Hoi mama’s, mijn dochter wordt in november 2 jaar.
Een jaar geleden ben ik met mijn dochter na consultatiebureau geweest vanwege dat ze zo slecht slaap. Mevrouw van cb en ik hebben toen regelmatig contact gehad ook daarvoor over andere dingen. Ineens begon ze over een vve en gaf ze die aan mij. Vanwege “opleiding” ouders & spraak/taalontwikkeling. Mijn dochter was letterlijk 1. Mijn vriend en mijn moeder en de rest om ons heen zeiden dat we mazzel hadden! En dat kinderen het heel erg leuk vinden een peuterspeelzaal. (Ik ben zelf niet zo van crèches/peuterspeelzalen) maar deden half jaar geleden toch een rondleiding. Na een leuke school gevonden te hebben gaf ik aan een vve gekregen te hebben. Ik schrok want ze zijn verplicht 16 uurtjes in de week. Nou hebben we toen onze dochter ingeschreven. En gisteren te horen gekregen dat ze in maart mag starten. Ik vindt het toch best moeilijk ookal duurt het nog effe. Wij zijn 24/7 bij elkaar (ik ben thuis) wij hadden dit toen besloten omdat onze dochter heel gek op kinderen & school is wij kennen weinig ouders met kinderen vanwege onze leeftijd. Als we langs een school lopen wordt ze helemaal door en zegt ze Aliyah ook?. Nou vindt ik het best raar dat er staat spraak ontwikkeling mijn dochter kan heel goed praten
-waar ben je?
- ik hou van jou
- ik ben moe
Etcc
Mijn vriend en ik hebben dus nu een hele erge discussie ik moet binnen 4 dagen tekenen.
Hij vindt het erg leuk voor haar omdat ze heel gek op kindjes is. Hij vindt het ook goed dat ik haar leer loslaten voordat ze naar groep 1 gaat. En ze is best eenkennig.
Hij zegt als ze het echt niks vindt kunnen we haar altijd eraf halen.
Ik zelf vindt het loslaten moeilijk. En eigenlijk een beetje onzin dat ze gaat omdat ik toch thuis ben.
Ik vindt 16 uur wel erg veel ook voor zo’n jong kindje.
De rest van onze omgeving is heel erg positief en daarom twijfel ik.
Sorry voor de lange tekst hoop dat me uitleg een beetje duidelijk is.