18 Reacties

7 maanden geleden

Oh gerum... nee je stelt je echt niet aan!!! Wat zielig voor hem.. en ik snap je helemaal, ik zou hier ook echt mee zitten 🥺 hoe heeft dit kunnen gebeuren?

7 maanden geleden

Reactie op ER97

Oh gerum... nee je stelt je echt niet aan!!! Wat zielig voor hem.. en ik sn ...
Hij scheen aan de tafel te zitten, toen met losmaken gleed hij zelf van de bank af en toen is die ongelukkig gevallen

7 maanden geleden

Nou ik vind zeker niet dat je je aanstelt! Als het mijn kind zou overkomen zou ik daar serieus tranen om laten hoor. Een tijdje terug viel mijn dochtertje bij oma tegen een naaimachine aan terwijl oma haar verschoonde (ze paste die dag op). Bloedde vreselijk en ik moest met haar naar de huisarts. Gelukkig was hechten niet nodig maar het is wel een litteken geworden (bij haar wenkbrauw). Ik baal daar vreselijk van... maar wat doe je er aan? Het is gebeurd maar leuk is het zeker niet. Ik vraag me wel af hoe dit bij het kdv heeft kunnen gebeuren? Hopelijk heeft hij er geen hinder van als hij later zijn volwassen gebit krijgt. Maar ik vind dat je je zeker niet aanstelt!

7 maanden geleden

Nee je stelt je niet aan. Ik zou dit zelf ook heel vervelend vinden. Je kind staat dan toch voor de komende jaren met maar 1 voortand in de plakboeken

7 maanden geleden

Ten eerste wat een schatje! Ten tweede natuurlijk is dit niet leuk en stel je je niet aan, ik zou er ook verdrietig om zijn. Je kunt er verder niets meer aan veranderen en waarschijnlijk ben je er over een tijdje aan gewend maar je mag je zeker zo voelen nu!

7 maanden geleden

Ohh neeee ach wat verdrietig, arm hummeltje! Nee je stelt je helemaaaal niet aan, ik voel je pijn helemaal mee, alleen door het verhaal te lezen. Qua hoe het eruit gaat zien: ik denk eigenlijk dat dat wel mee gaat vallen, kinderen hebben altijd van die gebitjes waar altijd wel iets in gebeurt. Maar ik snap ook heel goed dat je dit nog even een plekje moet geven! 🤗

7 maanden geleden

Oh wat zielig!! En schrikken. Wat fijn dat het wel weer goed gaat. En ja balen, natuurlijk, maar zal ook wennen zijn.

7 maanden geleden

Ahh ik snap je heel goed! Mijn zoontje had net 2 maanden z’n voortanden en op een avond zag ik ineens dat er een stukje van z’n voortand (boven) af was. Hij had (ongemerkt voor ons) ergens z’n m’n tegen aan gestoten of gevallen. Ik baalde ook enorm, want inderdaad nu staat hij jaren met een halve voortand op foto’s. Hopelijk heeft hij er zelf verder geen last van. Mijn zusje is vroeger ook gevallen en daarbij haar voortand met wortel en al verloren. Gelukkig zie het helemaal niks meer van als het grote gebit er is.

7 maanden geleden

Ik heb vroeger toen ik 2 jaar was. Een ongeluk gehad met de auto daarbij is letterlijk al mijn voortanden eruit geslagen & 2 onder. Met wortel en al. Ik moest wel elkedag na tandarts & ziekenhuis omdat me hele mond ook open lag elkedag spuiten en verschonen eten met rietje alles. Uiteindelijk alles goedgekomen!! Enige op latere leeftijd denk 12 moest ik wel slotjes zetten om 2/3 tanden waarbij die vroeger uitgeslagen was na beneden laten trekken want ze kwamen niet.

7 maanden geleden

Dit soort dingen gebeuren helaas. Ik ken echt heel erg veel kinderen die een hele of halve tand missen. Beter maar nu dan als ze hun volwassen gebit hebben. Maar goed, je schrikt er van, maar het went ook wel gewoon hoor.

7 maanden geleden

Oh wat vreselijk!! Ik zou hier echt dagen van moeten huilen maar dat komt ook omdat ik zelf een trauma heb, 3 jaar geleden zelf over een kist gestruikeld, ongelukkig terecht gekomen en mijn voortand gebroken dus die heb ik moeten trekken en een implantaat laten plaatsen wat al met al echt vreselijk was. Maar ik denk dat je kindje zelf er weinig van merkt en ik werk in het kleuteronderwijs en daar hebben zoveel kinderen tanden eruit dat het bijna gek is als een kindje wel een volledig gebit heeft. Dus daar zou ik mij geen zorgen over maken. Veel liefs!!

7 maanden geleden

Ik snap je helemaal! Toen onze dochter 1 jaar en 3 maanden was werd ze omver gelopen en zowat gelanceerd hierdoor. Helaas met haar gezicht op de grond. Twee voortanden een klein stukje afgebroken maar na een paar maanden zaten er bulten op jet tandvlees (betekende een soort ‘ontsteking’ door de val van binnenuit’. Het oordeel vd tandarts: twee voortanden trekken. Dit gebeurde toen ze nog geen 2 was. Hier mist ze dus twee voortanden. Maar echt een troost: het gaat bij ze horen 🥰 ik vond het ook heel erg en heb er tranen om gelaten maar ik heb er nu helemaal vrede mee en ze is nog steeds heel schattig, zo niet nog schattiger! En een bonus voor haar: ze is super stoer omdat ze net als grote neven en nichten een fietsenrekje heeft 😉

4 maanden geleden

Reactie op Mandarijn2020

Ahh ik snap je heel goed! Mijn zoontje had net 2 maanden z’n voortanden en ...
En nu is mijn nachtmerrie ook werkelijkheid geworden, z’n andere, hele, voortand is hij gister met wortel en al eruit gevallen (op vakantie in Frankrijk, in het zwembad). 😭

4 maanden geleden

Reactie op Mandarijn2020

En nu is mijn nachtmerrie ook werkelijkheid geworden, z’n andere, hele, voo ...
Ohhnoooooooo😭

4 maanden geleden

Ah wat vervelend zeg! Gelukkig is het een vrolijk ventje! 😊 Ik heb vroeger zelf ook met een missende voortand gelopen een aantal jaar. Tja, het went zeggen we maar haha. En een collega haar zoontje was van de glijbaan op de kdv gevallen, hoppa voortanden afgebroken dus die heeft ook nog even te gaan… Kortom, ik denk dat het vaker gebeurt dan we denken en hoewel het natuurlijk echt mega balen is.. zijn er altijd ergere scenarios. Als de kleine maar happy is! Misschien niet helemaal wat je had gehoopt als reactie maar we kunnen er niet echt iets aan veranderen.. Komt goed! Gelukkig krijgt ie straks mooie grote-mensen-tanden en dan zal je het fietsenrekje gaan missen 😉

4 maanden geleden

Reactie op Lola-Feather

Ah wat vervelend zeg! Gelukkig is het een vrolijk ventje! 😊 Ik heb vroege ...
I know! M’n zusje heeft het vroeger ook gehad. Het kan altijd erger, en het is iets wat te herstellen is, al duurt het nog 5 jaar. Maar hij had hele grote voortanden dus nu zit er een groot gapend gat 🙈. Het is een stoere vent, en als hij maar happy is inderdaad. Even wennen met zijn fietsenrekje!

4 maanden geleden

Reactie op Lilalaaa

Dit soort dingen gebeuren helaas. Ik ken echt heel erg veel kinderen die ee ...
Of zelfs een "zwarte" tand... ook dat zie je inderdaad toch wel geregeld. Is niet leuk maar allemaal niets aan te doen. En precies wat je zegt, uiteindelijk went het wel.

4 maanden geleden

Ach wat sneu 😔, ik zou hetzelfde reageren en ook flink verdrietig zijn de eerste periode. Ik denk dat het uiteindelijk wel went.