20 Reacties

6 maanden geleden

PRECIES hetzelfde hier! Dochter slaapt van baby af aan zonder problemen en sinds een week met moeite op de opvang en idd savonds laat en met gehuil! Iets wat we ook echt niet kennen maar dan zal dit vast een fase zijn! 🫠 Heb ook aan vervangen van bed gedacht maar het is maar een klein meisje dus vind dat nogal wat haha

6 maanden geleden

Wat een herkenning. Hier precies hetzelfde. Al een week niet eerden dan 23/00 uur op bed. Wanneer we hem eerder neerleggen, als in z'n bedtijd voorheen (rond 19 uur) dan probeert hij echt te gaan slapen. Draait rond in bed, probeert een houding te vinden, maar na een minuut staat hij op en dan is het huilen. En hoe vaak je het ook probeert die avond, zelfde resultaat tot hij zich einde.vd avond uit vermoeidheid laat neerleggen. Toevallig 1x een uur gewandeld savonds en toen is hij in slaap gevallen. Kon hem daarna overtillen. Wel wakker geworden, maar daarna viel hij weer in slaap. En gisteren hetzelfde geprobeerd met autorijden. Viel ook inslaap en daarna overgetild. Hier hopen we dat het gewoon weer een fase is en hopen dat het snel over gaat.

6 maanden geleden

Reactie op Elenax

PRECIES hetzelfde hier! Dochter slaapt van baby af aan zonder problemen en ...
Wat vermoeiend ja! Ja vind het idd ook nog klein om over te gaan naar een peuter bed, maar weet het even niet meer. Wil van alles proberen maar ik heb geen idee. Hoe doen jullie het in de avond zodra ze niet slaapt? Blijven jullie bij haar of laten jullie haar huilen?

6 maanden geleden

Reactie op Bootje23

Wat een herkenning. Hier precies hetzelfde. Al een week niet eerden dan 23/ ...
Heel vermoeiend! 😩 , wel fijn dat je kindje in de wagen of auto slaapt. Dat doet ons dochter ook helaas niet. Maar lijkt me heel wat elke avond deze drama pff

6 maanden geleden

Reactie op burcuaa

Wat vermoeiend ja! Ja vind het idd ook nog klein om over te gaan naar een p ...
Mee naar beneden, spelen boekjes lezen. Het lukt hem gewoon even niet, terwijl het overdag wel lukt. Laten huilen hebben we wel paar keer geprobeerd voor een aantal minuten, maar gaat al snel over in echt verdriet/ paniek. Laten huilen us sowieso niet echt voor ons. Hij heeft ons blijkbaar even extra nodig. Het is geen onwil van hem maar gewoon een fase waarin hij druk is met woordjes leren en andere dingen gaan we maar vanuit. Het wordt vast weer beter.

6 maanden geleden

Reactie op Bootje23

Mee naar beneden, spelen boekjes lezen. Het lukt hem gewoon even niet, terw ...
Ik ga dat ook maar eens proberen. Hopen dat deze fase snel veranderd! Dank je wel ☺️

6 maanden geleden

Dit hebben wij ook gehad (6 weken lang). Moeilijk naar bed brengen (soms 2/3 mee bezig) en 4 a 5x per nacht er uit en half 6 klaar wakker. Sinds 2 dagen is het alleen nog bij het naar bed brengen lastig maar slaapt de hele nacht door tot 5 uur. Het is echt een fase. Bij ons helpt muziekje aanzetten snachts bij hem slapen (matras op de grond) en accepteren dat het nu gewoon even zo is. Dat werkt voor jezelf ook het beste.

6 maanden geleden

Reactie op Kleintjevd

Dit hebben wij ook gehad (6 weken lang). Moeilijk naar bed brengen (soms 2/ ...
Wauw dat is inderdaad lang. Fijn dat er verbetering in zit! Ja precies ik ga er dan ook vanuit dat dit een fase is. Komen we dan ook wel weer doorheen even doorbijten. We slapen nu inderdaad met matras op de grond naast haar zo slaapt ze gelukkig wel veel beter. Misschien een soort verlatingsangst dat ze ontwikkelen.

6 maanden geleden

Reactie op burcuaa

Wat vermoeiend ja! Ja vind het idd ook nog klein om over te gaan naar een p ...
Heb haar eergisteren in slaap gewiegd, gisteren huilde ze gelukkig maar even maar bleef ze lang doorkletsen en vanavond echt pas rond half 9 aan het avondritueel begonnen en toen sliep ze gelukkig rond 10 over 9 🫣

6 maanden geleden

Reactie op Elenax

Heb haar eergisteren in slaap gewiegd, gisteren huilde ze gelukkig maar ev ...
Aaaa heel erg fijn! Hoop echt voor je dat het zo weer wegtrekt en dat ze haar normale routine weer oppakt! Succes ☺️

6 maanden geleden

Reactie op Bootje23

Wat een herkenning. Hier precies hetzelfde. Al een week niet eerden dan 23/ ...
Wij hebben dit ook! Deze week al 3 x een rondje gereden in de auto. Ze is bij ons dus te energiek. Ik zit er over na te denken om haar middag dutje korter te doen zodat ze echt moe is. Ze slaapt nu makkelijk 2 uur en 15 minuten, zit te denken aan 1:15 laten slapen.

5 maanden geleden

Hey hey , hoe is de situatie nu bij jullie? 5 weken verder en nog steeds hetzelfde. Zodra we uit de kamer gaan voor ze in slaap valt is het janken.. als het bij jullie beter gaat zou ik tips mogen hoe jullie dit hebben gedaan want wij slapen iedere nacht bij haar tot ze in slaap valt. Dat is nu nog steeds rond 22:00.. het vroeg opstaan vind ik niet erg alleen dat in slaap komen uit haar zelf.. hoe kan ik weer haar laten wennen om alleen te laten slapen? Of gaat dit ineen keer weer zoals voorheen? Ik ben er echt moe van eerlijk gezegd. Hoe voorheen ik haar in bed legde en weg kon lopen dat ze zelf in slaap viel verlang daar heel erg weer naar. Ik lees dat het 6 tot 8 weken kan duren maar is het daarna ook meteen over of moet ze het weer opnieuw ‘leren’ dat zelf slapen. Kan me er geen voorstelling bij maken.

5 maanden geleden

Hoe oud zijn jullie kleintjes ?

5 maanden geleden

Reactie op elizaxx

Hoe oud zijn jullie kleintjes ?
1,5. 20 maanden, in November 2.

5 maanden geleden

Reactie op burcuaa

Hey hey , hoe is de situatie nu bij jullie? 5 weken verder en nog steeds he ...
Bij ons heeft het 9 weken geduurd voor het beter werd... we hebben wel het één en ander veranderd. Ik laat mijn zoontje nu in de ochtend een half uurtje slapen. Dus hij word wakker om 5:30/6:00 en dan leg ik hem om 8:15 in bed. Hij slaapt om 8:30 ongeveer en dan 30 minuten slapen. Sinds we dus weer 2 slaapjes doen. Slaapt hij veeel beter. Bij het naar bed brengen hebben we echt een vast slaapritueel. En krijgt hij vlak voor het slapen een geprakte banaan. In banaan zit melatonine en dit zorgt voor een betere nachtrust (of dit nog echt echt werkt ik heb geen idee maar sinds we het doen slaapt hij beter dus houden we het maar aan) ook helpt het bij mijn zoontje om de deur open te houden en gaan we net achter de deur staan. Als hij aan het jammeren is (ons roepen zeg maar) dan doen we niks. Zodra het over gaat in huilen gaan we erheen. In bedje laten even kalmeren en dan in de deur opening staan en heletijd ssttt zeggen. Dit heeft 4 dagen geduurd en het op bed brengen gaat elke dag en nacht beter. Weet niet of je er wat aan hebt. Wij zijn ondertussen 10 weken verder en sinds een kleine week dat we zijn ritme hebben aangepast gaat het beter

5 maanden geleden

Reactie op Kleintjevd

Bij ons heeft het 9 weken geduurd voor het beter werd... we hebben wel het ...
Wat fijn dat je eindelijk weer een beetje een ritme hebt! Dit heeft zeker geholpen dan hebben we tenminste weer wat hoop. Ik ga dit ook maar eens proberen, wellicht dat we er ook iets mee kunnen. Super bedankt! ☺️

5 maanden geleden

Reactie op burcuaa

Wat fijn dat je eindelijk weer een beetje een ritme hebt! Dit heeft zeker g ...
Ja het is echt een fase daar moet je in blijven geloven. En ik snap heel erg goed dat het mega zwaar is. Ik hoop dat je het samen met je partner kan doen dit heeft mij heel erg geholpen. En als je gefrustreerd raakt blijft er aan denken dat je kleintje dit echt niet expres doet.

5 maanden geleden

Precies hetzelfde hier. Hij wou alleen op de bank slapen met 1 van ons. Nu na 4 weken ligt die weer in zijn eigen bed. Maar nog niet helemaal top. Gisteren tot 5 uur en vandaag tot 3 uur. Al iets verbetering maar nog niet helem🙈

5 maanden geleden

Reactie op Kleintjevd

Ja het is echt een fase daar moet je in blijven geloven. En ik snap heel er ...
Heb je gelijk in inderdaad! Heel erg bedankt. Ik zal er inderdaad aan denken ☺️

5 maanden geleden

Reactie op Savania

Precies hetzelfde hier. Hij wou alleen op de bank slapen met 1 van ons. Nu ...
Wat zwaar inderdaad! Hoop dat het snel weer een fijn ritme word voor jullie allemaal. Fijn dat het de betere kant op gaat☺️