6 Reacties

één jaar geleden

Hee, ja hier is t ook zo ver. Mijn dochter was ook wat later, maar hier soms ook al echte huilbuien met de nodige drama. Ik laat hem meestal maar even boos en verdrietig zijn, t zijn nogal grote gevoelens en op deze manier leren ze omgaan met het hebben van verdriet en boosheid. Ik blijf meestal wel in de buurt / toegankelijk om te knuffelen (loop niet de keuken in ofzo), of aai even over z'n hoofd. Ik probeer hem in elk geval niet te corrigeren of hem "er uit" te krijgen. Op het moment dat de meeste emotie er uit is komt hij vaak wel bij me om nog even lekker te knuffelen. Ik vind het belangrijk om onze mini's goed bij te brengen hoe ze met verdriet en boosheid kunnen omgaan en dat ze daardoor ook leren wij altijd hun veilige haven zijn. Maar man, wat kan het zwaar zijn he 🙈🙈

één jaar geleden

Hier een dochter met flink wat temperament, wat er ook al heel vroeg uitkwam. Tantrums heeft ze ook vaak (gooit zich ook op de grond). Vaak laat ik haar het ergste eruit gooien en daarna is het dan ook over. Gelukkig duren de driftbuien niet lang en ik kies ervoor er niet teveel aandacht aan te geven en consequent zijn (dus niet alsnog haar zin geven). Verder probeer ik conflictsituaties zoveel mogelijk te vermijden. Maar soms mag iets gewoon niet of iets gevaarlijk. Overigens is het hier niet altijd nee, soms leid ik haar af met iets anders of bied ik een alternatief. Vaak is dat ook oké en voorkomt weer een driftbui😁

één jaar geleden

Hier hetzelfde! Nieuwsgierig dametje met pit en een goede eigen wil. Helaas gaat het hier de laatste weken wel gepaard met breath holding spells. Iemand daar ervaring mee?

één jaar geleden

Reactie op Daniëlle-

Hier hetzelfde! Nieuwsgierig dametje met pit en een goede eigen wil. Helaas ...
Ik zou er een topic over openen. Ik heb er zelf geen ervaring mee gelukkig, maar ik las dat het regelmatig voorkomt.

één jaar geleden

Reactie op Daniëlle-

Ja hier helaas ook ervaring mee met ons dochtertje van 13 maanden.. Nu een stuk of 5 keer gebeurd. Vaak een combi van haar zin niet krijgen en vermoeidheid. Vooral de eerste keer vond ik het heel erg schrikken. Daarna heb ik er wat over gelezen en YouTube filmpjes bekeken. Dat heeft mij wel geholpen om rustig te blijven, maar het blijft een akelig gezicht. Ik ga voor de zekerheid volgende week even met ons dochtertje langs de huisarts, want ik las online dat het samen kan hangen met ijzertekort.

één jaar geleden

Reactie op Daniëlle-

Ons zoontje deed dit toen hij 2 maanden oud was. Echt doodeng, en ben er nog lichtelijk getraumatiseerd van. We hebben destijds 112 gebeld. Nu kan hij ook echt nog ontzettend pissig worden, zet het dan op een gillen. We laten hem afkoelen, ik zet hem dan in zijn ledikantje. Dan is het met een paar minuten weer ok.