29 Reacties
6 maanden geleden
Reactie op ScherpeMaartje
Hier sinds 2 dagen. Opeens niet meer in slaap vallen om 19:00 uur. Naar bed ...
Zo begon het bij ons ook ondertussen dus bijna 5 weken verder 🥱🙈
6 maanden geleden
Hier ook! Normaal sliep ze zodra we haar in bed deden vanzelf. Rond een uur of 19:00 ging ze slapen. Nu alles behave dat. Al 1 week tegen een uur of 22:00/23:00 dat ze pas slaapt. Als we bij haar zijn is er niks aan de hand. Zodra we weg zijn word ze wakker en begint ze te krijsen. Terwijl ze zo een slaap heeft. En dan word ze in de ochtend ook gewoon rond een uur of 05:30/06:00 wakker. Dit is nooit genoeg voor haar. In de middag slaapt ze 1 tot 1,5 uur. Ik heb er geen raad mee, weet ook niet wat ik er nu mee moet doen. Omdat ze zo weinig slaap heeft is ze overdag ook heel humeurig en hangerig.
Hoelang kan deze ‘fase’ duren. Ben er na 1 week wel klaar mee 😁🙈
6 maanden geleden
Hoe gaat het ondertussen bij jullie? Bij ons nog geen verbetering nu bijna 6 weken aan de gang. Vannacht viel meneer pas om half 5 in slaap. Ben echt gebroken...
6 maanden geleden
Ook hier tikken we 6 weken aan zonder enige verbetering. We laten haar nu eerst 5 minuten jengelen, daarna gaat een van ons naar haar toe om te troosten. Dan 10 minuten en daarna komen we ieder kwartier terug. De laatste drie dagen valt ze bij de derde keer dat we terugkomen als een blok in slaap op het moment dat we haar terug leggen. Heel bizar, in enkele seconden slaapt ze terwijl ze daarvoor weigert om te liggen en blijft krijsen🫠. Maar na 3 a 4 uur slapen is ze wakker en begint ze weer… We nemen haar dan mee in ons bed zodat we allemaal aan onze slaap toekomen, anders is het echt niet vol te houden voor ons.
We hopen dat het snel beter wordt want we zijn gebroken.
6 maanden geleden
Houd er ook rekening mee dat door de lange dagen ook kinderen minder slaap nodig hebben, net zoals wij. Een latere bedtijd in de zomer is dus heel normaal!
6 maanden geleden
Reactie op Rikey
Ook hier tikken we 6 weken aan zonder enige verbetering. We laten haar nu e ...
Ik ben normaal helemaal niet van het laten huilen. Nu hebben we dit 2 dagen geleden toch geprobeerd. Nog geen 5 min laten huilen toen naar hem toe gegaan. Hij was compleet overstuur dat we hem de eerste 10 minuten niet eens meer rustig kregen. Helemaal in paniek en woedeaanvallen. Deze methode probeer ik maar niet nog een keer. Bij mijn zoon je werkt dit eerde averechts
6 maanden geleden
Reactie op Kleintjevd
Ik ben normaal helemaal niet van het laten huilen. Nu hebben we dit 2 dagen ...
Dan moet je die methode inderdaad niet doen als je zoon er zo heftig op reageert.
Altijd naar je kindje kijken! Als onze dochter ook zo had gereageerd dan waren we er ook mee gestopt.
5 maanden geleden
Hier precies hetzelde (dochter is te vroeg geboren dus alles komt wat later), maar wat een drama! Normaal slaapt ze om 19u maar nu moeite met in slaap vallen waardoor ze soms pas om 22.00uur slaapt. En daarna in de nacht veel krijsend wakker en bij ons in bed willen. Niks anders dan dat! Vind het zo lastig want wil niet dat ze went aan het in bed liggen bij ons. Doen het nu een paar dagen zo maar zijn kapot!