29 Reacties

6 maanden geleden

Ik heb op dit moment echt het zelfde en ik weet er echt even geen raad meer mee.

6 maanden geleden

Hier hetzelfde.. drama!

6 maanden geleden

Hier ook, ik trek het niet meer joh. Ik heb het bed van mijn kind bij ons gezet en ze doet maar wat ze wil. Ik lig ernaast te slapen met oordoppen in. Meestal geeft ze vanzelf op en gaat ze ook liggen.

6 maanden geleden

Wow wat heftig. Hier precies zelfde leeftijd en merk ook echt sinds een maand verslechtering omtrent slapen. Alleen hier, als hij in de avond eenmaal slaapt wordt hij niet zoals bij jullie in de nacht wakker. Waar ik hem voorheen best snel en makkelijk weg kon leggen, neem ik nu echt meer de tijd om hem rustig te krijgen. Hij is steeds ook zó hyper voor het slapen, wat ik ook niet van eerder herken. Is dat bij jullie ook? Dus ik probeer hem te helpen met rustig worden: routine en voorspelbaarheid, kamer donker maken, rustiger of niet tegen hem praten, in bed leggen en zelf nog beetje rommelen (want merk óók meer verlatingsangst), en neem hem soms ook op schoot en rustig wiegen met zelf rustig ademen of neuriën. Dat laatste doe ik als het echt bal is, want ik wil daar geen gewoonte van maken 🤪 Ohja last but not least, soms ga ik ook naast hem liggen, hij in bedje ik op de grond. En dan zeg ik ‘welterusten lieverd’ en kijk hem niet meer aan en doe of ik slaap 😂 (pas op: gevaarlijk na vermoeiende dag ;-)) Nou, hoop dat je wat hebt aan m’n gezwets. Heel veel succes & sterkte 🙏🏽

6 maanden geleden

Reactie op nd86

Wow wat heftig. Hier precies zelfde leeftijd en merk ook echt sinds een maa ...
Ja mijn zoontje is ook heel erg druk voor het slapen gaan. Wij zijn tegenwoordig ook al minimaal 1 uur met hem bezig om in slaap te krijgen. Vaak liggen we er ook even naast of lezen we een boekje zodat hij daar rustig van wordt.

6 maanden geleden

Hier ook ineens slechter slapen. Tijdens haar dutje duurt het of heeel lang tot ze slaapt, of ze slaapt gewoon niet. En ‘savonds duurt het ook vaak pas 2 uur tot ze slaapt. Dan is het echt van 19.00 tot 21.00-22.00 kletsen en draaien in bed en soms gaat ze ook huilen, en dan halen we haar er even uit en mee naar beneden. Echt weer even een slaapregressie inderdaad 😅

6 maanden geleden

Herkenbaar! Sinds een paar dagen is ons zoontje ook een soort van afhankelijk geworden. Wanneer hij wat moe is/wordt wil hij knuffelen, tegelijk ook weer niet want knuffelen is niet zijn ding. In de avond huilen als we hem in bed leggen terwijl die in onze arme direct in slaap valt. En nu ook vannacht 2 uur lang eruit geweest omdat hij zo verdrietig was. Wanneer we hem optillen, is hij rustig en slaapt hij, maar zodra we hem terugleggen is het drama! Hopelijk is deze fase voor ons alle weer snel voorbij! 🙈

6 maanden geleden

Reactie op Amber2022

Herkenbaar! Sinds een paar dagen is ons zoontje ook een soort van afhankeli ...
Ben allang blij dat er zoveel herkenning is. Kreeg even het idee dat het alleen bij ons zo was en vooral zo lang. 2 dagen geleden sliep hij een eerste nacht in 4 weken door. Ik dacht he zal dit het zijn geweest? Helaas de dag erna er alsnog uit en vannacht was het weer 5x pfff. Ik accepteer maar gewoon dat het nu zo is en na zoveel nachten begint me lichaam er geloof ik ook aan te wennen haha. Hij kan er ook allemaal niks aan doen denk ik maar. Het is wat het is

6 maanden geleden

Reactie op Kleintjevd

Ben allang blij dat er zoveel herkenning is. Kreeg even het idee dat het al ...
Precies!! Ik was ook wel blij om deze topic te lezen.. je voelt je toch zo alleen als je in de nacht met zo’n kleintje (en je handen in het haar) zit. Ik heb maar een warm kleed in zijn kamertje gelegd, dan maar voor onszelf ook comfortabel maken toch?! Succes! 🍀

6 maanden geleden

Reactie op Amber2022

Precies!! Ik was ook wel blij om deze topic te lezen.. je voelt je toch zo ...
Ja precies haha bij ons ligt er een matras naast het bedje. Helemaal rond een uur of 3 is zo'n matras heerlijk echt een aanrader haha

6 maanden geleden

Op dit moment speelt de verlatingsangst waarschijnlijk een grote rol. Dat wordt op deze leeftijd voor veel kleintjes erger en kan duren tot ongeveer 3 jaar. Bij de een korter, bij de ander langer helaas en ook ieder op zijn eigen manier en in eigen mate. Wij merken het ook in het slapen maar dan vooral dat hij 's nachts is paniek wakker wordt. Het is zo sneu maar ook echt slopend. Ze zoeken dan toch weer de verbinding met hun (2) favoriete persoon/personen. Ook verandert hun slaap nu wat daar ook niet echt goed aan doet denk ik

6 maanden geleden

Wij hebben onlangs precies hetzelfde gehad en het is inderdaad vreselijk. Wat ons een beetje hielp was het mantra: “Alles is een fase, dit gaat ook weer over.” We zijn nu een paar weken verder en het lijkt weer de goede kant op te gaan. Er is dus hoop!😅

6 maanden geleden

Hier zitten we ook al drie weken met een kind dat slecht slaapt. Ze wordt de hele nacht door wakker en het naar bed brengen kost ook al gauw een uur. Er ligt inmiddels een campingmatje voor ons op haar kamer, en we denken ook 'het is een fase', maar blijft pittig. Donderdag eerder weggegaan op mijn werk omdat mijn hoofd het gewoon niet meer deed 😬.

6 maanden geleden

Nou hier ook hoor! Ze is al wel ruim 19 maanden maar gewoon níet in slaap te krijgen op dit moment. Staan, springen, alles uit bed gooien, slaapzak uit doen. Ik word gek 🤯

6 maanden geleden

Reactie op F&M

Nou hier ook hoor! Ze is al wel ruim 19 maanden maar gewoon níet in slaap t ...
Ja precies dit hebben wij ook. 100x staan en laten huilen heeft al helemaal geen zin dan krijgt hij een woede uitbarsting. Gisteren 2,5 uur bezig geweest...

6 maanden geleden

Reactie op Kleintjevd

Ja precies dit hebben wij ook. 100x staan en laten huilen heeft al helemaal ...
Ja ik ook, van 19u tot 21:30u en toen gaf ze het op. 🤦🏼‍♀️

6 maanden geleden

Reactie op F&M

Ja ik ook, van 19u tot 21:30u en toen gaf ze het op. 🤦🏼‍♀️
Haha wij ook van 19 tot 21.30

6 maanden geleden

Wat betreft het later gaan slapen: is het een optie om hem gewoonweg later op bed te leggen? Hier wil ie ook al wekenlang niet meer op z'n oude bedtijd slapen, maar het scheelt ons een hoop frustratie om met de wind mee te gaan en gewoon de avond met hem te spenderen en later op bed te lehhen leggen. Ook als de eerste poging niet lukt dan kap ik er direct mee en ga ik niet nog een half uur proberen, dat scheelt voor ons ook, anders ga je je er toch een beetje in verbijten misschien. Het vele wakker worden is wel echt moordend ja, dat is hier vanaf zijn geboorte zo ongeveer geweest. De laatste tijd maar 2x of 3x per nacht, daar zijn we al heel blij mee - of ja, vooral ik dan, want mijn vriend slaapt in een andere kamer 😂

6 maanden geleden

Reactie op SC1987

Wat betreft het later gaan slapen: is het een optie om hem gewoonweg later ...
Ja meestal gaat hij nu pas rond 20:00 20:30 op bed. Maar aangezien we dan ook een uur bezig zijn hebben gisteren geprobeerd hem om 19:00 weer op bed te doen (zonder succes) dus vanavond maar weer later maar ook dan is hij dus een hele tijd bezig met staan en schreeuwen. Terwijl we hem eerst gewoon om 19:00 in bed konden leggen en kus gaven en hij viel dan zo in slaap.

6 maanden geleden

Hier sinds 2 dagen. Opeens niet meer in slaap vallen om 19:00 uur. Naar bed brengen gaat prima maar naar 1 a 1,5 uur wordt ze zelf chagrijnig en gaat ze huilen. Avond 1 heel even eruit en daarna er weer in, werkte prima. Afgelopen nacht niet en hebben we haar maar bij ons gelegd. Ik hoop dat dit niet al te lang gaat duren want ik ben aardig gaar vandaag 😅