8 Reacties
15 dagen geleden
Door knippen en ervoor zorgen dat je geen extra speen ergens hebt (zodat je niet in de verleiding raakt om deze toch te geven). Laten zien dat de speen kapot is en de ene helft zelf weggooien en de andere helft kan ze bij haar houden (dus het rubbere speen gedeelte kan weg) zodat ze in 2 a 3 dagen beseft dat er echt geen speen meer is. En dan is ze, als het goed is, na 3 nachten gewend. Daarna loop je met haar naar de prullenbak en zeg je tegen haar dat ze die ook mag weggooien en dat ze een grote meid is. Zodra ze het heeft weggegooid, bouw je een klein feestje samen om het te vieren :) het heeft bij mij gewerkt en ik heb een jongere dochter (ze schelen beide nog geen jaar) die zit nog wel aan de speen en daar heeft ze geen problemen mee (heeeeeeeel soms jammert ze nog wel speeeheeen en dan zeg ik: maar jij bent nu een grote meid, jij hebt geen speen nodig!
Succes je kan het (ps: het heeft me zeker 10 maanden geduurt om het te durven, want had telkens een back-up speen)
15 dagen geleden
Reactie op Chantalld
Oh die had ik nog niet gelezen! Bedankt voor de tip!! 😃
Ik werd gewoon boos op mezelf dat ik het maar niet deed en zag haar gebitje achteruit gaan dus toen dacht ik...HET IS NU OF NOOIT! Dus geloof me gewoon doen, het is makkelijker dan je denkt. En mijn dochter die had die 10 maanden echt met elk pijntje en verdriet haar speen nodig. Succes en laat me weten of het gelukt is :D
14 dagen geleden
Mijn zoontje gebruikte dit ook alleen om in slaapt te komen en soms ook als hij moe was.
Hij speelde er mee en raakte deze kwijt tussen het speelgoed. Heb ik hem snel verstopt. Als hij erom vroeg zei ik: ik weet niet waar de speen is. De speen is weg. Ik kan hem niet vinden.En toen was het een middag en een avond/nacht drama en daarna ging het prima. Nu bijt/sabbelt hij op een knuffeltje totdat hij slaapt. Trouwens net een week dat hij zonder speen is.
En nu zit hij in de 24mnd "slaapregressie". Gisteren sliep hij pas om 23:30 😭😭 Misschien ook te maken met de speen. Maar goed. We moeten er maar weer doorheen.
Hij vraagt nu af en toe nog naar de speen maar als ik zeg dat ik hem niet heb houd hij erover op.
14 dagen geleden
Reactie op MommyWawa
Ik werd gewoon boos op mezelf dat ik het maar niet deed en zag haar gebitje ...
Nou we hebben het vandaag geprobeerd. Ze heeft zelf vanmiddag het rubbere gedeelte weggegooid en wist ook echt te zeggen, 'speen is kapot' toen we naar bed gingen maar uiteindelijk heeft ze 3 kwartier hysterisch liggen huilen in bed. Uiteindelijk maar weer een speen gegeven. Heb hem net uit haar mondje gehaald en uit bed gehaald. We gaan zien of ze vannacht gaat komen.
14 dagen geleden
Reactie op Chantalld
Nou we hebben het vandaag geprobeerd. Ze heeft zelf vanmiddag het rubbere g ...
Probeer het echt te doen zonder een extra speen te geven. Desnoods lig je even samen met haar, om haar gerust te stellen. Want dat huilen daar moet je echt doorheen en geloof me als het eenmaal gelukt is, denk je; waarom ben ik er niet eerder aan begonnen. Good luck!
14 dagen geleden
Reactie op MommyWawa
Probeer het echt te doen zonder een extra speen te geven. Desnoods lig je e ...
Ja wr hebben hem nu gisteravond weggehaald en ze heeft kei goed geslapen vannacht en vanochtend ook niet gehuild dat ze geen speen had. Gezien ze in de ochtend juist de speen begon te bijten ben ik al heel blij met deze alternatief.
Misschien dat we het zo stap voor stap kunnen afbouwen zodat ze ook ziet dat ze helemaal geen speen nodig heeft. Gezien mijn zwangerschap en enorme vermoeidheid kies ik nu even voor de 'makkelijke' weg. 😇
Maar ik zal je tips meenemen!!