Lieve mama’s
Mijn dochtertje wordt alweer bijna 1 jaar. De laatste maanden slaapt zij zo slecht en dit begint ons echt op te breken. Ze gaat savonds rond 19.00/19.30 naar bed krijgt haar laatste flesje en valt gelukkig bijna altijd wel in slaap. Soms wordt ze naar ene uurtje al huilend wakker, soms pas rond 00.30 soms rond 04.30 uur. Ze wordt wakker, kijkt wat rond en begint dat ineens intens hard te huilen/gillen. Soms echt verdriet en soms gewoon pure boosheid. Haar slaapjes overdag gaan de laatste weken ook niet goed. We moeten geluk hebben als ze een halfuurtje/3 kwartier slaapt. Terwijl ze wel zo ontzettend moe is. Ze komt gewoon niet aan haar slapen toe 😔
Dit hebben we al geprobeerd:
- meer voeding overdag
- eerder/later naar bed
- vast bedritueel
- White noise geluiden (stofzuiger)
We hebben haar bedje een poosje bij ons op de kamer gehad maar dit heeft ook niet gewerkt. Iedereen in mijn omgeving zegt, laat haar huilen want ze weet dat ze toch wel uit bed wordt gehaald. Ja heel leuk verhaal, maar ons meisje blijft gewoon letterlijk net zolang huilen/gillen tot ze uit bed wordt gehaald. Bij mijn schoonmoeder (die past altijd op) slaapt ze 2,5 uur en dan maakt me schoonmoeder haar wakker. Help, help, wat doen we fout 😔