4 Reacties

één dag geleden

Ik zou persoonlijk voor 2 dagen gaan. Mocht de peuterspeelzaal zeggen ja een vve is handig dan pas een extra dag doen! Ik ben het echt met je eens dat 16uur wel heel veel is. Het zal idd even slikken voor je zijn je kleine weg "moeten" brengen maar zo goed voor haar! Ze leert daar ook zoveel dingen die ze thuis niet zo zou leren.

20 uur geleden

Die van ons gaat ook naar de peuterspeelzaal, de oudste(3,5 jaar). En die vind het daar heel leuk. Niet alleen VVE moeten 2 dagen, want dat is volgens mij de 16 uur toch? Of is dit verdeelt over meerdere dagen? Peuterspeelzaal afname is sowieso 2 dagen, dat heeft mijn oudste ook zonder vve indicatie. Ze wennen sneller op school en ze leren er heel veel, ook met andere kindjes spelen. Je kan ook gewoon het een maandje aankijken straks en alsnog opzeggen als je het niks vind. Dat is net zo goed als je nu tekent zit je er ook niet vast aan ofzo. Kijk eerst eens hoe het gaat en je kan daarna altijd nog haar erafhalen. Het is geen verplichting.

20 uur geleden

Je kan het rustig aan opstarten met 2 ochtenden. Kijken hoe dat gaat en dan uitbouwen. Bel de peuterspeelzaal er even over op om te vragen of je rustig aan op mag bouwen. 16 uur is gelijk wel heel veel inderdaad

19 uur geleden

Het is ontzettend goed voor kindjes om te starten met peuterspeelzaal vanaf 2 jaar.. het is een goede voorbereiding voor groep 1.. Ik zou haar zeker laten gaan, en de eerste keren gaan vast heel moeilijk worden, zowel voor jou als voor haar.. zou vast en zeker huilen worden bij het afscheidt nemen. Maar dat hoort erbij. Dus niet meteen bij de eerste keer zeggen ik stop er weer mee. Omdat ze huilt wanneer jij weg gaat. Even doorzetten. Ik snap dat het moeilijk is om haar los te laten.. ik huilde zelf ook toen mijn oudste voor eerst ging.. maar nu hij zit er inmiddels 1 jaar. En hij vind het fantastisch en het is zoo goed voor zijn ontwikkeling. Mijn jongste zou eigelijks in november mogen beginnen. Helaas heeft de gemeente hier afgelopen week besloten dat alle peuterspeelzaal hier in de gemeente dicht gaat.. zo verdrietig nieuws en zo boos ook.. hoe kunnen ze de kinderen dit aan doen.. Nu kan helaas mijn jongste niet voorbereidt worden terwijl hij dit zoo hard nodig heeft. Oh ja mijn zoontje gaat 2 ochtenden in de week, van 8 tot 12. Elke dinsdag en vrijdag.