Hoi allemaal,
Ik denk er steeds vaker over na om te scheiden van mijn partner.
We zijn drie jaar samen en hebben een dochter van 13 maanden oud.
De eerste anderhalf jaar zag ik een heel andere partner dan de laatste anderhalf jaar.
Mijn partner heeft last van woede-uitbarstingen. Deze ontstonden ongeveer na 1,5 jaar samen te zijn. Het laatste half jaar heeft hij ze wel wekelijks. Soms meerdere keren per week. Deze lijken vaak te ontstaan bij een tegenslag, als iets anders loopt dan hij had verwacht of als hij het gevoel heeft geen controle over iets te hebben. Hij probeert ook veel controle te hebben over hoe ik de dingen doe. Ik krijg dan ook vaak commentaar over hoe ik de dingen doe.
Nu moet ik zeggen dat hij sinds maart een dubbele hernia heeft en we zitten in een badkamerverbouwing, maar alsnog reageert hij buiten proportie.
Hij wordt dan erg boos (vaak zijn eigen frustratie), reageert dit verbaal op mij af, slaat met deuren, gooit met spullen.
Ik vind dit heel erg en zeker geen goed voorbeeld voor onze dochter.
We waren bij een relatietherapeut maar hier voelde hij de klik niet mee. Half januari starten we bij een andere relatietherapeut. Ik hoop echt dat dit van start kan gaan en dat het ons helpt!
Thuis loop ik continu op mijn tenen, ben ik aan het pleasen, probeer ik de goede vrede te bewaren. Ik merk steeds meer dat ik mezelf kwijt raak. De relatie voelt niet gelijkwaardig. Hij is verder een hele leuke papa maar als hij boos is, negeert hij mij en onze dochter ook en zit hij totaal in z’n eigen wereld.
Ik wil voor onze dochter liever niet scheiden en ik hoop dat de relatietherapie ons kan helpen. Ik ga dat ook echt een kans geven, maar ik trek dit echt slecht allemaal en voel me steeds vaker somber.
Ik ben benieuwd of er meer ervaringen zijn met het scheiden met een kind of meerdere kinderen. Ik weet ook niet goed wat hierbij komt kijken. Kan scheiden ook echt rust geven of is het alleen maar ellende? Het lijkt me ook zo moeilijk dat je je kind dan zo veel minder ziet. Hoe was dit voor jullie? Zijn er mensen met tips?
Mijn partner weet dat ik niet happy ben maar hij weet niet dat ik al lange tijd aan scheiden denk. Ik durf dit ook niet te zeggen, omdat hij dan erg boos zou worden of zich extreem aangevallen zou voelen. Zo is het elke keer als ik mijn gevoel uit. Ik wacht sowieso de relatietherapie af.