5 Reacties

één jaar geleden

Lieve Linda, Ik ben een moeder van 2 kids (7 en 5) en ben 4 jaar geleden gescheiden. Als je wilt mag je mij privé berichten zodat we verder kunnen praten. Voor mij is het hier iets te persoonlijk en publieke om alles te vertellen.

één jaar geleden

Reactie op MrsJouwOwner

Lieve Linda, Ik ben een moeder van 2 kids (7 en 5) en ben 4 jaar geleden g ...
Hoe kan ik jou een privé bericht sturen? :)

één jaar geleden

Ik herken heel erg mijzelf in jouw partner. Weet jij toevallig of er een diagnose van autisme spectrumstoornis is? Ik begrijp wat je zegt over de woedenaanvallen, maar ik denk dat je partner het ook liever anders ziet en geen raad met zichzelf weet tijdens zo'n aanval. Vaak wordt het dan afgereageerd op de mensen waar je jezelf het fijnste bij voelt/het meest van houdt. Misschien kun je wat inlezen over partner met ass en eventueel tips vragen ook aan de relatietherapeut op dat vlak, zowel voor jou als voor je partner. Met scheiden heb ik zelf geen ervaring (ookal zeggen wij het ook wel vaak tegen elkaar tijdens een uitbarsting van mijzelf)

één jaar geleden

Reactie op love2bmom

Ik herken heel erg mijzelf in jouw partner. Weet jij toevallig of er een di ...
Vervelend dat jij ook wel eens een uitbarsting hebt. Lijkt me ook zeker rot voor jou, en ook voor mijn partner want hij wil het zelf ook niet. Ik heb zelf wel vaak gedacht aan een ASS stoornis (ik werk met kinderen met ASS) en hij herkent zich daar deels ook in, maar wil het daar vooral niet over hebben. Het is zeker zo dat hij dan geen raad met zichzelf weet en het ook graag anders ziet. Vaak komt hij later met spijt terug, maar niet altijd.

één jaar geleden

Soms hebben we niet door hoe erg de energie van een ander onze energie naar beneden haalt of de sfeer in het huis weghaalt tot dat we uit de situatie zijn. Dus een scheiding kan wel degelijk ook een positieve ervaring zijn, als je het gevoel hebt na maanden / jaren weer te kunnen 'ademen'. Wil niet zeggen dat het scheiden zelf dan niet pijnlijk is, of niet moeilijk om je kinderen minder vaak te zien, maar het maakt ook ruimte om weer te gaan ontdekken wat jij wil en waar jij energie van krijgt. Ik kan natuurlijk niet weten hoe dat voor jou zal zijn maar dit is mijn ervaring. Is er mogelijkheid tot een pauze voor jou en je partner? Dat je eerst kijkt of even wat ruimte jullie toch weer bij elkaar brengt? Ten slotte: niet willen scheiden voor de kinderen kan soms nog vervelender zijn voor ze dan gescheiden ouders die gelukkig zijn, want ze voelen alles. Dus als de energie daardoor echt naar is in huis, zou ik het toch overwegen. Veel succes!