12 Reacties

één jaar geleden

Jup wij praten daar heel open over! Misschien iets te 😅 Ik heb er persoonlijk totaal geen problemen mee dat hij dat doet. Helemaal in een periode waar hij het echt even wat minder van mij krijgt. Ik zou het wel een probleem gaan vinden als hij het echt doet in plaats van en wij geef momentjes meer hebben. Enige oplossing I guess, praat erover! 😊 Jullie kunnen niet in elkaars koppies kijken.

één jaar geleden

Ik zou zeker met hem praten over het feit dat je dit gevonden hebt en dat het je niet lekker zit! Je moet hier niet mee blijven rondlopen, hoe lastig ook…

één jaar geleden

Openheid is toch echt de oplossing ja 😊 Wij zijn altijd open over dit soort dingen al sinds het begin. Dat is echt belangrijk en fijn zodat je geen ongemakkelijke situaties krijgt. Want uit schaamte krijg je dit soort ongemakkelijkheden. En in deze periode heb je meestal sowieso minder seks of behoefte daaraan, vooral als vrouw. Dan is het ook wel logisch dat de man het met masturberen verlicht. Echt praat er over samen. Succes!

één jaar geleden

Dankjulliewel voor de reacties! Normaal zijn we hier altijd open in (dacht ik) maar nu was er toch een kink in de kabel. Mijn man en ik hebben met elkaar besproken en hij begreep helemaal dat ik het vervelend vind omdat hij er niet over met mij communiceert en dat hij mij soms zelf verteld ; laat maar komt wel weer om het vervolgens dezelfde avond alsnog zelf af te maken. Dat schoot bij mij toch echt even verkeerd en word ik dan ook een beetje verdrietig van, gelukkig begreep hij het helemaal en hij zegt ook dat hij het inderdaad had moeten zeggen/bespreken. Overigens vind ik het geen probleem als de rest van de relatie goed zit, alleen zitten we echt even in zwaar weer en doen we samen zelf niet zo veel en als we het al doen op 1 of andere manier kapt hij het dus uiteindelijk af. Gelukkig nu wel goed over gepraat! Thanks voor jullie reacties!

één jaar geleden

Dankjulliewel voor de reacties! Normaal zijn we hier altijd open in (dacht ...
En vind ik ook dat als je het dan doet dit ook gewoon eerlijk tegen elkaar kan zeggen, is toch beter dan wanneer je partner er ‘per ongeluk’ achter komt

één jaar geleden

Voor mij is masturbatie niet een teken dat het niet goed zit in het sexleven tussen mij en mijn partner. Ik ga er vanuit dat hij masturbeert net zoals ik dat ook ook doe. Het zegt in ons geval echt helemaal niets over de intimiteit tussen elkaar, maar is het gewoon een normaal onderdeel van de relatie die wij met onszelf en ons eigen lijf hebben. Waarom zou je stoppen met masturberen wanneer je in een relatie zit? Waarom zou je die relatie met jezelf en je eigen lijf opgeven? Ik zou het echt niet groter maken dan het is. Wat ik in je verhaal lees is iemand die zich misschien wat onzeker voelt over de intieme relatie die je op dit moment hebt met je partner. Bespreek dit met hem want misschien heeft hij er alle begrip voor en lost hij het nu op door wat vaker met zichzelf aan de slag te gaan.

één jaar geleden

Reactie op ScherpeMaartje

Voor mij is masturbatie niet een teken dat het niet goed zit in het sexleve ...
Mee eens 😃

één jaar geleden

Reactie op ScherpeMaartje

Voor mij is masturbatie niet een teken dat het niet goed zit in het sexleve ...
Het gaat mij er zeker niet om dat hij het doet, daar heb ik geen probleem mee, alleen wel op het moment dat je zegt het niet te doen omdat je daar geen behoefte aan heb omdat je het dan liever met mij doet in zo’n geval. Ik vind communicatie erin heel belangrijk, eerlijk zeggen dat je dit doet tegen je partner is naar mijn inziens heel normaal en het is ook niet iets waarover je zou moeten liegen of verbergen voor je partner.

één jaar geleden

Joh maar ik zou me hier zeker geen zorgen over maken of je kut over voelen. Er is geen man op aarde die niet regelmatig even wankt 😜 En gelukkig maar, anders zouden ze er heel chagrijnig bij lopen 😜 En ik denk ook niet dat je teveel verbanden moet leggen met dat jullie geen seks hebben… wat ik begrijp doen mannen (en sommige vrouwen natuurlijk, maar voor mannen is het meer een standaard) het ook gewoon naast seks hoor 🙈 Mijn man en ik hebben het er nooit serieus over, we grappen er wel over. Eerlijk gezegd ook omdat ik denk dat we het allebei wel heel normaal vinden dat we dat soms gewoon doen 🤷🏼‍♀️ Dat is ook gewoon heel normaal, heeft niks met de ander te maken maar met jezelf. Even ontspannen…

één jaar geleden

Het gaat mij er zeker niet om dat hij het doet, daar heb ik geen probleem m ...
Daar heb je helemaal gelijk in! Erover liegen is niet ok. Dat kwam niet zo duidelijk naar voren in je verhaal. Doet hij dat dan omdat hij denkt dat hij jou daarmee een goed gevoel geeft? Schaamt hij zich ervoor?

één jaar geleden

Reactie op ScherpeMaartje

Daar heb je helemaal gelijk in! Erover liegen is niet ok. Dat kwam niet zo ...
Dat heeft hij niet echt gezegd, ik vermoed schaamte. Hij vind het ook lastig om erover te praten dat hij dat doet terwijl ik zoiets heb van mij maakt het niet uit, maar praten erover vind ik wel belangrijk , gelukkig zag hij dat zelf ook in en zei hij ook dat hij er met mij over had moeten praten.

één jaar geleden

Dankjulliewel voor de reacties! Normaal zijn we hier altijd open in (dacht ...
Deels wel herkenbaar. Wij hebben momenteel ook echt even een lastige periode met alles en zoeken elkaar fysiek minder op. Nu we wel weer intiem zijn geweest vertelde hij me dat hij de afgelopen tijd ook wel gemasturbeerd heeft. Dus ik vroeg van “oh vertel je dat niet meer?” “Nee daar had ik even geen zin in door alle frustraties” was zijn antwoord. Lijkt mij heel normaal. Ik zou het persoonlijk niet afdwingen dat hij het zegt maar wel vragen zijn rommel op te ruimen 😅🤣 want doekjes met sperma vinden gaat wat ver