30 Reacties

3 jaar geleden

Jaa ik heb dat ook sinds een week! Maar aan rechterkant. 🥲 dus ik volg

3 jaar geleden

Reactie op LucieTaams

Jaa ik heb dat ook sinds een week! Maar aan rechterkant. 🥲 dus ik volg
Ik ook vooral aan de rechterkant idd! 🤔

3 jaar geleden

Een tip van mijn bekkenfysio: een kussen in je rug en onder je buik zodat je wat naar achter gekanteld kan liggen. Dan wordt de druk verdeeld over je buik, heup en rug. Het is even puzzelen om comfortabel te liggen en als je wilt draaien maar het heeft bij mij wel geholpen☺️

3 jaar geleden

Ja hier ook, heel erg zelfs! Mijn fysio zegt dat er weinig mee kan, dan afwisselen.. af en toe als je wakker bent snacht eventjes bewegen. Zij gaf aan dat het misschien aan het matras kan liggen… mijn vriend en ik hebben matrassen op gewicht gekocht, en dat je matras nu niet meer voldoet omdat je wellicht wat zwaarder bent… uitgetest en ja hoor op het matras van mijn vriend minder pijn dan op mijn eigen! En ik ben “maar” 9,5kg tot nu toe aangekomen. Maar als iemand de ultieme tip heeft om de nacht door te slapen zonder pijn hoor ik het graag. Want ben zeker 4 a 5 x wakker oer nacht door de pijn.

3 jaar geleden

Ik heb echt precies hetzelfde! Allebei de heupen doen dan zo pijn. Wat ik dan doe is een kussen aan 1 kant van me rug doen zodat ik niet volledig plat op me rug lig en ook niet het volledige gewicht aan 1 zijkant zet. 🥲 Het is en blijft lastig tot de kleine er is geloof ik.

3 jaar geleden

Ik doe een zwangerschapskussen tussen mijn benen en een normaal kussen onder mijn heup/buikgedeelte. Zo wordt dat stukje zandloperfiguur van je ribben naar je heup opgevuld zodat het niet 'inklapt' op je vlakke matras zeg maar.

3 jaar geleden

Reactie op isabelle-94

Een tip van mijn bekkenfysio: een kussen in je rug en onder je buik zodat j ...
Dit werkt bij mij ook heel goed! Kussen tussen mijn benen doet alleen maar meer pijn nu 😬.

3 jaar geleden

Ik heb mijn Voedingskussens tussen mijn benen, waardoor deze zowel aan de voor als achterkant om mij heen ligt. Dit zorgt er voor dat ik heel stabiel lig, en niet kan ‘omrollen’. Ik neig altijd naar het liggen op mijn rug, maar als ik dat doe krijg ik zó veel rugpijn sinds een paar weken, en elke keer als ik wakker word lig ik half gedraaid op mijn rug, maar omdat het kussen nog in de weg ligt bij de benen lig ik niet comfortabel. Hierdoor kan ik mezelf weer goed op mijn zij leggen en weer rustig verder slapen! Zie mijn mooie foto als kunstwerk! Dus over de ene been, onder de andere been😃 knuffelen in bed kan niet meer hierdoor maar dat is sowieso niet fijn met buik nu haha

3 jaar geleden

Ik slaap op mijn linker of rechterzij. Ik heb hier dus ook last van. Ik doe een kleine handdoek onder mijn buik ( ik denk een +/- 2-3 cm dik geplooid om gewoon de leegte tussen mijn buik en het matras op te vullen) waardoor men buik niet “hangt”. Dit helpt mij wel , maar een volledige oplossing is er niet hoor.. er zit nu eenmaal een gewicht aan ons wat onze rug niet gewoon is 💕

3 jaar geleden

Hier ook last van. Ik slik magnesium en daarnaast bleek mn HB veel te laag te zijn. Slik nu ook ijzer tabletten en t lijkt nu minder te worden.

3 jaar geleden

Ik kreeg als tip van de tuinen, magnesium cremé. Dat lekker opsmeren voor het slapen, op de plek wat zeer doet en een kussen tussen je benen. Die combinatie werkt top bij mij dan. 😊

3 jaar geleden

Reactie op Chaaaaaarlottex

Ik heb mijn Voedingskussens tussen mijn benen, waardoor deze zowel aan de v ...
Erg herkenbaar dit 😂!

3 jaar geleden

Heel herkenbaar, moet steeds van zij wisselen

3 jaar geleden

Ja herkenbaar, ik slaap met mn voedingskussen maar omdat ik zo weinig draai gaat mn heup ook zeer doen 🙈 geen tips, ik denk dat we nog ff door moeten bijten tot het einde 😅

3 jaar geleden

Ik wilde hier zelf ook al een topic over openen, ik heb het namelijk ook heel erg. Moet om de paar uur van zij wisselen omdat het pijn doet en bij het omdraaien knakt het dan soms ook. M'n fysio zegt dat dat geen heupbot of kraakbeen is (gelukkig) maar dat het spieren zijn die vast zitten. Gisteren een zwangerschapsmassage gehad en vanacht ging het wat beter, maar ben bang dat dat tijdelijk is. Een zwangerschapskussen tussen mijn benen maakt het alleen maar erger. Ik slaap nu soms een beetje half op mn zij / half op mn buik (zodat mn benen niet echt op elkaar liggen maar voor elkaar langs) ik weet alleen niet of dit kwaad kan voor de baby, dus dat wil ik nog even aan de vk vragen.

3 jaar geleden

Hier ook! Vorige keer ook gehad tot aan het einde helaas. Weinig tips behalve dat ik er soms maar even uit ga en even beneden ga zitten om erna weer beter te kunnen liggen.

3 jaar geleden

Ik kom er nu ten minste 1x uit in de nacht. Soms 2x. Moet dan ook plassen, maar anders zou ik er sowieso voor mijn bekken uit moeten. Het kleine stukje lopen naar de wc doet me al goed, maar het rekken van de onderrug helpt nog iets meer. Ik rek op 2 manieren. Als ik op de wc zit, leun ik met rechte schouders naar links of rechts, het midden van mijn ribbenkast zweeft dan zeg maar boven 1 van mijn benen, in plaats van boven mijn navel. En de andere manier van rekken is zoals over de wasbak hangen om wat rechtstreeks uit de kraan te drinken.

3 jaar geleden

Heb hetzelfde, een paar tips die mij enorme verlichting hebben gegeven: - Zorg dat het kussen tussen je benen ook tot tussen je enkels komt, of leg daar een extra kussen tussen zodat je enkels niet lager liggen dan je knieën. Dit kan veel extra spanning schelen in je heupen; - Stretch voor het slapen gaan even door zittend 1 been over je andere bovenbeen te kruisen (figure four stretch) en een klein beetje met rechte rug naar voren te leunen (je zult het aan de zijkant van je bil/bij je heup voelen), ongeveer 30 sec vasthouden en dan de andere kant. Dit kun je ook 's nachts herhalen wanneer je wakker wordt van de pijn, maar houd er rekening mee dat je dan wat voorzichtiger stretcht omdat je spieren dan koud zijn; - Als je een foamroller/triggerpointbal of tennisbal tot je beschikking hebt, rol er wanneer je tijd hebt even lekker mee over je onderrug en billen (staand of liggend) om spanning los te maken en kijk eens of dat helpt. Vaak begint de spanning daar ook al voel je het ergens anders, en als het niet helpt dan kan het sowieso geen kwaad om eens alles los te maken :) Ik loop al voor de zwangerschap met dit soort pijn en het is tijdens de zwangerschap erger geworden, en deze tips heb ik in de loop der tijd van verschillende fysio's verzameld. Bij mij komt het trouwens door een overactieve bekkenbodem, waar veel vrouwen last van schijnen te hebben en zij krijgen pas pijn tijdens de zwangerschap doordat het bekkengebied verweekt en de spieren en pezen in je bekken de onbalans gaan overcompenseren. Dat uit zich bij de een in rugpijn, bij de ander in stuitpijn, bij weer een ander in pijn in het schaambot/liezen/zitbotjes maar dus ook in pijn in je heupen. Hoeft bij jou niet zo te zijn natuurlijk, maar misschien goed om in je achterhoofd te houden dat het wel kan spelen, dan weet je ook waar je hulp voor moet zoeken :)

3 jaar geleden

Zorg ervoor dat je knieën en enkels even hoog liggen. Dus niet alleen ene kussen tussen je knieën, maar over je hele (onder)been zodat je enkels niet alsnog op elkaar liggen of “bungelen”. Dit zorgt ervoor dat de druk op je heupgewricht en SI gewricht afneemt en het bekken helemaal kan ontspannen

3 jaar geleden

Reactie op SC1987

Heb hetzelfde, een paar tips die mij enorme verlichting hebben gegeven: - ...
Dit dus! 👏🏽 super goede tips helpen mij ook