7 Reacties
één maand geleden
Consequent blijven is het enige wat helpt naar mijn idee (ja dat is zwaar).
Bij ons is de regel: iedereen blijft aan tafel tot de laatste is uitgegeten. En als ze niet luisteren en gaan klieren dan moeten ze bij ons op de trap zitten. Onze oudste is 5 jaar. Zelden gedonder aan tafel. En de jongste van 2 jaar... die zit af en toe op de trap. Maar het gaat gelukkig vaker goed dan niet goed. Ik blijf dan maar denken aan: het is een fase 😅🙈
één maand geleden
Die van ons mag aan tafel even tekenen ofzo tot we zelf klaar zijn met eten
één maand geleden
Reactie op Marleen1987
Consequent blijven is het enige wat helpt naar mijn idee (ja dat is zwaar). ...
Precies dit… min of meer zelfde leeftijd en zelfde aanpak. En soms is het lastig maar uiteindelijk gaat het hier ook vaker goed dan niet goed. Ze mogen dan van tafel na het toetje en na een “bedankt voor het eten” naar degene die heeft gekookt :)
één maand geleden
Laatst ergens gelezen dat het onrealistisch is dat kinderen lang stil blijven zitten aan tafel omdat ze dit gewoonweg nog niet kunnen, die van ons gaat gewoon lekker spelen als hij klaar is en wij eten rustig verder. Scheelt ons een hoop gedoe en ik geloof dat het met de tijd echt wel goed komt.
één maand geleden
Oh ben zo blij dit te lezen, we komen echt uit een fase waarin hij superslecht at, veel ziek geweest dus vaak voor de tv geprobeerd nog wat erin te krijgen met afleiding 😅 (don’t doooo ittttt). Inmiddels wel weer aan tafel maar zodra hij klaar is blijft ie echt met geen mogelijkheid zitten. We laten hem dan gewoon gaan zodat we zelf ook even normaal kunnen eten en ik hoop ook dat het met de tijd wat beter wordt als hij het ook beter snapt.