10 Reacties
5 maanden geleden
Ik heb toen de tijd via het consultatiebureau hulp gekregen bij de jongste om hem in zijn eigen bed te krijgen.
Hun wisten ook behoorlijk veel en net even die handig dingen om hem uiteindelijk in zijn eigen bed te krijgen.
Misschien kun je dat nog proberen. Dan hoef je niet meteen een slaap coach in te schakelen.
5 maanden geleden
Ik heb geen ervaring met een slaapcoach maar heb wel een cursus gedaan van een slaapcoach. Bij ons is het ook al 7 weken drama. Wij hebben een matras naast zijn bedje liggen en slapen naast hem met een Nachtlampje (rood licht) een rustig muziekje wat de hele nacht aan staat. Is dit een optie voor jullie om een matras er naast te leggen? In de cursus kwam ook een stukje voor hoe je ervoor kan zorgen dat je kindje in zijn eigen bedje gaat slapen. Ze vertelde dat als je je kindje in jou bed laat slapen dat het kindje jou slaapkamer als veilige omgeving gaat zien en om je kindje in zijn kamer te laten slapen moet zijn kamer zijn veilige omgeving worden. Dus kindje in eigen bed en matras ernaast. Bij het kindje blijven tot hij in slaap is (ze zei let op ademhaling als je te vroeg weggaat kan je weer opnieuw beginnen) en na een paar dagen steeds stukje verder van het bedje af gaan staan. Doordat je er wel bij blijft laat je het kindje zien dat de omgeving veilig is waardoor hij er uiteindelijk aan gaat wennen. Hopelijk heb je er iets aan!
5 maanden geleden
Zo beschreef zij het. Geen idee of het wel of niet werkt. Ons zoontje lag al in zijn eigen ledikant maar wil gewoon niet slapen en wordt huilend wakker de hele nacht door
5 maanden geleden
Reactie op Kleintjevd
Ik heb geen ervaring met een slaapcoach maar heb wel een cursus gedaan van ...
Dat zal het ook wel zijn dat ik te vroeg weg ga maar het duurt bij haar echt lang voor ze gaat slapen. Als het wel een keer gelukt is dat ze blijft slapen dan wordt ze 2uurtjes later weer wakker midden in de nacht..
5 maanden geleden
Wij hebben een slaapcoach ingeschakeld om dat we er gewoon klaar mee waren. Slimme keuze geweest!
Ze keek naar onze situatie, was bereikbaar om te overleggen, gaf tips en stuurde bij. Zelf nu het na een lastige periode (leerde veel nieuwe dingen en kreeg 4 tanden door)weer even wat moeilijker ging met slapen konden we weer terug vallen op haar stappenplan en lag hij snel weer in zn eigen bed en sliep de nacht weer door.
5 maanden geleden
Reactie op 2022anne
Wij hebben een slaapcoach ingeschakeld om dat we er gewoon klaar mee waren. ...
Fijn om te horen dat het gewerkt heeft! Wordt een slaapcoach vergoed of moet je de kosten zelf betalen?
5 maanden geleden
Ken je Mildred van Liefde van een Moeder ? Op Instagram of haar website.
5 maanden geleden
Reactie op bloomingflower
Nee die ken ik nog niet, zal eens gaan kijken
5 maanden geleden
Reactie op bloomingflower
De moeite waard! Haar cursus maakt alles duidelijk! ipv afstand creëren tussen jou en je kindje, juist verbinden ❤️