29 Reacties

3 jaar geleden

Heel normaal, de meeste kindjes gaan tussen de 6 en 8 maanden rollen, nog lang genoeg de tijd dus! En het kan ineens hard gaan! Wie weet rolt jullie zoontje straks en een week later kruipen, kan zomaar !

3 jaar geleden

Onze zoon van 24 weken rolt ook nog niet hoor komt vanzelf🤗

3 jaar geleden

Ons zoontje is nu 5 maanden en rolt alleen naar links (van rug naar buik) en verder ook nog niet. Begreep dat ze met 9 maanden pas hoeven te rollen (allebij de kanten en rug/buik beide). Zal je vooral geen zorgen maken komt vanzelf. Ik ken geen één persoon die niet kan rollen, dus vroeg of laat gaat jou zoontje dat ook doen.

3 jaar geleden

In het van Wiechenschema, dit is het schema wat het CB hanteert om een inschatting te maken van de ontwikkeling, staat omrollen pas bij 9mnd. Alles wat daarvoor valt is normaal en ook als je kindje bv 10mnd is en dan omrolt is er nog niks aan de hand 😊

3 jaar geleden

Onze dochter is net 6mnd en heeft nu nog maar 4x gerold naar der buik. En alle 4 keren zonder dat we het zagen. Scheelt gewoon per kind. Onze oudste rolde al vanaf 3.5a4mnd en zat zelfstandig bij 5.5mnd trok zit tot staand bij 6mnd.

3 jaar geleden

Onze kleine is nu 5.5 maand en kan sinds paar dagen naar haar zij rollen. Wij zijn hier al zo trots op! Ze lijkt nog geen behoefte te hebben om verder te rollen dan haar zij. Om me heen draaien alle baby’s al met 4 a 5 maanden. Ach het komt vast vanzelf

3 jaar geleden

Hier ook een dochter van 6 maand en 1 week, maar zij rolt ook nog niet. Volgens mij is het heel normaal inderdaad!

3 jaar geleden

Ons oudste zoon vond op zijn buikje liggen ook totaal niet prettig. Ook mede door zijn reflux spuugde hij dan veel. Hij rolde ook pas rond de 9 maanden. En deed dit is heel enkel een keertje.. daarin tegen liep hij met 10 maanden los. Dat vond hij veel leuker.. Kruipen deed hij ook pas toen hij kon lopen haha.. Weetje ieder kindje doet het op zijn eigen tempo. En als buik lig voor jou zoontje ook niet prettig is. Heeft hij ook geen reden om te rollen..

3 jaar geleden

Ik zou bijna willen dat ons ventje nog niet kon rollen🙈 hij rolt linksom en rechtsom al een paar weken. Wel alleen van rug naar buik, terug lukt hem nog niet (wat voor veel frustratie zorgt bij hem). Maar een luier verschonen, kleertjes aan doen of insmeren met zalf is een mega klus met zo'n kleine kronkel 😂🙈. Geen zorgen hoor, bij het CB zeiden ze al dat hij heel vroeg was met rollen. Ieder kindje gaat in zijn eigen tempo, maak je geen zorgen 😘

3 jaar geleden

Die van m’n zusje is bijna 10 maanden en rolt ook niet, maar kruipt en trekt zich overal aan op. En ik weet nog een baby van 10 maanden die niet rolt 🙈. Die van mij is 5,5 maand en rolt van rug naar buik, om vervolgens boos te worden dat ie niet terug kan rollen 🤣. Ook al is het makkelijker gezegd dan gedaan, ik zou me geen zorgen maken. Voor hetzelfde geldt slaat ook hij het rollen over en wilt hij straks snel(ler) gaan zitten 😃.

3 jaar geleden

Ik weet dat een nichtje van mij vriend pas rolde bij 10 maanden. Zij is nu een hele sportieve knappe meid van 12 die topsport doet. Maakt dus echt niks uit. Maar ik snap je zorgen wel hoor maar dat hoeft echt niet. Het kan ook ineens zo snel gaan. Toen onze dochter ging rollen dacht ik nog nou dat wordt wat want langer dan 2 minuten op haar buik liggen vond ze niks. Maar voor m’n gevoel ligt ze ineens van de een op andere dag al 10 minuten op haar buik. Dat ging dus niet heel geleidelijk. Komt echt wel goed, maar je zorgen uitspreken mag altijd!

3 jaar geleden

Die van ons is gaan rollen maar had het niet erg gevonden als dat nog even op zich had laten wachten hoor! Tikt bijna de 6 maanden aan. En dan… zijn de rustige dagen over. Meneer haat het om op z’n buik te liggen, en toch doen dan hee haha. Niet druk om maken hoor! Ze doen alles wanneer ze er zelf klaar voor zijn!!

3 jaar geleden

Hier is het een enkele keer gebeurt maar denk dat dat vd 100x misschien 5 keer is geweest. Ik denk dat hij het niets eens probeerde eigenlijk 🤣 Hij is trouwens 5,5 maand. Onze oudste was met dat soort dingen heel snel juist. Vind dat verschil wel grappig en we wachten het mooi af.

3 jaar geleden

Die van ons vind rollen eng al die buik naar rugt rolt leg die daarna verstijfd van wat gebeurt hier hij zit wel al bijna helemaal en tijgert ook al dus de cb verwacht dat hij het omrollen over slaat en heel snel ruip en loop

3 jaar geleden

Hoi, ik had ook echt die zorgen zelf heb ik ook een topic geplaats. En iedereen zei ah komt wel mijn dochter is 6 maanden van 3 november is ze en sinds gisteren al 4x helemaal zelf gerold. En nu wilt ze het heletijd doen alleen soms lukt het nog niet🤣🤣. Onze fysio zei dat ze ook pas met 7 maanden kunnen rollen dus stress voor niks!

3 jaar geleden

Mijn dochter rolt ook nog niet. Maar maak me geen zorgen. Cb gaf ook aan:" als ze met 9 mnd niet rolt, moet je er van op kijken" Dus nog 3 maanden te gaan 😉

3 jaar geleden

Ons zoontje is van 28-11 en rolt ook nog niet. Komt vanzelf!

3 jaar geleden

Hier nog steeds niet met bijna 8 maand.. bij jullie?

3 jaar geleden

Hier nog steeds niet met bijna 8 maand.. bij jullie?
Heel erg bijna, ze moet alleen haar arm nog omhoog doen, ze draait onwijs veel naar haar zij maar nog niet helemaal door

3 jaar geleden

Onze dochter is nu 7 maanden en draait ook veel van rug naar zij maar nog niet helemaal door. Van buik naar rug lukt nog niet. Ze gaat soms een beetje hangen een kant op maar ze heeft weinig kracht in haar armen.