10 Reacties

één jaar geleden

Nee dit is zeker niet overdreven maar ik zou het er wel met je schoonouders over hebben. En dingen wat hij niet mag hoeven zij niet te benoemen als jullie er zijn. Jullie zijn de ouders niet zij. Ik zou gewoon zeggen hoe je er over denkt en dat je het onveilig vind en gewoon niet wil hebben. Als jij het als mama niet zegt wie doet het dan. Wachten tot het mis gaat zou ik niet doen...

één jaar geleden

Reactie op Kleintjevd

Nee dit is zeker niet overdreven maar ik zou het er wel met je schoonouders ...
Ja ik moet ook met ze praten. Wat het alleen lastig maakt en wat ik vergeten ben erbij te zetten, is dat mijn schoonouders en ik een slechte relatie hebben. Dat maakt praten helaas lastiger voor mij.... Het zijn ook typische boomers die overal wel een mening over hebben.

één jaar geleden

Mijn schoonmoeder gaat ook vanaf januari oppassen en dit vind ik ook lastig.. mijn schoonmoeder heeft ook kleertjes en knuffels van zolder gehaald want dat is leuk.. Ze let vaak niet goed op. Mijn dochter kan nog niet lopen, maar trekt zich overal aan op en is echt nog niet stabiel.. is al een keer goed hard gevallen omdat mijn schoonmoeder even de slofjes van mijn dochter aan een knuffel vast maakte... gewoon simpel gezegd ze let niet op. In de babyfase een fles geven... (kan dus geen 2 dingen tegelijk) fles zat tegen de wang van mijn dochter en ze had het niet door omdat ze te erg in haar eigen verhaal zat. Als jullie band niet zo sterk is, zou ik in eerste instantie met je partner praten. Staan jullie er hetzelfde in? Jou partner kan misschien vele malen makkelijker in gesprek met zijn ouders dan jij als schoondochter. Mijn man zei bijvoorbeeld: mijn moeder vond het niet leuk dat ik kritiek gaf maar tis veel beter dat ik dat doe als dat jij dat doet... Laat vooral zeker jou gevoel van angst weggaan door het uit te spreken. Je kunt dit mama!😘

één jaar geleden

Oh wat een lastige situatie! En ik snap het helemaal. Ik kan ook alles rondom mijn dochtertje heel moeilijk loslaten. Het moet gewoon goed geregeld zijn. En pas als ik zie dat anderen zoals bijv. de kinderopvang het goed oppakken kan ik pas loslaten. In dit geval zie je dat er zaken niet goed gaan. Dan zou ik hem niet met een gerust hart achter laten.

één jaar geleden

Inderdaad een vervelende situatie. Alleen is serieus het gesprek met ze aangaan denk ik toch de enige optie. Het beste is het bij jezelf houden. Vooral niet de discussie aangaan. Ze mogen er anders over denken maar het is jouw kind. En dit is hoe jij het wil en als ze het er niet mee eens zijn dan zou ik ze niet laten oppassen. Dan is de keuze aan hun. Hopelijk kan je partner hier ook iets in betekenen en jouw steunen is het gesprek.

één jaar geleden

Eens met het advies hieronder. Mijn schoonmoeder past ook op en had ik in het begin ook wat op en aanmerking aan. Ik heb toen mijn vriend ingezet om het aan te geven. Het is zijn moeder dus die band is anders en ik denk dat dit soort dingen wellicht beter landen via hem.

één jaar geleden

Ik herken erg dat overdreven gedoe. Het is ook de eerste kleinkind van mijn ouders. Ze doen zo overdreven als mijn dochter komt. Alles wordt uit de kast getrokken, ik vind het overdreven als ze rustig aan het spelen is wordt ze opeens opgepakt etc…😒 en als ik mijn dochter corrigeer gaan zij er nog even overheen om te corrigeren. Ze zijn zo over enthousiast dat ze het echt niet door hebben en ik denk dan. Het is allemaal uit liefde en ze bedoelen het goed! Het is hun eerste kleinkind dat is ook bijzonder voor hun. En onze ouders en schoonouders hebben ook kinderen groot gebracht en hebben meer ervaring dan wij. En wat is een onveilige knuffel? Trek even aan die ogen en als het niet loskomt dan kan je zoontje er prima mee spelen in mijn ogen. Kaarsen zijn wel gevaarlijk maar kinderen moet dingen ook leren. Geef je schoonouders nep kaarsen voor de feestdagen met een grappig gedichtje erbij! Je schoonmoeder laten oppassen is spannend vond ik ook. Mijn schoonmoeder past ook elke week op en zij heeft 9 kleinkinderen, maar toen ik haar kwam halen betrapte ik dat ze haar chips gaf. Ze gaat er niet dood aan maar heb uitgelegd dat chips slecht is voor de nieren en dat ik liever hebt dat ze iets anders geeft. Ik geef nu altijd een broodtrommeltje mee met manderijn in stukjes en rijstwafel een oplossing om dit te voorkomen. Dus een tip

één jaar geleden

Mijn ervaring is dat het vanzelf losloopt, maar dat zeker moet aangeven wat je graag zou willen. Mijn schoonmoeder past ook op en ik merk dat door eerlijk het gesprek aan te gaan over hoe jullie het graag zouden willen, waar je tegen aanloopt (bijv. Vieze billen na een poepluier) en sommige dingen los te laten (dingen gaan anders als ze bij de oppas of kdv zijn) dat het uiteindelijk op zijn pootjes terrecht komt. Wees vooral niet te strak en zie ook de dingen die zij met liefde voor jullie kindje doen! Mijn schoonmoeder past nu op beide kinderen en als ik zie wat voor band zij hebben opgebouwd is dat zo veel waard!

één jaar geleden

Mijn schoonouders zijn ook zo, hebben gewoon de hondenstaafjes door de kamer heen ligge terwijl mijn zoontje alles in de mond pakt. Er zijn zoveel dingen waaraan ik me stoor. En heb dus ook geen goed gevoel dat hij daarheen gaat voor een dat. Dus ik doe het ook niet.. Ik ga alleen naar hun als we op bezoek gaan zodat ik alles zelf ik de gaten hou. Ik zou het eerlijk gezegd niet doen als je geen goed gevoel hebt en misschien andere oplossing bedenke?

één jaar geleden

Hoe staat je man erin? Ziet hij het probleem ook? Heeft hij het erover met zijn ouders? Komt daar wel iets van aan?