Onze dreumes, die al redelijk wat woordjes kent, heeft deze week al een paar keer “pijn, au” gezegd. Maar sinds gisteravond echt een stuk of 10 keer. Hij zei het van de week terwijl ik zijn schoenen aandeed, maar het niet lukte waardoor ik het idee kreeg dat hij wel echt door heeft wat het betekent. Natuurlijk reageer ik gelijk op hem al hij dit zegt en wellicht heeft hij dit door. Of is er op de opvang wat gebeurd dat zijn aandacht heeft getrokken en indruk op hem heeft gemaakt (kindje gevallen en dat een juf uit heeft gelegd dag ze au heeft.. idk)
Normaal is het een goede slaper maar hij is nu (01:00) al 3x wakker geworden. Net vroeg ik wat er was en hij zegt “pijn pijn”. Maar als ik doorvraag waar, krijg ik er niks uit. Verder merk ik niks aan hem en speelt, eet, rent gewoon vrolijk.
Ik voel me echt vreselijk bij de gedachte dat hij echt pijn heeft en er misschien wel wat aan de hand is, maar de dokter kan hier denk ik ook weinig mee. Anderzijds denk ik ook; weinig aandacht aan geven, want misschien doet hij het juist hierom..
Wat zouden jullie doen..?