34 Reacties

3 jaar geleden

Bademmertjes, boekjes (zwartwit of fel gekleurd), voeldingetjes en gezichtsuitdrukkingen!

3 jaar geleden

Babygym, oball, mobieltje, van die rammelaars rond armen en benen

3 jaar geleden

Deze dus! Echt een aanrader. Dochter kijkt er al een paar weken elke dag naar. Heerlijk zoet in de box. Draait haar hoofd er helemaal naar toe waar ik hem neerzet

3 jaar geleden

Wij hebben heliumballonnen gekregen, die doen we af en toe om de handjes en/of voetjes van ons zoontje. Geweldig speelgoed. Verder vindt hij het geweldig om te kijken, dus vooral de babygym en mobile boven de box zijn top

3 jaar geleden

Babygym, zwart wit boekjes

3 jaar geleden

De spiegel in de gang. Een zwarte kader tegen een witte muur. Dat vind hij het allerleukste om naar te kijken :)

3 jaar geleden

Lichtje schijnen naar het plafond, haar vogeltje dat piept en mama. 😂

3 jaar geleden

Rammelaartjes, leggen we ook wel bij z’n voetjes en hij trapt er als een malle tegen aan. Baby watermat is hier echt leuk! Op z’n buikje met een buikligkussentje. Linkje van watermatje https://www.bol.com/nl/nl/p/igoods-baby-waterspeelmat-opblaasbaar-watermat-speelmat-waterspeelgoed-babyshower-cadeau-kraamcadeau-speelgoed-speelkleed-baby/9300000111243361/?Referrer=ADVNLGOO002027-G-147403428120-S-1932958613706-9300000111243361&gbraid=0AAAAAD5OnmPQtdStqfF43PYWpr33Cr0V2&gclid=CjwKCAiA2rOeBhAsEiwA2Pl7Qz8PSZgHaEGaANlWdGmIXvWrDoKMjdJW1K8IhavS-VIE5-hnr0fVkRoCoJcQAvD_BwE Vooral hele felle dingen om naar te kijken. Mag zelfs ook mijn felrode drinkbeker zijn om naar te kijken. Z’n boxmobiel is ook favoriet.

3 jaar geleden

Spelen jullie al veel met de baby’s? Die van ons (morgen 12 weken, maar 1,5 week te vroeg geboren) slaapt veel tussen de voedingen door, of chillt in de box, of ligt lekker in mijn armen… van spelen is nog weinig sprake eigenlijk 😕 Mis ik iets…🤔

3 jaar geleden

Reactie op Suusje_B

Spelen jullie al veel met de baby’s? Die van ons (morgen 12 weken, maar 1,5 ...
Meestal speel ik even als ze op het verzorgingskussen ligt, of bij mij ligt! Maar verder slaapt ze idd ook nog veel. Tussendoor enkele momentjes om bv een boekje te laten zien of de mobiel aan te zetten.

3 jaar geleden

Reactie op Suusje_B

Niet heel erg lang achter elkaar hoor! Maar merk dat ons zoontje zich snel verveelt als die bij ons ligt dus dan leggen we hem in z’n poefje op de bank en rammelen we wat met de rammelaars en om buik liggen te stimuleren gebruiken we een watermatje omdat hij dat erg leuk vind om naar te kijken. Hij is ook maar een 1 a anderhalf uur wakker en daarin is t ook flesje, even knuffelen en even “spelen” helemaal niet gek als ze nog niet spelen. Werk op een kdv en de ene baby heeft veel behoefte aan “spelen” en de ander totaal niet.

3 jaar geleden

https://www.bol.com/nl/p/chillsy-waterspeelmat-opblaasbare-watermat-tummy-time-speelmat-kraamcadeau/9300000004293655?referrer=socialshare_pdp_androidapp Deze is hier erg in trek. Goed voor tummy time, maar ook op zijn rug erg leuk. Lekker vullen met lauw water en samen op de grond spelen.

3 jaar geleden

Reactie op Suusje_B

Wij merken dat hij soms onrustig wordt als hij 'weer' bij ons of in de box mag liggen dus ik ben op zoek naar wat afwisseling. Vandaag heeft hij onder een heel kleurrijke babygym gelegen en daar heeft hij echt liggen trappelen van plezier. Boxmobiel kan hij ook iedere keer vol bewondering naar kijken maar de gym was ook wel erg in trek dus.

3 jaar geleden

Reactie op Suusje_B

Hetzelfde hier. Ik begin nu pas echt met stimuleren en mobiel in de box etc. Praten en laten lachen deed ik wel al genoeg. Maar niet spelen ofzo.

3 jaar geleden

Babygym is hij al een beetje op uitgekeken. Rammelaar om pols heeft hij nooit interessant gevonden. Maar de lamp boven de eetkamertafel blijft favoriet. Verder vindt hij het wel leuk om te kijken hoe wij in huis rommelen. Babyzitje voor op de triptrap er niet bijgekocht. Maar nu geleend van een vriendin. Zo blij mee. En gezichtsuitdrukkingen en tegen hem praten vindt hij ook heel leuk.

3 jaar geleden

Reactie op Suusje_B

Hier ook 12w en hebben 3-4 keer per dag een half uur een interactief speelmomentje dat we samen brabbelen en lachen en bewegen en 3-4 keer per dag een half uurtje een alleen speelmomentje met de babygym of mobiel in de box. Lijkt nu keigestructureerd maar dat is het niet hoor is maar een gemiddelde van wat ik merk. Soms zijn het mss maar 2 momentjes, soms is het mss maar 10min. Hij slaapt ook nog 17-18u op 24u. Dus in de 6wakkere uren is het ook eten, verschonen en dus wat spelen.

3 jaar geleden

De babygym staat hier op nr. 1. Op nr.2 staat een babyboekje in zwart wit. Het overige speelgoed interesseert haar niet zo.

3 jaar geleden

Reactie op Waterval

Babygym, oball, mobieltje, van die rammelaars rond armen en benen
Ik dacht even dat je je kind van een paar weken gewoon een telefoon gaf, maar je bedoelt denk ik Om geluidsmobiel boven de box 🤣

3 jaar geleden

Reactie op FirstTimeMommyRox

De babygym staat hier op nr. 1. Op nr.2 staat een babyboekje in zwart wit. ...
Same here! Oh en grote zus is ook erg interessant, maar ik snap dat dit moeilijker te bewerkstelligen is als het je eerste kindje is 😁