar het wordt wel beter. Bij het ene kindje duurt dat wat langer dan bij het andere kind. Dus ik zou wel doorzetten. Hoewel het nu zielig is en je hart als moeder breekt, is dit op den duur waarschijnlijk goed voor haar. Succes mama.

6 dagen geleden

Reactie op FirstTimeMommyRox

Ik zou doorzetten. Ze is erg veel met jou. Dat voelt veilig en vertrouwd en ...
Zojuist geprobeerd haar weer te brengen, helemaal overstuur en dit keer heeft ze me hele arm blauw geknepen omdat ze niet wilde dus in overleg met de juffen besloten haar mee naar huis te nemen en na de kerstvakantie opnieuw te proberen

6 dagen geleden

Overleg of je evt er naar de kerstvakantie samen een uurtje op bezoek kan. Daarna alleen een dagdeel. Dat even houden voordat ze er langer heen gaat. Hele dagen zijn heel intensief. Volg hierin ook je kind

6 dagen geleden

Reactie op 2dochters

Zojuist geprobeerd haar weer te brengen, helemaal overstuur en dit keer hee ...
Ahh jeetje wat heftig. Dat is echt heel sneu. Misschien na de rust er opnieuw samen wennen met jou? En daarna ook niet gelijk hele dagen, maar eerst een paar uurtjes? Zielig zeg. 😔

6 dagen geleden

Reactie op FirstTimeMommyRox

Ahh jeetje wat heftig. Dat is echt heel sneu. Misschien na de rust er opnie ...
De peuterspeelzaal is gelukkig maar 3 uurtjes, we gaan inderdaad na de vakantie weer opnieuw proberen , ik vindt het ook ontzettend sneu vooral omdat ze ook niet praat en dus niet kan zeggen waarom ze niet wilt

3 dagen geleden

Als ik dit zo lees zou ik zeker wachten tot je weet wat er uit de testen komt, maar nog belangrijker, kijk naar je kind en luister naar haar signalen. Als wij het al niet doen als ouders, wie doet het dan wel? Hier ook een meisje wat heel erg graag papa en mama in het oog houdt als we ergens zijn, of zelfs als er iemand bij ons is. Ze spreekt wel ontzettend veel en het gaat per maand stappen vooruit, maar weet dat het geen quickfix is en hoeft te zijn, om je kind naar de peuterspeelzaal te sturen. En ik las een opmerking dat het beter voor haar is, maar wie zegt dat? Als ze er zo van moet huilen, zelfs bij het aankleden om sámen iets te gaan ondernemen? Dit zijn signalen die ik persoonlijk niet zou negeren. Taal kun je ook op andere manieren stimuleren. En denk je dat ze meer gaat praten door op een plek te zijn waar ze niet op haar gemak is? Je kunt ook met leeftijdsgenootjes iets op poten zetten, waar je zelf bij bent. Misschien niet wat je wilt lezen, maar je vroeg om meningen, dus hoop op begrip dat dat soms ver uit elkaar kunnen liggen 😉 Heel veel sterkte met je zorgen! 😘