13 Reacties

3 jaar geleden

Kan ik elke dag rijst, rijstebloem en rijstwafels aan mijn kind geven? Zilvervliesrijst en rijstwafels passen in een gezond, gevarieerd eetpatroon. En baby's kun je rijstebloem geven, bijvoorbeeld als pap. Uit voorzorg adviseren we wel om niet elke dag rijst of rijstproducten te geven aan kinderen. Dat komt omdat er relatief veel arseen in rijstproducten kan zitten. Het kan mogelijk schadelijk zijn voor de gezondheid als je er langdurig te veel van binnenkrijgt.  Het advies geldt vooral voor baby’s en peuters, maar oudere kinderen en volwassenen kunnen ook te veel binnenkrijgen, als ze vaak en veel rijst en rijstproducten eten.

3 jaar geleden

Ik heb mijn zoontje ook gewoon papje gegeven. Niet in fles. Maar echt als papje dagelijks klein beetje gemengd met kunstvoeding. De hoeveelheden zijn zo weinig. Dat het echt geen kwaad kan. En na 6 maanden kan je sowieso overgaan tot granen papje.

3 jaar geleden

Goed dat je op onderzoek uit gaat mama! 👏

3 jaar geleden

Het werkt overigens ook niet om door te slapen is bewezen.

3 jaar geleden

Je hebt ook 4+ papjes zonder rijst...

3 jaar geleden

Biobim en holle(te koop online en bij Ekoplaza) hebben ook andere smaken bijv spelt, granen etc voor 4+

3 jaar geleden

Het helpt vaak wel om biologische producten te kopen om minder vergif binnen te krijgen

3 jaar geleden

Reactie op nataliaa

Het helpt vaak wel om biologische producten te kopen om minder vergif binne ...
Is niet te krijgen in rijstebloem helaas.

3 jaar geleden

Reactie op s0raja

Biobim en holle(te koop online en bij Ekoplaza) hebben ook andere smaken bi ...
Oke, dankje. Andere granen mogen ze pas vanaf 6 maanden toch?

3 jaar geleden

Jemig! Zoiets verwacht je gewoon niet, bah wat een ellende. Heel erg bedankt voor de waarschuwing lieve mama 🙏🙏

3 jaar geleden

Reactie op Sannenl

Je hebt ook 4+ papjes zonder rijst...
Welke?

3 jaar geleden

Goed gedaan mama. Ik kwam er ook achter dat rijst tegenwoordig erg vervuild is idd. (Klimaatverandering en te verre doorgevoerde landbouw.) Voor de kleine dus geen rijstproducten. Wijzelf koken veel buitenlands en doen nu alleen jasmijn rijst ,daarna wassen en koken de rijst eerst even met n beetje water-water weggooien-nw water erin en waterkoker weer aan. Zo stond het aangeraden om een deel arseen weg te halen.

3 jaar geleden

Reactie op Attent

Welke?
Zoals soraja aangeeft heeft biobim en holle verschillende soorten. Zijn alleen niet in de standaard winkels te koop...