9 Reacties

10 maanden geleden

Vraag het cb. Dat heb ik paar weken geleden ook gedaan. De verpleegkundige heeft mij toen later terug gebeld en een paar tips gegeven. En dat heeft geholpen. Hier slaapt hij nu eindelijk door en in zijn eigen bed.

10 maanden geleden

Het cb heeft een opvoedadviseur die ook hele goede slaaptips heeft. Vraag daar naar want een slaapcoach kost behoorlijk wat centjes en wordt vaak niet vergoed door de verzekeraar.

10 maanden geleden

Ik zou het cb inderdaad vragen en anders een googlen op slaaptipsvoorbabys. Misschien zit daar nog iets tussen..

10 maanden geleden

Ons consultatiebureau biedt niks aan behalve standaard adviezen waar ik niet achter sta (laten huilen tot ze in slaap valt). Ik heb veel gehad aan Bureau van Slaap!

10 maanden geleden

Ik heb trouwens ook veel gehad aan het boek Slaap! Van Susanne Willekes. Maar op een gegeven moment sliep mijn dochter zo slecht dat we alle tips bij elkaar googelden en door elkaar gebruikten en al helemaal niks hielp. Bureau van Slaap heeft wat dat betreft gewoon letterlijk en figuurlijk veel rust gegeven met één plan van aanpak.

10 maanden geleden

Weet je zeker dat het alleen slaap is? Zijn er geen andere redenen dat hij niet wil doorslapen? Je geeft aan dat hij geen goede eter is. Is het oprechte honger of gewenning?

10 maanden geleden

Reactie op ScherpeMaartje

Weet je zeker dat het alleen slaap is? Zijn er geen andere redenen dat hij ...
Ik heb meer het idee dat het gewenning is. Want als ik hem knijpfruit geef gaat het niet eens leeg. Terwijl die er dol op is!

10 maanden geleden

Oef, heel pittig! Of jouw situatie normaal is of niet weet ik niet. Ons CB had helaas ook geen nuttige tips. Toen ons zoontje 13 maanden was waren we de gebroken nachten zo zat (je wordt zó moe, ik wilde zo graag langer dan 3 uur achter elkaar slapen), dat we toen een slaapcoach hebben ingeschakeld. En sindsdien slapen we door! Niet te geloven. Bij ons zoontje was het gewenning. Andere dingen gingen wel goed (eten, overdag slapen, zelf in slaap vallen, etc.). Hier dus een positieve ervaring met een slaapcoach, maar iedere situatie is natuurlijk anders.

9 maanden geleden

Knijpfruit zit toch suiker of maak je ze zelf? Best logisch dat de kleine daar weer wakker door wordt. Kan je iets anders geven (melk?) waar geen suikers in zitten?