49 Reacties
3 jaar geleden
Ik ben slaapcoach maar ik raad altijd pas met 9 mnd aan om de nachtvoeding af te bouwen. Het is heel normaal als een kindje tot 9 mnd een nachtvoeding nodig heeft.
Ook zou ik aangeven dat je niet achter deze methode staat. Slaapcoaching werkt pas als je echt achter de methode staat, alleen dan kun je er 100% voor gaan.
3 jaar geleden
Bij ons zoontje (inmiddels 3) heb ik het hele eerste jaar nachtvoeding gegeven.(bv) Na een jaar ben ik wel gestopt met de nachtvoedingen en toen hebben we ook een zware week met weinig slaap gehad, maar daarna sliep hij wel hele nachten door. De methode die wij toegepast hebben was dat als hij huilde de eerste keer ik er naar toe ging, hem optilde kort knuffelde zei dat het bedtijd was en weer terugleggen. Als hij dan huilde, na 5 minuutjes weer heen nogmaals, de keer daarna wel optillen en even knuffelen, maar niks meer zeggen en terugleggen, daarna wel heen gaan maar niet meer optillen maar gewoon weer goed in bedje leggen en dat herhalen tot hij sliep. Hij was natuurlijk toen wel al wat ouder en ging dus steeds in bed rechtop zitten/ staan, dus ik weet niet of dit met een kindje van 6 a 7 mnd werkt. De eerste nacht waren we zo’n 2,5 uur bezig, de 2e nacht kleine 2 uur, 3e nacht ong een uurtje en de keren daarna moesten we er alleen even heen om bijv weer neer te leggen en daarna sliep die hele nachten door..
Ik zou in elk geval wel een techniek doen waar jezelf achterstaat. En vaak is het wel zo dat je wel even een week bijv moet doorpakken en niet na 2 dagen / nachten denken het werkt niet..
Ons dochtertje is nu ook 6,5 mnd oud en krijgt ook nog steeds naxhtvoeding (bv) Ze is nu sinds 4 nachten dat ze nog voor 1 nachtvoeding wakker wordt, zo rond half 4 en daarna wordt ze rond 8 weer wakker.. ook dit keer heb ik zoiets van tot een jaar vind ik dat prima, daarna kijken we wel verder..
Wel merk ik dat ons dochtertje sowieso al een veel makkelijkere slaper is dan dat ons zoontje was. Zij kan vanaf het begin al heel goed zelf in slaap vallen, ons zoontje had daar meer moeite mee. Valt jullie zoontje wel altijd zelfstandig in slaap? Of heeft hij daar hulp bij nodig? Want anders zou ik er eerst aan gaan werken dat hij zelfstandig in slaap leert vallen, kindjes moeten dat namelijk kunnen om slaapjes te gaan koppelen en dus langer te gaan slapen.. het is heel normaal dat ze na een slaapcuclus wakker worden, maar het daarna terug in slaap vallen is vaak lastig voor ze.
3 jaar geleden
Heel herkenbaar. Ik vond het mega zwaar en heb zelf net zo hard gehuild volgens mij 😅 maar vrijwel direct zichtbaar resultaat.
Onze tweeling slaapt nu van 19-7u ongeveer. Krijgt nog volledig bv en enkele oefenhapjes. Is ook 6,5 maand (1-11).
3 jaar geleden
Hi, ik denk dat ik in hetzelfde schuitje zit. Hij komt ook snachts nog 3 keer en drinkt sochtends inderdaad erg weinig. Sinds een paar dagen slaapt hij overdag 1x wat langer. Ik wil hem volgende week (als hij 6 maanden is) in zijn eigen bedje laten slapen en dan bij de nachtvoeding mee naar ons nemen. Weet niet of het slim is maar wil het even uittesten. Wie weet wordt hij minder van mij wakker.
3 jaar geleden
Dit! Uit talloze onderzoeken is gebleken dat een baby laten huilen echt schadelijk is. Als ouder is het belangrijk sensitief en responsief te zijn en dus te reageren als jouw kindje écht huilt (ik vind jammeren wat anders dan huilen). Cry it out methodes zijn echt achterhaalt en leren een kindje dat wanneer het iets nodig heeft, de ouder daar dus lange tijd niets mee doet. Een kindje leert zo dus niet slapen, maar stopt met huilen omdat het niet het gewenste effect heeft. Je zegt zelf al dat jouw moederhart breekt.
Luister daar naar. Doe wat voor jullie goed voelt. Er zijn overigens ook slaapcoaches die werken met methodes waarbij je een baby niet hoeft te laten huilen. De chair methode of pick up put down zijn daar voorbeelden van. Verder heel veel succes want weet hoe slopend korte nachten icm met korte slaapjes overdag zijn 🍀🍀
3 jaar geleden
Ik heb dat webinar gevolgd van liefde van een moeder en een van de dingen die ze zei (naast echt tegen de uithuil methode te zijn) is dat de ontwikkeling van je kind van nature weg van jou is, ze gaan zich vanzelf zo ontwikkelen dat ze je minder nodig hebben. Tot een jaar of 2 is het brein echt nog niet ontwikkeld om emoties te reguleren en hebben ze jou daarvoor nodig (en dus al helemaal niet de cognitie om te manipuleren ondanks wat sommige schoonmoeders denken).
Ondanks dat het zwaar is, volg je eigen gevoel. Als het voor jou niet goed voelt zou ik er niet aan beginnen..
3 jaar geleden
Ik vind dit soort berichten een beetje provocerend en het lijkt meer gericht op aandacht trekken dan écht kijken naar elke unieke situatie.
Alles eerst is niet elke soort huilen hetzelfde dus je kunt het niet over één kam scheren. Ook zijn er baby’s die ontroostbaar huilen ookal liggen ze geliefd in ouders’ armen.
Het is gewoon onnodig om dit zo op insta te droppen want er zijn altijd moeders die hierdoor gekwetst worden. Ikzelf ben niet gekwetst want ik weet veel beter dan zo’n bericht. Liefdevaneenmoeder is fantastisch maar het werkt gewoon niet voor álle baby’tjes.
3 jaar geleden
Reactie op Jenfromtheblock
Ik vind dit soort berichten een beetje provocerend en het lijkt meer gerich ...
Het is een forum.. ieder geeft zijn mening erover.. en ik deel alleen dit plaatje met de link.. dan is het aan men zelf wat ze er mee doen. ☺️ persoon geeft zelf al aan dat haar moederhart breekt..
Met dit bericht geef ik haar de info dat het echt niet op die manier hoeft want hier word gezegd.
Ieder ouder doet wat het beste voor zijn of haar kind is..
Het is geen verwijd met dit bericht zeker niet..
Maar als jonge ouder en vooral bij eerst kindje zijn moeders al gauw onzeker omdat men en dat is gewoon een feit.. al gauw zegt dat je kind verwend. Dat je het best wel mag laten huilen..
Maar waarom? Waarom moet een klein baby'tje die net op deze wereld is huilen? Alleen in zijn bedje liggen? Waarom? Omdat wij dat willen..
Het kindje heeft geen idee. Alles is nieuw voor hem. Hij ligt in een donkere kamertje alleen zonder de warmte van papa of mama..
Natuurlijk is het kind bang..
Maar nogmaals dit is geen verwijd alleen wat info. En men kan er mee doen wat hij wil 😇😊
3 jaar geleden
Reactie op Manu26
Het is een forum.. ieder geeft zijn mening erover.. en ik deel alleen dit ...
Mijn kindje is heerlijk tevreden alleen in een donkere kamer. Hij komt dan juist tot rust. Nog meer dan altijd maar tegen mij aan slapen (wat hij nog regelmatig doet). Ik heb hem geholpen om dit als een veilige en fijne plek te ervaren. Als je als moeder veiligheid biedt, zeker als het kindje huilt is huilen soms heel kort wél de enige weg. Voor ons heeft het echt voor heel veel rust gezorgd voor mijn zoontje. Hij slaapt veel beter en ik kan een sterkere mama zijn omdat ik merk dat ik de goede keus voor hem heb gemaakt.
We zijn het eens over dat onzeker moeders geholpen moeten worden dat ze niet onzeker hoeven te zijn.
3 jaar geleden
Mijn kindje is heerlijk tevreden alleen in een donkere kamer. Hij komt dan ...
Ik zeg toch ook niet dat het fout is om hem in een donkere kamer te leggen?
Mijn kinderen liggen ook in een donkere kamer. Slapen ook alleen, Helemaal prima. Maar ik laat ze niet huilen, Nooit. Bij de oudste ook niet gedaan en hij is de makkelijkste en liefste kindje die er is..
En geen problemen met het slapen en met de jongste net zo..
Maar nogmaals er is geen goed of fout, ieder doet het op zijn eigen manier..
En doet het beste voor zijn of haar kind ☺️
3 jaar geleden
Reactie op Manu26
Ik zeg toch ook niet dat het fout is om hem in een donkere kamer te leggen? ...
En dan nog even tegen verduidelijking, ik heb het dan over moeders die hun kinderen zeker 20 tot half uur laten krijsen.. en zelf de babyfoon uit zetten om het niet te horen.
Beetje jammeren, he oke. Natuurlijk hoort erbij. Maar deze tekst gaat ook echt over "huilen" krijsen..
3 jaar geleden
Ik wist niet dat dit een officiële methode was maar zo heb ik mijn kinderen altijd in hun bedjes leren slapen.. wel rond de 3 maanden. Dit werkte altijd heel goed
3 jaar geleden
Reactie op sophiekarel1989
Ik wist niet dat dit een officiële methode was maar zo heb ik mijn kinderen ...
En ik lees veel negatieve reacties nu, maar ik vond het juist niet laten uithuilen.. maar elke keer even troosten waardoor ze het vertrouwen krijgen om zelf lekker in slaap te kunnen vallen. En tuurlijk huilen ze dan een paar minuutjes tussendoor.. vooral doen wat goed voelt
3 jaar geleden
Ik lees nu ook bijna alleen maar negatieve reacties. Ik heb dit vanaf het begin bij beide kindjes gedaan en ze sliepen na 7 weken allebei al helemaal door. En als ik ze in bed leg huilen ze nooit meer en vallen zelfstandig in slaap. Dit is alleen in het begin zo omdat ze het nog aan het leren zijn.. het is in t begin zwaar maar resulteert wel in veel rust voor je kindje en voor jezelf.
Zogenaamd ben ik nu volgens de meeste hieronder een slechte mama. Ik zou de negatieve reacties links laten liggen hieronder..
3 jaar geleden
Ik vind dit soort berichten een beetje provocerend en het lijkt meer gerich ...
Dat ben ik wel met je eens, onze zoon jammert zichzelf heel vaak in slaap maar je hoort heel goed het verschil tussen jammeren en echt huilen of als het echt te lang duurt dat je denkt dit wordt hem niet.
Deze stelling van haar is misschien een beetje provocerend maar de strekking van haar verhaal is juist luister naar je moedergevoel en doe wat jij denkt dat goed is. Maar laat je vooral niet onzeker maken door verhalen van allemaal doorslapende baby’s en goed bedoelde adviezen. Ieder kind is anders dus wat voor de een werkt werkt niet voor de ander. Slapen is nu eenmaal een spectrum, sommige slapen al meteen door en sommige zijn gewoon heel veel wakker, ongeacht wat wij er van willen maken😅
3 jaar geleden
Wij zitten nu middenin de 6 maanden slaapregressie. Ze wordt ‘s nachts krijsend wakker en is lastig te troosten. Doet overdag ook dutjes van maximaal 45 minuten. Is normaal 🤷🏼♀️, een fase en gaat weer over (hopen we 😜).
3 jaar geleden
Onze zoon wordt snachts rond uur of 4 wakker. Ligt dan een half uurtje te kirren/schreeuwgeluidjes te maken en valt daarna weer in slaap. Wij reageren daar verder niet op. Daarnaast doen wij eigenlijk hetzelfde bij het inslapen. Als hij begint te huilen lopen we terug en doen speen erin. 1x met praten. 2e keer zonder praten. En na 3 of 4x valt hij in slaap. Sommige kinderen huilen zich in slaap. Ik snap dat je moederhart breekt. En het is moeilijk maar je hebt er zo'n ontzettende winst van! Dus ik ben benieuwd hoe het is gegaan!?