22 Reacties
één jaar geleden
Hij heeft bij mijn zus in de kinderopvang in een potje geplast en Kaka gedaan. Hij laat zich helemaal niet graag meer verversen liggend, dus ik probeer het zoveel mogelijk staande te doen, maar met stoelgang is het nogal messy. Dus de kiné zei van waarom probeer je het potje al niet eens. Dus wil dat proberen. Hij heeft heeft ook 'vaste' momenten Voor stoelgang en je ziet het ook als hij eraan gaat beginnen. 😆
één jaar geleden
Wij gebruiken de wc verkleiner van de Hema. Voordeel van op de wc zetten os dat ze moeilijker zelf weg kunnen haha. Onze 11 maanden strekt zichzelf elke keer uit de het potje. (We hebben trouwens het luma potje, perfect voor kleine kindjes die wel willen blijven zitten.) Super leuk dat je wil starten! Onze kleine snapt al heel goed dat hij moet poepen en plassen op de wc, daardoor bijna geen poepluiers mee. Plasjes nog wel regelmatig in de luier, maar dat is ook omdat ik het op de meeste dagen teveel gedoe vind om hem elk uur op de wc te zetten.
één jaar geleden
Wij hebben twee verschillende potjes, maar ik heb niet echt het idee dat die te groot zouden zijn. Ze zijn wel laag zodat ze haar voeten op de grond kan zetten
één jaar geleden
Reactie op Poppetje123
Wij hebben twee verschillende potjes, maar ik heb niet echt het idee dat di ...
Welke dan juist? ☺️
één jaar geleden
Reactie op Stephanie850922
https://www.bol.com/nl/nl/p/luma-babycare-plaspotje-dark-grey/9200000085051136/?bltgh=kK4SVSmpk32lbIClWkNFhw.2_6.7.ProductPageUrl deze hebben wij, is niet zo goed beoordeeld, maar dat komt vooral omdat hij te klein is voor peuters. Maar daardoor juist goed voor kleine kindjes.
één jaar geleden
Reactie op Karen90
https://www.bol.com/nl/nl/p/luma-babycare-plaspotje-dark-grey/9200000085051 ...
Thanks! Ik las het ook net bij de beoordelingen en het is vooral het kleurverschil, vandaar dat ik mijn reply had verwijderd. Ben benieuwd. Besteld met een numsy-lichtje en morgen in huis geleverd. 🤞🏽👀
één jaar geleden
Wij gebruiken dit potje en dat werkt heel goed al sinds hij een maand of 4 is! We hebben hem ook vaak boven de wc gehouden (zonder verkleiner) als ik geen potje in de buurt had.
één jaar geleden
Die van ons poept sinds ze 6 maanden is vrijwel altijd op het potje. Enkel wanneer we de hele dag weg zijn of een lange autorit wil ze het nog wel eens in haar luier doen. Ik vind een potje fijn waarvan je de binnenkant eruit kan halen omdat dat gemakkelijker is met legen (legen gaat ook makkelijker als je een velletje toiletpapier aan de onderkant doet). Het potje leek trouwens veel te groot, maar je moet de baby gewoon vasthouden 😅Ook hebben we sinds kort zo'n reispotje gekocht voor onderweg, dat is een wat kleiner potje en zit ze ook prima op. Ze is trouwens ook een paar keer op een toilet geweest zonder bril verkleiner. Ze weigerde namelijk echt een tijdje om het in haar luier te doen en we hadden toen geen reispotje mee🤭
één jaar geleden
Reactie op j.cf19302
Is dat niet nog een beetje vroeg?
Google maar baby zindelijkheids communicatie. In veel landen doen ze het al vanaf de geboorte. Wij zijn begonnen met 6 maanden en werkt super🤗
één jaar geleden
Ik heb deze:
https://www.wehkamp.nl/app/product/16563589?utm_source=app&utm_medium=share&utm_campaign=pdp_share
Ik lees verder even mee. Heb m namelijk nog niet gebruikt omdat ik niet zo goed weet hoe ik moet beginnen.. als ik dr zie persen snel de kleding uit? Ben je dan niet vaak te laat? En hoe help je ze het concept al te kunnen begrijpen? (als dat laatste nog niet kan zie ik het voordeel nog niet helemaal)
één jaar geleden
Ik gebruik het popolini potje nog heel veel. Daarnaast ook nog een reispotje. Ben de naam kwijt. Is in klapbaar, kan gebruikt worden als wc verkleiner of een opzichzelfstaand potje.
Daarnaast heb ik een tijd terug een topic gestart voor mensen die aan bzc doen dus mocht je daar willen deelnemen ben je van harte welkom 😀
één jaar geleden
Ik heb deze:
https://www.wehkamp.nl/app/product/16563589?utm_source=app&a ...
Toen we begonnen met 6 maanden letten we op signalen dat ze moest. Als ze begon te persen inderdaad snel op het potje zetten, je bent als je snel ben niet te laat. Ik zei dan altijd wacht even ik ga je op het potje zetten. Ze stopte dan echt en deed het op het potje. Nu met 11 maanden doen we haar op vaste momenten op het potje (bij opstaan na de melk, voor een dutje, na de maaltijd en standaard voor we de deur uit gaan voor een iets langere tijd of voor een auto rit). Daarnaast als ik denk dat het nodig is en ze perst, maar ze gaat nu bijna altijd wel gewoon in de ochtend en dan is het de rest vd dag klaar, of nog een keer in de namiddag. Gewoon elke keer benoemen dat ze op het potje zit en vragen moet je poepen of plassen? Nu begrijpt ze heel goed dat dat op het potje "hoort". (Ik zet haar trouwens niet op het potje voor elke plas, enkel voor ontlasting. En dat ze er dan af en toe op plast is mooi meegenomen😆)
één jaar geleden
Wij gebruiken heel simpel het goedkoopste potje van de wibra sinds hij kan zitten (6mnd) en gaat helemaal super! Ik denk dat hij gemiddeld 1 x per week in zijn luier poept, plassen nog wel regelmatig maar hij geeft het sinds een week nu ook aan af en toe 🥳. Het potje is na zijn dutje ook altijd een gezellig momentje vind ik 🤣, ondanks de geur 😬
één jaar geleden
Ik heb deze:
https://www.wehkamp.nl/app/product/16563589?utm_source=app&a ...
Ik zou beginnen met vast momenten op het potje zetten.
Ik gebruik wasbare luiers vind dit altijd net wat meer werk dus heb het dan nooit optijd uit en ze laat niet echt merken als ze poept, onze oudste perst altijd heel duidelijk maar de jongste doet dat niet echt 😅
één jaar geleden
Reactie op Fanja
Wij gebruiken heel simpel het goedkoopste potje van de wibra sinds hij kan ...
Ik ben nieuwsgierig. Als hij wakker wordt kleed je hem uit zet je hem op potje en dan wachten? Hoelang?
Ik heb een potje in huis maar nog niet begonnen. Nog wat onzeker (geen idee waarom slaat nergens op). Moet je dan eigenlijk z’n piemeltje omlaag duwen ofzo? Haha 😂 🤷🏻♀️
één jaar geleden
Reactie op PJBG
https://www.famme.nl/vroege-zindelijkheidstraining/
Mss goed om eens te le ...
Interessante nuancering!