11 Reacties
4 maanden geleden
Ik volg even, bij mijn dochtertje precies hetzelfde. Ik zie ook vaak op tegen de eetmomenten, omdat het me zo onzeker maakt. Ik bied ook vaak heel veel andere dingen aan, zodat ze teminste van alles misschien een beetje binnenkrijgt.
Ik ben ook opzoek naar tips of motiverende woorden
4 maanden geleden
Reactie op joyinaya
Ik volg even, bij mijn dochtertje precies hetzelfde. Ik zie ook vaak op teg ...
Ja dat denk ik dus ook altijd dat hij dan overal een beetje binnekrijgt en dan hopelijk toch ergens genoeg is.. ik ben me echt elke dag druk het maken hierover dus begrijp je helemaal..
4 maanden geleden
Herkenbaar! Ik denk wel echt weer een fase. Hier eet ze uiteindelijk wel als we haar afleiden. Ik ben tegen eten met een filmpje aan, dus lees vaak een boekje tijdens het brood eten. Avondeten gaat vaak nog wel aardig als we er niet teveel aandacht aan schenken. Als toetje geven we knijpfruit of gewoon fruit, want yoghurt hoeft ze niet. Voor het slapen nog een fles melk, zodat ze wel voldoende binnenkrijgt. Misschien heb je er wat aan. Succes!🫶🏻
4 maanden geleden
Mijn zoontje is in maart een nachtje opgenomen ivm uitdroging en toen 1.5 kilo afgevallen. Sindsdien eet hij ook heel slecht. Alles is moeilijk. Fruit, brood eigenlijk al het avond eten.
Ik ga binnenkort naar een diëtist omdat hij ook al zn spekkies is verloren bij die uitdroging en hierna weer moeilijk aankomt door het moeilijke eten.
4 maanden geleden
En ik ben trouwens vanaf maart ook weer een fles gaan geven. Voor zijn middag slaapje krijgt hij 180ml volle melk en savonds 210ml opvolgmelk 2. Dan heeft hij toch wat denk ik dan maar.
4 maanden geleden
Reactie op Lisette010
En ik ben trouwens vanaf maart ook weer een fles gaan geven. Voor zijn midd ...
Ik geef mijn zoontje ook sochtens en savonds een flesje met volle melk. Hij drinkt dit ook de ene keer wel en de ene keer niet.. het blijft eigenlijk met alles lastig bij hem 😅
4 maanden geleden
Hier ook slechte eter waardoor ik sochtends weer een extra fles geef. Als ik dan een tip mag geven: geef dan geen gewone melk want daar zit niks in. Geef dan peutermelk waar veel vitamines en voedingsstoffen zijn toegevoegd. Ikzelf geef nog steeds kunstvoeding nummertje 2 (extra ijzer toegevoegd)
4 maanden geleden
Zo vervelend! Onze dochter heeft ook altijd heel goed gegeten, maar nu gaat het soms ook wat lastiger. De laatste keer dat we zo’n fase hadden werd ze boos als ik haar brood klein maakte, maar toen ik haar gewoon een hele boterham gaf at ze hem wel op. Nu heeft ze een fase dat ze gewoon per se wil wat wij ook hebben. Vanmiddag kreeg ze bijv een broodje met pindakaas. Die at ze niet op, maar vervolgens lag er zo’n zelfde broodje met dezelfde pindakaas bij mijn man op zijn bord en at ze vervolgens zijn broodje op. Ze roept dan hapje en als ze een hapje krijgt wil ze het wel 🤷♀️ Hier is het dus vaak niet wat ze krijgt, maar hoe ze het krijgt! ‘‘s ochtends eet ze nu bijv ook cruesli met yoghurt omdat wij dit ook eten ipv een boterham. Weet niet of het zoiets ook bij jullie zou kunnen zijn?
4 maanden geleden
Zooo Herkenbaar... M'n zoontje heeft dat ook... ook alles gegeten. Op 1 of andere dag poef niks meer alleen maar z'n melk fles.
Nu sinds 2 dagen eet hij weer brood, 3 a 4 hapjes avond eten, en wat tussendoortjes. Maar vooral wilt hij z'n melk.
Ik zou het gewoon vol blijven houden met aanbieden. Komt vanzelf wel weer.. Als ze echt honger krijgen dan eten ze wel weer.
Succes !