13 Reacties

één jaar geleden

Niemand 😁?

één jaar geleden

Ik heb er geen ervaring mee, maar ik zou als ik jullie was gewoon weer voor het slapen gaan lekker fles kunstvoeding proberen. Als ze dan weer wel goed doorslaapt dan was het misschien toch honger. En probeer je het gewoon over een tijdje weer door gewone melk te vervangen (misschien ook als ze wat meer avond eet), misschien dat ze er dan wel klaar voor is is. En als het geen verschil maakt Dan heeft het misschien toch andere reden dat ze wakker wordt (slaapregressie/tandjes oid)? Wij geven onze dochter ook nog flessen kunstvoeding… bouwen het rustig af met trial and error afhankelijk van hoeveel ze eet. Succes!

één jaar geleden

Zijn jullie in een keer over gegaan op koemelk? Misschien anders weer een paar dagen terug naar de kunstvoeding en van daaruit mengen met koemelk. Zo kun je het dan langzaam omzetten naar volledige koemelk maar kan de kleine er wel aan wennen

één jaar geleden

Awh wat lastig he. Wij hebben de stap nog niet gezet naar koemelk omdat we merken dat ze nog zo’n behoefte heeft aan haar flesje. Maar, waar wij al maanden grapjes over maken: “soms is een flesje melk niet het probleem, maar wel de oplossing” Omdat je benoemt dat ze klaarwakker is: denk je dat ze echt honger/behoefte aan melk heeft? Of dat ze niet moe genoeg meer is? Wij hebben dat laatste nu. We merken dat ze de stap van 2 slaapjes naar 1 slaapje aan het zetten is. Als ze nu overdag te lang slaapt, dan merken we dat ze ‘s nachts ineens heel erg wakker kan zijn. En dat hebben we nog nooit eerder gehad

één jaar geleden

Ik geef na het avondeten nog Griekse yoghurt met fruitsmaak en daarna een flesje koemelk.

één jaar geleden

Hier sojamelk overdag en in de avond nog een fles met kunstvoeding, we doen er voor de nacht wat pap door. Dat zorgt hier voor meer verzadiging in de nacht. Pap kan ook gewoon door koe melk heen.

één jaar geleden

Ik was ook begonnen met koemelk+pap voor t naar bed gaan maar dikke drama. Nu weer terug op de kv, net de kinderarts nog gesproken want mijn zoontje drinkt nog 4x 180+6 maar met minder kv valt hij af of is hele nachten aan spoken. Kinderarts zei het is een richlijn, kijk wat bij jullie past.

één jaar geleden

Reactie op Maxime2019

Ik heb er geen ervaring mee, maar ik zou als ik jullie was gewoon weer voor ...
Ja helemaal gelijk. Ik ga het gewoon weer doen. Zijn eerst begonnen met alleen tussen de middag koemelk geven en dan in de avond nog kunstvoeding en na een week ook in de avond koe melk. We hebben haar nu 2 dagen na het avondeten balkje Griekse yoghurt gegeven met 2 lepeltjes granen van Olvarit. De eerst nacht sliep ze door 🥳 maar vannacht weer 2 uur klaar wakker. Ga nu dus toch weer kunstvoeding proberen al denk ik ook dat ze gewoon een slaapregressie heeft 🤣🤣🥲

één jaar geleden

Reactie op Elibaby22

Ik was ook begonnen met koemelk+pap voor t naar bed gaan maar dikke drama. ...
Oh goed om te lezen! Ik ga het ook weer doen

één jaar geleden

Reactie op Kaasje21

Awh wat lastig he. Wij hebben de stap nog niet gezet naar koemelk omdat we ...
Ja overdag slapen is inderdaad ook een drama. Maar iedereen om me heen zegt dat ze echt nog 2 slaapjes nodig heeft. Ik probeer het tweede slaapje nog wel maar vaak lukt het helemaal niet 😅

één jaar geleden

Reactie op mamacam90

Niemand 😁?
Jaaa herkenbaar! Wij lijken hetzelfde probleem te hebben. Zijn toch weer even terug gegaan naar Nutrilon 4 en het lijkt wel beter te gaan nu. Nog steeds wel erg vroeg wakker maar niet meer zo midden in de nacht, dus het lijkt beter te vullen oid? Hij eet bij ons ook altijd veel bij het avond eten, dus leek me sterk dat het alleen aan de fles zou liggen. Proberen waard ;) al is het maar voor een paar weken toch?

één jaar geleden

Herkenbaar! Daarom zijn we voor de avondfles toch weer overgestapt naar kunstvoeding, ze zal het nog wel nodig hebben! Ooit zal ze wel stoppen met de kunstvoeding haha

één jaar geleden

Reactie op JtotheQ

Herkenbaar! Daarom zijn we voor de avondfles toch weer overgestapt naar kun ...
Toevoeging: met koemelk werd ze ook weer s nachts wakker en met kunstvoeding slaapt ze nu ook weer door!