5 Reacties

4 maanden geleden

Als je vooral de nacht vervelend vindt zou je ook daarmee kunnen stoppen. Bedenk duidelijke regels voor wanneer het wel en niet mag en leg dat aan je kindje uit. Dit zal hij in het begin niet leuk vinden, net als andere dingen die hij van jou niet mag maar wel wil. Maar als je regels duidelijk zijn zal hij het snel snappen en die volgen. Ik heb een paar maanden geleden het s nachts drinken daarmee afgebouwd. Hetzelfde geldt ook voor helemaal afbouwen, vooral duidelijk zijn en niet af en toe toch toegeven want dan zal hij blijven vragen, omdat hij niet weet wanneer het wel en niet mag.

4 maanden geleden

Je hoeft je nergens schuldig over te voelen!! Kijk hoe lang je het hebt gegeven, daarmee heb je al een mooie start gegeven. Heeft hij echt de melk nog nodig of meer het contact? Misschien dat je daar ook nog naar kan kijken.

4 maanden geleden

Drinkt hij ook wel eens uit de fles? Hier noodgedwongen de nachten gestopt met borstvoeding omdat ik meerdere keren geopereerd moest worden en dan sowieso niet mocht tillen. De rust was meteen ook goed voor het herstel. Heel langzaam hebben we borstvoeding in de fles vervangen voor steeds wat meer koemelk. We merkten ook dat ze minder vaak wakker werd dan wanneer ik de nachten wel de borst gaf. Voor overdag ook stukje bij beetje voedingen afgebouwd met afleiding. Dus ander eten of drinken aanbieden als ze om de borst vroeg. Zo zitten we nu al een tijdje op 2 voedingen per dag. Helemaal afbouwen is de volgende stap, dat vind ik nog wel lastig omdat ze er nog wel erg blij van wordt. Maar ik ben ik de dagelijkse tandafdrukken wel zat🤐

4 maanden geleden

Ik herken mij heel erg in jouw verhaal. Ook hier een zoontje van bijna 2 die niet doorsliep en ook soms overdag om de borst “vroeg”. Ik vond het moeilijk maar was toch echt klaar om te stoppen dus afgelopen week bewust voor het laatst gevoed. Daarna was het zo’n 2x even moeilijk. Je voelt je dan zó schuldig dat je het je kind ontzegt… gelukkig veel steun gehad van mijn partner. Afgelopen nachten slaapt onze zoon supergoed door en hij is in no time al helemaal gewend! Dus mijn advies is; als je zélf wil stoppen en er klaar voor bent ga er dan even doorheen. Het is misschien moeilijk als je kindje verdrietig is maar als je volhoudt wordt het vast snel beter. Ze hebben een leeftijd dat ze heel snel nieuwe ritmes leren! Je hebt zó lang borstvoeding gegeven, je hoeft je niet schuldig te voelen als je nu voor jezelf wil/gaat kiezen!

4 maanden geleden

Ohja en tijdens de moeilijke momenten dat ik geen voeding gaf hebben wij water gegeven, even geknuffeld en een boekje gelezen. Dit hielp hier goed.