7 Reacties

één jaar geleden

Kinderneusspray met xylometazoline 0.5mg. Dit advies kreeg ik van de huisarts / ziekenhuis kinderarts toen mijn kindje zoo ziek was 2 weken terug. Dit help ze enorm. Hun neusje gaat dan weer open zodat ze weer vrijer kunnen ademen en dus ook beter gaan drinken. Waardoor ze er sneller weer bovenop zijn..

één jaar geleden

Oogjes goed schoonmaken met een watje met gekookt water (wel laten afkoelen natuurlijk). En dan meerdere keren per dag. En voor de verkoudheid kun je 2x per dag stomen, neusspray en loef gebruiken. Succes en beterschap

één jaar geleden

Reactie op Manu26

Kinderneusspray met xylometazoline 0.5mg. Dit advies kreeg ik van de huis ...
Ik heb hierna gevraagd en mijn huisarts zei dat dit alleen op recept te krijgen is en hij wil dit niet voorschrijven 😞

één jaar geleden

Reactie op MomofSeth

Ik heb hierna gevraagd en mijn huisarts zei dat dit alleen op recept te kri ...
Ooh echt.. dat is niet waar.. heb je een jumbo in de buurt ? Of een kruidvat? Die verkopen het ook..

één jaar geleden

Reactie op MomofSeth

Ik heb hierna gevraagd en mijn huisarts zei dat dit alleen op recept te kri ...
Kijk dit is het.. Staat op vanaf 2 jaar.. maar de kinderarts in ziekenhuis gaf aan, dat dat niet zo erg was, nu zo de 1 jaar al voorbij zijn. Maar anders heb je evt nog een dosis lager, alleen die is hier bij ons alleen bij een apotheek te verkrijgen. Dat is 0.05mg Maar deze van 0.5mg kun je ook prima gebruiken.

één jaar geleden

Wij gebruiken ook xylometazoline maar hebben het wel op recept gekregen. Deze mag je wel echt maar maximaal 1 week gebruiken en dan een hele tijd niet. Let hier wel goed op

één jaar geleden

Vragen om een zalfje. Wij hadden vorige week exact hetzelfde en omdat het weekend was de huisartsenpost gebeld. We kregen een zalfje voor in haar ogen moest in de ochtend en avond(2x per dag)en de xylomethozaline neusspray 0,25 op recept.(3x per dag) Wat ik je aan raad is gewoon goed te overdrijven en zeggen dat het uit zijn oogjes maar blijft komen en dat hij soms zelfs z'n oogjes niet meer open kan doen.