12 Reacties
één maand geleden
Ons dochtertje heeft ook vaak plakpoep. Heel sporadisch maar een vaste drol. Ik vraag me ook steeds af of dat goed is. Vorig jaar een keer aangekaart op het cb, maar ze zei dat het juist goed is omdat ze dan geen moeite hoeft te doen om te poepen. Maarja vind het wel gek dat het zo blijft. Misschien toch maar een keer met de huisarts bespreken.
één maand geleden
Hier hetzelfde hoor! CB gaf aan dat het niks geks is.. Een vaste drol is hier meer uitzondering dan standaard.😅
één maand geleden
Hier ook altijd een soort van diarree. Bijna 2 jaar. Ik loop hiervoor bij de kinderarts. Ze is getest op glutenallergie en dat was gelukkig niet zo. Arts zegt zolang ze goed groeit dan schuiven ze het onder 'peuterdiarree'. Ik ga dus om de 4 maanden gewoon op controle met dr voor groei en gewicht om het in de gaten te houden.
één maand geleden
Hier ook bijna alleen maar plakpoep. Ook altijd meerdere keren per dag. Ze groeit en eet goed dus ik maak er geen probleem van
één maand geleden
Reactie op Mama221122
Wat eet je kindje zo op een dag?
In de ochtend papje met amandelmelk en havermout, tussendoor een stuk fruit, in de middag wisselend ( 2 volkoren broodjes, of pannenkoekjes van boekweit, banaan en ei) met beleg van pindakaas, jam, appelstroop of honing. Dan eind van de middag vaal nog weer een stuk fruit en savonds avondeten, maar ik moet zeggen dat het avondeten de laatste tijd echt drama is. Er gaat heel moeizaam wat in... heb wel het idee wat we dus redelijk gezond eten met haar met natuurlijk af en toe een koekje tussendoor.
één maand geleden
Reactie op Dropje123
In de ochtend papje met amandelmelk en havermout, tussendoor een stuk fruit ...
Ik lees eigenlijk alleen maar gezonde dingen, maar bijna alles wat je noemt zijn wel vooral koolhydraten. Peuterdiarree kan komen door veel koolhydraten/(fruit)suikers en te weinig vetten. Ik zou dus wat/veel meer vetten aan het eten van je kindje gaan toevoegen, denk aan:
(Griekse) yoghurt
Noten of notenpasta
Avocado
Roomboter
Kokosolie
Eieren
Vlees
Vette vis
Wat vooral peuterdiarree in stand houdt en waar je dus het beste even mee kan stoppen: fruitsappen (appelsap!), rozijnen en ander gedroogd fruit, snoep en koek.
Hopelijk heb je er wat aan!