14 Reacties

één jaar geleden

Ook als hij op zijn buik ligt

één jaar geleden

Ja mijn zoontje had dit ook een beetje. Een kant was zijn nekspier sterker dan de andere (als gevolg van voorkeursligging die hij eerder had). We hebben van de fysio wat oefeningen gehad en het is nu al veel minder.

één jaar geleden

Ik heb dit als volwassene 😅 ik denk dat ik vroeger ook zo’n voorkeurshouding was en er toen niks aan gedaan was

één jaar geleden

Mijn dochter had dit ook, de chiropraktor was voor ons de uitkomst. 2 keer geweest en nu geen last meer van.

één jaar geleden

Onze meid doet dit heel de dag. Zowel zittend, als liggend, als op haar buik. Wij zijn nu 5 weken met de kinderfysio bezig, maar die heeft ons nu doorverwezen naar de kinderarts. Wij zijn trouwens door het consultatiebureau doorverwezen naar de kinderfysio. Door de doorverwijzing dekt de verzekering. Dus misschien via het cb of je huisarts naar de fysio :)

één jaar geleden

Dochter had dit ook chiropractor geweest, bleek uiteindelijk door tongriem te komen

één jaar geleden

Hoi! Mijn dochter had dit ook, wij hebben fysio gehad zoals ik zie hangt je hoofd van je zoontje naar rechts. Dan moet je hem oppakken op de zij rechts zodat hij zijn hoofd zelf optilt. Dit moesten wij een week doen en nu is het ineens over!

één jaar geleden

Is zijn schedel wel netjes rond? Mijn kleine meid had een voorkeurs houding en haar schedel is afgevlakt aan 1 kant. Ik loop met haar bij de fysio, bij haar is het gelukkig alleen cosmetisch. Maar het is geen mooi gezicht. Via het consultatiebureau ben ik door verwezen naar de fysiotherapeut toen ze haar voorkeurs houding opmerkte.

één jaar geleden

Reactie op Attent

Is zijn schedel wel netjes rond? Mijn kleine meid had een voorkeurs houding ...
Bij mijn zoontje precies hetzelfde! Voorkeurshouding en afgeplat hoofdje.. proberen m steeds andersom te leggen bij al z’n slaapjes, maar draait zich vaak snel weer om 😕

één jaar geleden

Reactie op yazzzz123

Dochter had dit ook chiropractor geweest, bleek uiteindelijk door tongriem ...
Omdat de tongriem te kort was?

één jaar geleden

Reactie op Mama221122

Omdat de tongriem te kort was?
Ja idd

één jaar geleden

Mijn dochtertje had dit ook en haar schedeltje bleek scheef door de, waarschijnlijk, snelle bevalling. Hierdoor stond haar hoofdje dus niet goed op haar nek en kon ze ook niet goed naar links draaien. Misschien komt het door de foto, maar ik heb het idee dat het gezicht van jouw zoontje ook niet helemaal symmetrisch is. Bij mijn dochter leek het ook alsof ze 1 oog minder goed open kon doen. Ze wordt nu behandeld door de osteopaat. Ze kan inmiddels haar hoofd goed bewegen en nu probeert hij de asymmetrie in haar gezicht/schedel nog te verhelpen.. Misschien is dat dus ook een optie!

één jaar geleden

Reactie op Chanina

Hoi! Mijn dochter had dit ook, wij hebben fysio gehad zoals ik zie hangt je ...
Hoi, ik lees toevallig jullie reactie. Hoe vaak per dag hebben jullie dit moeten doen en hoe lang per keer? Onze dochter is nu 5 maanden en heeft het nu ook opeens weer heel erg. Het ging even beter!

5 maanden geleden

Reactie op Amber2022

Ook als hij op zijn buik ligt
Hey Amber:) Mijn zoontje heeft echt precies hetzelfde. Wat is er uiteindelijk mee gedaan uitgekomen?