8 Reacties
één jaar geleden
Reactie op Attent
Heeft ze het niet koud?
Niet meer, dit was eerst wel het geval (denken we) nadat we haar meerdere kleertjes aan hebben gedaan ging het 2 nachtjes goed en toen begon het weer.. z
één jaar geleden
Je doet niks fout. Het is gewoon normaal dat een baby je af en toe nodig heeft, ook snachts ☺️
Onze zoon wordt minimaal 5 keer per nacht wakker. Ook dat is normaal en ik heb het dus gewoon geaccepteerd. Zelf ga ik al lange tijd heel vroeg naar bed, zodat het wel te doen blijft.
één jaar geleden
Wat ik gek vind is dat het bij jouw schoonmoeder wel lukt overdag en bij jullie niet.Wat doet zij anders? Andere wakkertijden? Ander bedritueel? Andere temperatuur? Ik zou dat even onderzoeken. S nachts wordt ze huilend wakker, heeft ze niet gewoon honger? Helpt een flesje?
één jaar geleden
Herkenbaar hoor. Zoontje bijna 11 maanden. Wordt eigenlijk altijd nog wel 1x wakker 's nachts en tijdje geleden wel 2 of 3x. Altijd huilend. Hij wordt wakker, gaat zitten en last van zich horen. Oppakken helpt niet altijd maar over het algemeen slaapt hij snel weer in.
Overdag ook korte dutjes. Laatst weer 20 minuten maar vaak 30 en heel soms een uur. Op de opvang slaapt hij 1-2 uur per dutje. Ik geloofde het eerst niet maar het is echt zo ;)
Beetje jammer is het soms wel. Ik heb het idee dat het bij ons een gewoonte is geworden, wakker, zitten en van je laten horen ;) maar goed echt weten doe ik het niet
één jaar geleden
Wat je misschien zou kunnen proberen is:
- het laten huilen opbouwen, bijv. Eerst 1 minuut, dan 2, dan 3 etc. En na elke keer de minuten gewacht te hebben op dezelfde manier troosten (dit is wel een manier van de lange adem, kan weken duren)
- troosten in eigen bedje op elke keer dezelfde manier
- qua wakkertijden bijv. 2-3-4 uur aanhouden
Dit zijn dingen die voor ons helpen. Hopelijk heb je er wat aan!