13 Reacties

één jaar geleden

Ha! Ik volg dit graag. Het is hier ook elke dag een worsteling met luid gehuil 🥲 ik vind het zoo sneu..

één jaar geleden

Hier precies hetzelfde. Ik heb me erbij neergelegd dat het zo gaat. Ze blijven dit nog wel een paar jaar heel vervelend vinden als ik vrienden mag geloven 😅 Ik ga dus gewoon stug door ondanks het brullen en huilen. Ik zing er een liedje bij en hoop dat het ooit een keer veranderd 😂

één jaar geleden

Wij zijn toen overgegaan op elektrisch poetsen, dat ging iets beter, maar het blijft waarschijnlijk nog wel even een drama tot ze wat beter snappen wat je doet.

één jaar geleden

Ik wil er inderdaad ook geen drama van maken dus wij proberen het leuk te houden. Dus: niet forceren, een paar keer proberen de tandjes mee te pakken en de rest mag ze zelf doen. We zingen er een liedje bij en soms 'poetsen' we zelf mee. Maar geen idee of het nu echt schoon genoeg wordt..

één jaar geleden

Reactie op Flspr

Ik wil er inderdaad ook geen drama van maken dus wij proberen het leuk te h ...
Dit doen wij nu ook. Proberen niks te forceren. Wil het alleen wel gepoetst hebben 😅. Heb bij mijn werk als mondhygiënist helaas te vaak gezien hoe belangrijk het is. ARGH zo lastig!

één jaar geleden

Hier was het ook drama, maar we hebben eindelijk er iets op gevonden🫣 het tandenpoetslied van Jokie (van de Efteling). Wij zetten hem in z’n bed neer (zodat ie staat en zich vasthoudt aan de rand, zodat ie niet de tandenborstel eruit kan trekken of wegduwen) en zetten het filmpje op en mogen z’n tandjes poetsen!

één jaar geleden

Hier was het ook altijd een drama. Nu deze gekregen van schoonmoeders; https://www.blabloom.com/nl/producten/verzorging/tandverzorging/eerste-tandjes/brush-baby-kauwbare-tandenborstel-groen-2-pack/23123/#replies Ze vindt het nu dus oké om te poetsen.

één jaar geleden

Ik volg; tandenpoetsen gaat hier nog niet…

één jaar geleden

Allereerst: ik zou niet bang zijn dat het een trauma wordt; dat is een andere categorie van ingrijpende ervaringen. Dus geen zorgen dat dat gebeurt. Wat bij ons hielp is een “elektrische” tandenborstel van Loby (via bol, 20 euro geloof ik). Er gaat een lampje branden en het borsteltje maakt kleine trillingen. Hij vindt het helemaal het einde en staat het nu toe. Hier voor was het echt drama, dus voor ons was dit een goede overstap! Wie weet voor jullie ook. Succes☺️

één jaar geleden

Ik zou me niet te druk maken over of alles ook echt gepoetst worden. Wij maken er een leuk momentje van en zingen vaak. De eerste 10 sec poets ik haar tandjes en daarna wilt ze het graag zelf doen. Ze poets niet goed maar doet gewoon maar wat.

één jaar geleden

Wij hebben een elektrische tandborstel. Ik laat haar sochtends en savonds zelf haar tanden poetsen. Ik doe dan altijd mee met mijn elektrische tandenborstel. Ze vindt het leuk me na te doen. Aan het einde van de poetsbeurt ga ik zelf nog even de tandjes langs. Soms laat ze het wat beter toe en soms wat minder. Ik forceer het niet. Meestal laat ze het wel 1x op de dag toe. Dan zijn in ieder geval 1x haar tandjes goed gepoetst.

één jaar geleden

Zelfde drama hier maanden geleden. Ik 'poets' nu mijn eigen tanden met de achterkant van de borstel en dan vindt hij dat leuk. Dan mag ik zijn tanden ook doen, maar max 20 a 30 seconden en dan probeert hij het zelf nog even. Vind het helemaal prima zo 😅

één jaar geleden

Reactie op suzieQ04

Hier was het ook altijd een drama. Nu deze gekregen van schoonmoeders; htt ...
Werkt dit wel?