13 Reacties

5 maanden geleden

Bij ons is het ook vaak een strijd. Recent kregen we de tip om zelf ook te poetsen en dan even te wisselen. Dus onze zoon mag dan mijn tanden 'poetsen' en ik die van hem. Tot nu toe werkt dit best goed.

5 maanden geleden

Reactie op MomOfTwo94

Bij ons is het ook vaak een strijd. Recent kregen we de tip om zelf ook te ...
Bedankt voor de tip ga ik proberen !

5 maanden geleden

Hier hielp het enorm om te benoemen dat mama zachtjes gaat poetsen en heel voorzichtig doet. Vervolgens zing ik een liedje over tanden poetsen en daarna aftellen van 10 naar 0, vind ze reuze interessant! Inmiddels kan ze hierdoor nu zelf aftellen haha.

5 maanden geleden

Hier precies het zelfde probleem. De ene dag heb ik veel geduld en maak ik er een spelletje van en lukt het me met veel pijn en moeite om in ieder geval iets te poetsen maar soms ben ik het zat en gaat ze bij papa in de houdgreep zodat ik kan poetsen😅niet de juiste manier maar eens in de zoveel tijd vind ik dat het even goed moet gebeuren.. werk zelf in de tandheelkunde en ik weet wat er van komt als er niet goed gepoetst word.

5 maanden geleden

Hier werkt een filmpje kijken het beste 😅. Bv tandenpoetslied van Jokie. Rest van de dag hebben ze geen schermpje dus heb het er wel voor over zodat ik rustig tanden kan poetsen Toen er echt een hoop tanden doorkwamen was het alsnog drama. Maar nu werkt het weer prima

5 maanden geleden

Och dramaaaa ja! mijn tandenpoetsen werkte niet, het voordoen werkt niet, van alles geprobeerd, zelfs met afleiding van een filmpje weet ie nog elke keer de borstel en onze hand weg te duwen en alleen maar filmpje te willen kijken.. houdgreep is vreselijk om te zien en probeert dan z’n mond stijf op elkaar te houden.. pff

5 maanden geleden

Bij ons werkt het echt top om te benoemen wat we nog tussen zijn tanden zien. En dan iets noemen wat hij die dag gegeten heeft. ‘Ik zie daar nog wat kiwi tussen je tanden zitten. En daar nog een stukje hamburger.’ Sindsdien gaat het stukken beter! Ik poets zelf altijd gelijk m’n eigen tanden (scheelt ook snoepen ‘s avonds 🤣)

5 maanden geleden

Hier werkt het dat ik eerst zelf mijn tanden poets en dan poetst hij mee. Daarna doe ik zijn tanden "na" poetsen. Het voordoen maakt dat hij snapt dat het erbij hoort.

5 maanden geleden

Hier is het ook elke avond drama. Zelf doen vindt ze leuk maar dat is ook meer zuigen dan echt poetsen. Wanneer ik het daarna ook nog even wilt poetsen dan is het krijsen. Ik ga ervanuit dat het ooit stopt 😅 Tot die tijd maak ik er de ene keer meer een punt van om na te poetsen en de andere keer laat ik het zitten

5 maanden geleden

Hier is het een hit om op de kruk aan het aanrecht tanden te poetsen. Hij mag daar ook alleen op hiervoor of handen wassen dus hij melkt het uit en nu is het eerder een strijd om hem te laten stoppen 😂

5 maanden geleden

Wij hebben een stickerkaart gemaakt, zij staat dan bij het a4tje die vol zit met stickers en kiest dan een sticker uit wie ze wil plakken en ondertussen poets ik haar tanden dan plakken we hem op en kiest ze een 2e sticker en in die tijd poets ik weer verder dit werkt bij ons echt super goed

5 maanden geleden

Hier doen we een trucje uit een tandartsenfilmpje van insta/tiktok. Zoontje ligt op grond met armen onder mijn benen en dan al zingend gaan we poetsen. Gaat 80% goed en laatste 20% met verzet🙈 Daarna mag hij altijd even zelf napoetsen. Grootste drama is dan als het tijd is om te stoppen. Van dikke tranen tot mega tantrums, hij wil alleen maar “poetse poetse”

5 maanden geleden

Hi, hier helpt de elektrische tandenborstel. Ze vond de mijne altijd al reuze interessant en toen besloot ik er 1 voor te kopen, mocht ze het niks vinden dan voor later.. maar voila ze is 20 maanden en gaat hartstikke goed. Natuurlijk ene dag beter dan de andere, als ik zeg gaan we tandenpoetsen is het hard: JAA ... Gaat het al onwijs goed, en lang. Nee natuurlijk niet, dat hoeft voor mij nu nog niet. Maar ze doet het en is er niet bang voor, en het gaat echt goed