16 Reacties

3 jaar geleden

Ja hier ook. Het helpt mij om mijn tenen naar me toe te trekken en ze 5 seconden aan te spannen. Dit herhaal ik een paar keer. En de kuiten masseren voor de nacht helpt hier ook iets.

3 jaar geleden

Ik ben magnesium olie in spray vorm gaan gebruiken. Wel een beetje een gesmeer want ik spuit het op mn voeten en benen in de avond en voordat ik naar bed ga was ik het er weer af. Helpt bij mij heel goed, ook tegen kramp in de benen.

3 jaar geleden

Magnesium zou nog wel eens kunnen helpen

3 jaar geleden

Ik heb er ook last van, heel vervelend. Slik magnesium nacht tabletjes, maar helaas werkt het bij mij niet heel goed. Ik volg zeker nog voor tips!

3 jaar geleden

Reactie op Minzzz

Ik ben magnesium olie in spray vorm gaan gebruiken. Wel een beetje een gesm ...
Dit is ook mijn tactiek. Ik was echt sceptisch, maar het werkt. Na het avond 2 magnesium kauwtabletten van Kruidvat, savonds benen insprayen met Magnesiumspray van Kruidvat. Ik laat het inmasseren door mijn man. Halfuurtje laten intrekken, afspoelen onder de douche en ik heb er geen last meer van!

3 jaar geleden

Ik had er ook erg veel last van maar vond die magnesium spray echt een plakkerige boel. Mijn vk tipte me bij een reformzaak magnesium tabletten te halen en een paar dagen 3x 200 mg s'avonds na het eten te slikken. Je kunt er een beetje diarree van krijgen maar het werkte bij mij ontzettend goed. Ik ga vandaag over op 1 tablet p/d ipv 3. Succes!!

3 jaar geleden

Ik neem in de ochtend en avond een magnesiumtablet en ben sindsdien van mijn rusteloze benen af 😊

3 jaar geleden

Reactie op JillK

Ik had er ook erg veel last van maar vond die magnesium spray echt een plak ...
Hmm ik slik momenteel al magnesiumpillen, maar misschien moet ik de dosis maar eens dat verhogen en inderdaad ‘s avonds nemen ipv ‘s middags… die spray ga ik toch ook eens uittesten precies

3 jaar geleden

Ik heb er ook erg last van! Toevallig dat de huisarts mij magnesiumpillen juist erg afraadt, dus daar zit voor mij helaas geen verlichting in. Enige wat helpt, is door het huis lopen; rekken en strekken en afleiding zoeken. Klinkt nu heel ‘gemakkelijk’, maar ‘s nachts ga ik er echt aan onderdoor :’) Weet hoe je je voelt. Het is niet leuk, maar straks krijgen we er iets heel moois en liefs voor terug!

3 jaar geleden

Reactie op Julske

Hmm ik slik momenteel al magnesiumpillen, maar misschien moet ik de dosis m ...
Ja wie weet dat de dosis verhogen helpt. En mijn vk zei inderdaad nadrukkelijk dat ik ze s'avonds na het eten moest nemen, geen idee waarom, misschien helpt dat ook. Je mag die magnesium spray van mij hebben als je wilt. Is van het merk Himalaya. Laat maar weten x

3 jaar geleden

Reactie op JillK

Ja wie weet dat de dosis verhogen helpt. En mijn vk zei inderdaad nadrukkel ...
Oh dat is super lief, maar ben hem tijdens mijn middagpauze meteen gaan halen 😄 dus vanavond is de grote test. Let’s hope dat het werkt 🙈

3 jaar geleden

Reactie op Julske

Oh dat is super lief, maar ben hem tijdens mijn middagpauze meteen gaan hal ...
Oke goed actie ondernomen👌🏽. Hopelijk werkt het, en ik zou inderdaad doen zoals iemand als zei; na het sprayen en inmasseren het een tijdje later afspoelen omdat het behoorlijk kan prikken/jeuken. Maar hopelijk heb jij daar geen last van. Succes!

3 jaar geleden

Ik gebruik magnesium vlokken in een voetenbad of een gewoon bad iedere avond en dat werkt wel redelijk. Mijn verloskundige gaf aan dat tabletten veel minder goed opgenomen worden en er veel van de dosering verloren gaat. En dat het via de huid gemakkelijker opgenomen word. Dus ik ben gestopt met magnesiumpillen.

3 jaar geleden

Ik doe af en toe een magnesium voetenbadje. Heb bij de action voor nog geen €2 zak opgehaald

3 jaar geleden

Reactie op Melanievdp28

Ik doe af en toe een magnesium voetenbadje. Heb bij de action voor nog geen ...
Oh wow! Had bij Holland and Barrett gekeken en hier was het al snel 15 euro per kg. Good to know! Bedankt voor de tip!

3 jaar geleden

Magnesium wordt beter opgenomen via de huid dan via een pilletje.