6 Reacties

7 maanden geleden

Hier hetzelfde en zijn het denk ik de kiezen. Zou dat bij jouw kindje ook kunnen?

7 maanden geleden

Hier ook eentje, die pakt haar pols en zegt dan au au au, of ze wijst naar haar hoofd en zegt au au. Maar zolang ze niet ziekt oogt of anders gedraagt dan normaal maak ik mij niet teveel zorgen.

7 maanden geleden

Mijn dochter zegt ook pijn en au, maar gebruikt het ook op momenten die niet echt pijn doen. Bijv gisteren waren we met een ballon aan het overgooien en elke keer als de ballon op haar hoofd kwam zei ze au. Het is een situatie die pijn zou kunnen doen, maar niet echt pijn doet. Het kan ook zijn dat hij in de nacht ongemak ervaart en dat benoemt als pijn. Als er verder lichamelijk geen tekenen zijn van pijn dan zou ik proberen me er niet erg teveel zorgen om te maken. Je kan hem natuurlijk wel geruststellen in de nacht. 'Ahh lieverd heb je pijn? Mama geeft je een kusje. Ga nu maar lekker slapen' etc.

7 maanden geleden

Ik herken de twijfel. Als ik mijn dochter in bad doe zegt ze ook auw auw. Ik schrok eerst omdat ik dacht het het te warm zou zijn. Maakte het bad stuk kouder en ze zegt nog auw auw. En ze doet het nu eigenlijk altijd, hoe warm of koud het bad ook is 🫣🫣 dus ik trap er niet meer in.

7 maanden geleden

Heb je al geprobeerd om verschillende lichaamsdelen aan te wijzen en te vragen: ‘daar auw/pijn?’? Misschien zegt hij dan op een specifieke plek ja en kan je daar wat mee?

6 maanden geleden

Mijn kleine doet dat ook. Echt een manier om aandacht en knuffels te krijgen. Vind het soms wel vervelend, want mama is er altijd om te knuffelen en is 24/7 bij je😭 Denk dat ze zo’n grote ontwikkeling meemaken de afgelopen weken. Bij mijn kleine komen er ineens 10 nieuwe woorden uit. Denk dat ze dat savonds/snachts allemaal moeten verwerken