12 Reacties

één jaar geleden

Wil hij niet gewoon nog een lekkere fles melk voor het slapen hebben ?

één jaar geleden

Reactie op PJBG

Nee dit zorgde op een bepaald moment juist voor meer drama.. lekker 20 min bij papa of mama op schoot en dan ineens het bed in

één jaar geleden

Reactie op PJBG

Of hij viel in slaap, maar werd wakker zodra je op stond en wilde daarna 2u lang niet meer slapen, want dat had hij voor zijn gevoel wel al gedaan

één jaar geleden

Helpt het misschien om zijn dutjes overdag in te korten? Dat ‘ie meer slaapbehoefte heeft in de avond.. 🤷🏻‍♀️ Ik ben ook geen guru want die van ons slaapt bij ons in bed dus spreek niet uit ervaring…

één jaar geleden

Dit hadden we meegemaakt met de oudste. Uiteindelijk hebben we de tip gekregen om haar in bed te leggen en ernaast te gaan zitten. Wanneer ze gaat staan weer plat in bed leggen. En elke keer weer verder gaan zitten. Dit heeft voor ons heel goed gewerkt en na een poosje konden we haar ik bed leggen zonder dat het krijsen wordt na 5-10 min. Wij vertelden haar ook van tevoren wat we gingen doen en elke keer herhalen. Inmiddels is ze 2 en vertelt zij ons hoe de avondroutine gaat.

één jaar geleden

Reactie op IAY

Dit hadden we meegemaakt met de oudste. Uiteindelijk hebben we de tip gekre ...
Gaan we proberen! Raakte ze niet overstuur? Als hij eenmaal overstuur is hier dan krijgen we hem niet getroost zonder uit z’n bedje te halen, dat is een beetje het probleem van de kleine driftkikker😅

één jaar geleden

Reactie op IAY

Dit hadden we meegemaakt met de oudste. Uiteindelijk hebben we de tip gekre ...
Deed je verder nog iets? Praten oid of gewoon zitten?

één jaar geleden

Reactie op KerkhofE

Gaan we proberen! Raakte ze niet overstuur? Als hij eenmaal overstuur is h ...
Dit gebeurde heel weinig. Toen ze toch overstuur raakte haalden we haar uit bed, troosten en dan weer in bed leggen. En wanneer we naast haar zaten bleven we vaak zachtjes met haar praten en hand vasthouden in het begin. Naarmate we verder gingen zitten, werd het alleen praten en dan elke keer wat korter verhaal. Veel succes! Ik hoop dat deze tip ook voor jullie werkt.

één jaar geleden

Reactie op KerkhofE

Gaan we proberen! Raakte ze niet overstuur? Als hij eenmaal overstuur is h ...
Ik ben hier nu ook mee bezig en ik verbaas me erover hoe weinig echt overstuur ze raakt. Ik leg haar in bed, dan gaat ze jengelen, dan aai ik haar en dus een beetje. Als ze echt hard gaat huilen dan til ik haar op en houd haar vast, zonder te wiegen. Is ze rustig, leg ik haar weer terug. De eerste paar keer heb ik haar wel 15 x uit bed gehaald om te sussen. Maar vandaag voor het eerst (wel na 14 dagen) nul keer. Blijf erbij zitten, dus en aai, als ze gaat zitten leg ik haar weer neer. Hoop dat bij ons ook de volgende stap is om steeds fysiek wat meer afstand te nemen. Ik merk echt dat als je zelf achter een methode staat, en deze vol wil houden, het ook echt kan lukken! Hoe gaat het nu bij jullie?

één jaar geleden

Reactie op Teddie86

Ik ben hier nu ook mee bezig en ik verbaas me erover hoe weinig echt overst ...
We zijn begonnen met z’n ritueel iets uit te breiden. Even voor t slapen gaan kwartiertje spelen op de kamer met iets rustig zoals vormenstoof ofzo. Met white noise op de achtergrond. Dit zorgde voor 4 dagen achtereen meteen zelf in slapen, of eerst in bed nog wat spelen zelf en dan gaan slapen. Dus we hadden hoop dat dit het was. Helaas gister weer drama. Het probleem bij ons is niet dat hij niet zelf in slaap kan vallen. Maar dat hij rust genoeg heeft om het te doen. Hoelang wacht je tot je haar weer oppakt als ze huilt? Want hier zodra de beweging naar het bed wordt gemaakt is hij het er al niet meer mee eens.

één jaar geleden

Hier slaapt ze ook niet zelf meer in. Wat hier werkt is haar bedje schudden😅 Heb kramp in mn polsen maar het werkt echt!

één jaar geleden

Reactie op Englo

Hier slaapt ze ook niet zelf meer in. Wat hier werkt is haar bedje schudden ...
Hahah dat doet hij hier zelf, als een soort hooligan wat aan een hek hangt 🤣. Of hard met z’n voet tegen een spijl schoppen. En hoofd bonken hebben we ook al kunnen afvinken🥲