21 Reacties

3 jaar geleden

Wij doen het ritueel bij elk dutje dat hij dat kan linken dat hij gaat slapen. Wij doen pamper verschonen voor het slapen, neusje spoelen, liedje zingen, slaapmuziekje aanzetten, knuffelen met mama of papa, knuffeltje geven en in bed leggen. :)

3 jaar geleden

Reactie op Noenie_

Wij doen het ritueel bij elk dutje dat hij dat kan linken dat hij gaat slap ...
Oh ja voor het liedje zingen doen we de gordijnen dicht dat het donker is :)

3 jaar geleden

Reactie op Noenie_

Wij doen het ritueel bij elk dutje dat hij dat kan linken dat hij gaat slap ...
Waarom spoel je bij elk dutje het neusje?

3 jaar geleden

Hier begint het al met bij ons rustig zitten en op de speen sabbelen. Dan slap als een vaatdoek samen naar boven, uitleggen dat we naar bedje gaan. Samen lampje aan doen en gordijnen dicht. Dan lekker in de slaapzak, white noise aan, dekentje instoppen en een kus. Ik probeer als hij niet al enorm moe is nog om een verhaaltje voor te lezen, maar dat lukt vaak al niet meer.

3 jaar geleden

Overdag heb ik nog niet echt een ritueel behalve schone luier en slaapzak aan en white noise. Ik zoek ook nog naar iets meer. Savonds wel een vast ritueel. Schone luier en omkleden in nachtkleding/slaapzak. Dan samen boekje lezen (meestal dikkie dik). Flesje geven en mijn vriend geeft dan de vitamine D. Ik zing tijdens de avondfles altijd hetzelfde liedje. Na de fles white noise aan en lekker slapen!

3 jaar geleden

Overdag is het kamertje donker maken, white noise aan, slaapzak aan even knuffelen en in bed. 's avonds meestal of in bad of even fris maken met een washandje. Dan lekker schone luier en pyjama aan. Slaapzakje aan, white noise aan en nog een flesje op haar kamertje in het bijna donker. Vaak vertel ik dan heel zachtjes dat ze het weer zo goed gedaan heeft die dag, en we super veel van haar houden 🙈 Even knuffelen en dan heerlijk slapen! 🤩🥰

3 jaar geleden

Vallen die van jullie dan allemaal zelfstandig in slaap in hun bedje zonder dat jullie erbij zijn?

3 jaar geleden

Bij ons is eigenlijk alleen slaapzak aan en dan nog ff knuffelen of borstvoeding t ritueel 😅. Wel ieder slaapje, ook overdag.

3 jaar geleden

Reactie op Englo

Vallen die van jullie dan allemaal zelfstandig in slaap in hun bedje zonder ...
Ja meestal wel. Of hij is in slaap gevallen met voeden of ik leg m wakker weg, geef m speen en aai over zn bol en zeg 'Slaap lekker *naam* en trek de deur dicht. In die laatste situatie moppert/jammert ie nog een paar minuten meest maar valt dan ook in slaap.

3 jaar geleden

Ik ben heel sneu maar ik zing elke keer slaap kindje slaap voor m'n kindjes elke avond. M'n oudste zingt lekker mee nu een paar woorden, die is bijna 2 jaar haha. Daarna geef ik een kus en zeg ik lekker gaan slapen hé. Weltrusten, ik hou van je. En dan ga ik weg en doe t licht uit.

3 jaar geleden

Reactie op Englo

Overdag wel! 's avonds valt ze meestal in slaap tijdens haar fles haha

3 jaar geleden

Voor het avondslaapje van onze zoon. Schone luier, slaapzak aan, bordje pap, daarna een fles. Het laatste beetje geven we boven op bed. We zetten een stofzuigergeluid aan. En houden hem dan ca 15 minuten bij ons. Vaak zing of neurie ik nog een liedje. Binnen die tijd slaapt hij en kunnen we hem zo in zijn co-sleeper leggen. Overdag leggen we hem gewoon wakker in het bedje op zijn eigen kamer, ook met stofzuigergeluid.

3 jaar geleden

Reactie op Englo

Nee. Overdag en savonds niet. Ik wieg hem nog steeds. Wil er wel naartoe werken dat hij het zelf kan!

3 jaar geleden

Reactie op Englo

Ja en nee, ik knuffel met / wieg hem tot ik merk dat zijn oogjes wat zwaarder worden. Dan leg ik hem wakker / bijna inslaap in bed zodat hij bewust weet van “ik ben niet in mama’s armen inslaap gevallen maar in bed”. Ik blijf dan bij hem staan of beweeg wat rond in de kamer zodat hij weet dat ik er nog ben tot hij inslaap valt. En dan verlaat ik de kamer.

3 jaar geleden

Reactie op Kleintjevd

Waarom spoel je bij elk dutje het neusje?
Zodat hij zeker goed kan ademen. Ze kunnen hun neusje nog niet zelf snuiten en baby’s hebben in het begin nog geen reflex dat ze ook door de mond kunnen ademen. Dit doen we al sinds mijn zoontje ziek is geweest op advies van de pediater (8weken oud, nu 17). Beste zou zijn om 12x per dag te spoelen. Er komen heel vaak vieze snotjes uit! 😛

3 jaar geleden

Savonds is het hier luier verschonen, pyjama aan, insmeren met olie of crème, beetje masseren, voeding en dan te bed met piano muziek. Overdag is dat een beetje afbouwen qua prikkels, wat wiegen, muziekdoos aan en slapen maar.

3 jaar geleden

Reactie op Noenie_

Zodat hij zeker goed kan ademen. Ze kunnen hun neusje nog niet zelf snuiten ...
Hoe doe je dat?

3 jaar geleden

Reactie op Ahxxxxx

Hoe doe je dat?
Ja moeilijk uit te leggen, maar leg baby plat neer op rug en doe zijn hoofdje plat leggen naar mij gericht. Dan pak ik fysiologisch water (hele tube) doe deze in zijn neusgaatje en dan loopt snot eruit langs ander neusgaatje en dat herhaal ik dan aan de andere kant. En nadien zuig ik snot eruit. Volledige tube doe ik elke ochtend en avond. De rest van de dag volg ik deze manier https://youtu.be/k1ftRcWuTvk

3 jaar geleden

Naar boven, schone luier aan terwijl ik zacht praat/zing, pyjama aan, in de slaapzak, speentje in en knuffeltje erbij. Dan de gordijnen dicht terwijl ik al 'slaap kindje slaap' zing. Aai over de bol en een kus en dan zeg ik 'slaap lekker, I love you, tot straks, ik hou van jou' en loop ik de kamer uit. Overdag is het enige verschil dat ie geen pyjama aan krijgt, verder precies hetzelfde 😊 hij valt daarna zelfstandig in slaap 😴

3 jaar geleden

Savonds, gordijnen dicht, nachtlampje aan, verschonen, slaapzak aan,slaap muziekje op standaard dezelfde vanaf de geboorte al gedaan zodat haar hersenen het seintje bed tijd gaan krijgen, flesje geven en daarna doe ik schemer lichtje uit en doe de deur dicht. Slaapt 9 van de 10 keer binnen 5 minuten. Overdaggs is het wat ingewikkelder maar probeer altijd te verschonen en een flesje te geven voor haar dutje.